Novinkou pod kapotou jsou zážehový motor o objemu 1,6 l a dva nové turbodiesely 1.7 CDTI – všechny agregáty Zafiry odpovídají současnému trendu: Jsou výkonnější a přitom hospodárnější.
Modernizovaná Zafira posiluje dlouholetou pozici Zafiry jako lídra svého segmentu, který jako první přišel se sedmimístnou koncepcí. Začátkem příštího roku Opel očekává výrobu dvoumilionté Zafiry. Od uvedení Zafiry druhé generace v polovině roku 2005 si Zafira drží v Evropě vedoucí postavení ve své třídě, za což vděčí více než 450 000 prodaným exemplářům – to představuje tržní podíl asi 10 %. Modernizovaná Zafira se ve světové premiéře představila na autosalonu v italské Boloni (7. – 16. prosince 2007).
„Správná nabídka ve správný moment,“ – tak charakterizuje Alain Visser, marketingový ředitel GM Europe, novou Zafiru. „Víme, že zákazníci velmi oceňují kvalitu, spolehlivost, funkčnost a flexibilitu Zafiry. A modernizovaná verze má ještě sportovnějšího ducha a dostala ještě výkonnější a hospodárnější motory. Díky tomu si Zafira i nadále drží svoji pozici etalonu evropského segmentu kompaktních MPV vozů.“
Dynamický design
Novou Zafiru charakterizuje výrazná příď i záď, která vozu dodává zřetelně sportovní nádech. Rozměrnou masku chladiče rozděluje chromované žebro s velkým logem automobilky Opel, tělesa světlometů jsou také chromovaná. Zafira Sport působí ještě sportovněji díky výraznému spodnímu lemu předního nárazníku. Dynamické linie se táhnou odpředu podél výrazných lemů podběhů kol a prahů až do zadních partií. Novými stylistickými prvky jsou dvě průhledné třírozměrné buňky v červených koncových světlech a stříbro-bílé pásky, které napříč dělí tělesa koncových světel.
V interiéru zaujmou matně chromované obroučky kolem otáčivých ovladačů klimatizace a autorádia a nový dekor palubní desky a dveřních výplní. Modely ve stupni výbavy Cosmo dostaly elegantní klavírní lak, ve kterém je vyvedena středová konzole a dekor ramen volantu. Audiosystémy s navigací, CD, DVD a MP3 přehrávači mají stereofonní konektory pro propojení s externími přístroji, jako je např. iPod.
Samozřejmě, že i nová Zafira má proslulý systém uchycení sedadel Flex7, který umožňuje rychlou proměnu interiéru podle okamžitých potřeb, aniž by bylo nutné sedadla vyjímat z vozu ven.
Nové motory
Nižší spotřeba, vyšší výkony – tímto zadáním se řídili konstruktéři modernizované Zafiry při vývoji nových motorů. S novým zážehovým motorem o objemu 1.6 l a dvojicí moderních turbodieselů 1.7 CDTI „common-rail“ se škála pohonných jednotek rozšířila o další vysoce účinné agregáty. Pro modernizovanou Zafiru je připraveno celkem jedenáct (!) různých motorů. Výkonová škála začíná na hodnotě 94 k zážehového motoru Zafiry CNG, který spaluje stlačený zemní plyn, až po 240 k, kterými se chlubí přeplňovaný zážehový dvoulitr sportovní Zafiry OPC.
Škála pohonných jednotek pro novou Zafiru:
- 1.6 – CNG/94 k
- 1.6/115 k
- 1.8/140 k
- 2.2/150 k
- 2.0T/200 k
- 2.0T OPC/240 k
- 1.9 CDTI/100 k
- 1.7 CDTI/110 k
- 1.9 CDTI/120 k
- 1.7 CDTI/125 k
- 1.9 CDTI/150 k
Silnou stránkou modelů Opel Zafira jsou jejich nízké provozní náklady, což je zásluha především nízké spotřeby pohonných hmot, jejich nenáročného servisu a dlouhých servisních intervalů. Zafiry si tradičně velmi dlouho drží vysokou hodnotu i při prodeji ojetého vozu. Všechny tyto přednosti ocenil specializovaný magazín Auto Bild, když Zafiře přiřkl titul „Best Value 2006“.
Nový, hmotnostně optimalizovaný zážehový motor 1.6 TWINPORT ECOTEC, který má systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů založený na plynulém natáčení vačkových hřídelů, disponuje výkonem 85 kW/115 k. Nový šestnáctiventilový agregát 1.6 TWINPORT ECOTEC/85 kW nahrazuje starší šestnáctistovku o výkonu 77 kW/105 k, jeho spotřeba činí jen 7,0 l/100 km, což je o 4,3 % méně než o kolik si v průměru řekl jeho předchůdce. Vyšší výkon nového agregátu se odrazil i v lepších dynamických parametrech – maximální rychlost vzrostla o 9 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje Zafira 1.6 TWINPORT ECOTEC jenom 13,4 sekundy.
Nové přeplňované vznětové motory 1.7 CDTI o výkonech 81 kW/110 k a 92 kW/125 k jsou standardně propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Čtyřválce 1.7 CDTI mají systém přímého vstřikování „common-rail“, čtyřventilovou techniku rozvodu a bezúdržbové částicové filtry. K největším přednostem motorů 1.7 CDTI patří mohutný točivý moment, nízká spotřeba a jen malé množství škodlivin ve výfukových plynech. Oba turbodiesely si řeknou v průměru jenom o 5,7 l/100 km a emitují pouze 152 g CO2 na kilometr.
Technologická vyspělost
Nová Zafira si přiváží i řadu sofistikovaných technologií, z nichž mnohé se v této třídě objevují vůbec poprvé. Jde např. o unikátní interaktivní podvozek IDSPlus (dodávaný na přání) se systémem adaptivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control), který garantuje maximální míru komfortu, dynamiky a bezpečnosti. Podvozek IDSPlus propojuje systémy ESPPlus, ABS a CDC a dokáže bleskově měnit charakteristiku podvozku podle okamžitých jízdních podmínek.
Zcela nově řešený systém stabilizace přívěsu je vyspělejší, než podobné systémy konkurenčních značek. Sofistikované zařízení neustále monitoruje vzájemné pohyby tažného vozidla a přívěsu a v případě nebezpečného rozkývání se cíleným přibržděním jízda soupravy účinně stabilizuje.
Technologickou lahůdkou nové Zafiry jsou bi-xenonové adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí spolu s řízením do zatáček. Pohodu cestování zvyšuje také např. panoramatická prosklená střecha, přičemž interiér je před příliš intenzivními slunečními paprsky chráněný elektricky ovládanými záclonkami. V podélné stropní konzoli se ukrývá celkem pět výklopných schránek, které se výborně hodí pro uložení nejrůznějších drobností. Všechny tyto prvky umocňují image nové Zafiry jako moderního flexibilního vanu kompaktní třídy.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů