Volkswagen jede. Při elektrifikaci své flotily vozidel postupuje podle plánu, nebo spíš nad plán – od předání prvního vozu ID.3 zákazníkovi v říjnu 2020 dodal Volkswagen na celém světě už 500 000 vozů rodiny ID. – a to o rok dříve, než bylo plánováno.
Půl milionu dodaných vozů ID. je dobré číslo. „S naší elektrickou ofenzivou jsme na správné cestě, a píšeme tak další úspěšnou kapitolu naší historie,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva značky Volkswagen odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby. Navíc zůstává úpoměrně vysoký i stav objednávek elektrických modelů, jde o 135 000 objednaných vozů ID.
Cíle na 10 let
Od roku 2033 hodlá Volkswagen v Evropě vyrábět už jen elektromobily, nicméně už od roku 2030 mají elektromobily tvořit minimálně 70 procent vozů Volkswagen prodaných v Evropě. V USA a Číně si pro stejné období společnost stanovila za cíl dosáhnout více než 50% podílu elektromobilů. Úspěch slaví logo VW hlavně v Norsku, které je v oblasti elektromobility průkopníkem. V říjnu obsadil model ID.4 v této zemi první místo ve statistice registrací.
Volkswagen navíc uvede do roku 2026 na trh dalších 10 nových modelů s elektrickým pohonem, měl by tak nabízet ze všech výrobců nejširší portfolio elektromobilů. „Vhodnou nabídku budeme mít v každém segmentu od vstupního elektromobilu s cílovou cenou pod hranicí 25 000 eur až po novou vlajkovou loď Aero B,“ dodává Labbéová.
MEB je páteří elektrické ofenzivy
Zásadní význam pro globální elektrickou ofenzivu má hlavně modulární platforma pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). Tu vyvinul Volkswagen speciálně pro elektrický pohon, kdy nabízí dlouhé dojezdy, hodně místa v interiéru a umožňuje průběžné aktualizace softwaru technologií „Over-the-Air“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií