Uvedený závěr testu je plně v souladu s prodejním úspěchem Getze i našem trhu. V roce 2005 se ho prodalo 2913 kusů, tj. nejvíce ve třídě malých vozů a i v lednu 2006 obsadil první místo s prodejem 171 ks.
Na podzim minulého roku modernizovaný Hyundai Getz působí sportovnějším a elegantnějším dojmem: to ovlivnily nové světlomety, změněná maska chladiče, tvar kapoty motoru, přední nárazníky a blatníky, vzadu pak nové světla, nárazník s centrálně umístěným mlhovým světlem a přepracovaná lišta nad SPZ a i nová kola s modernějším designem. Zesílení praktických bočních lišt přispělo k ochraně dveří při jejich otevření.
Celkové změny designu modernizovaného Getze vystihují nejlépe jeho fotografie:
V útulném, ale prostorném interiéru vozu jsem zaregistroval lepší čalounění sedadel a povrchovou úpravu plastů, zdokonalenou konstrukci sklápění zadních sedadel a příjemné podsvětlení přístrojů technologii LED diod. Nově byl vybaven Getz vypínačem airbagu spolujezdce při umístění dětské sedačky na tomto předním místě. Zavazadlový prostor má objem 254, po sklopení zadních sedadel 977 litrů.
Pohodlné sedadlo s dobrým bočním držením spolu s výškově nastavitelným volantem a výškově seřiditelným sedadlem mně umožnilo zaujmout optimální pozici pro vedení vozu. Posilovač řízení má dobře stanovenou účinnost, pětirychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně a pohodlně se řadí.
Testovaný Getz měl čtyřválcový benzinový motor 1,4i s 16ti ventily, který dosahuje výkon 71,3 kW při 5500 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 125,5 Nm při 3200 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 170 km/h a z
rychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy. Uvedený motor poskytuje Getzovi s poměrně nízkou hmotností dostatek síly pro dosahování vysokých cestovních průměrů samozřejmě umožněnou konstrukcí podvozku na vysoké technické úrovni. Kombinovanou spotřebu jsem vykázal během testu 5,5 l, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Oproti spotřebě udávanou výrobcem (6 l/100 km) jsem měl tedy nižší o 0,5 l na 100 km. Připomínám, že motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, což není u malých vozů obvyklé.
Základní cena pětidveřového Hyundai Getze s benzinovým motorem 1,4i s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Dynamic je 269 900 Kč. (Za automatickou převodovku je příplatek 35 000 Kč.)
V základní výbavě Dynamic (dodávané pouze pětidveřové verze) jsou mimo jiné imobilizér, tónovaná skla, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizace atd. Testovaný vůz měl příplatkovou výbavu: kola z lehkých slitin (7600 Kč), rádio Sony CDX-R 3350 (5190 Kč), vnitřní dekor (6600 Kč) a spínač světel (890 Kč). Ve výbavě Dynamic je možné využít benzinové motory 1,1i, 1,4i a naftový 1,5 CRDi ve dvou výkonových verzích – obě verze mají shodnou spotřebu pouze 4,5 l nafty na 100 km..
Pro informaci uvádím, že základní cena Getze se čtyřválcovým benzinovým motorem 1,1i o výkonu 48,5 kW ve třídveřovém provedení ve výbavě Active je 209 900 Kč, v pětidveřovém o 10 000 Kč více. Za motor 1,4i je příplatek 22 000 Kč.
Getz ve výbavě Sport dodáván pouze v pětidveřovém provedení s bohatou výbavou s benzinovým motorem 1,6i s výkonem 78 kW stojí 349 900 Kč.
Hyundai Getz je dlouhý 383 cm, široký 167 cm a vysoký 150 cm. Rozvor 246 cm.
Záruka je tříletá bez omezení kilometrů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.