Mitsubishi Fuso – nová značka v rámci DaimlerChrysler v oblasti užitkových vozidel.

Typová řada Mitsubishi Fuso obsahuje lehké nákladní automobily Canter od 3,5 t až 7,5 t celkové hmotnosti.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) patří nyní pod vedením Wilfrieda Portha k nejsilnějším výrobcům užitkových vozidel v Asii. Vedoucí postavení má tato firma na trzích v Japonsku, Indonésii a na Tchaj-wanu. Jako globální partner exportuje MFTBC kromě toho také do Severní a Jižní Ameriky, Afriky, Evropy, Oceánie a zemí Blízkého a Středního východu. V hospodářském roce 2003, který končil 31. března 2004, představoval odbyt 193 000 vozidel.


MFTBC zaměstnává přibližně 18 300 pracovníků. Produktové portfolio se skládá z lehkých nákladních automobilů Mitsubishi Canter, středních (Fighter) a těžkých nákladních vozů (Super Great) jakož i Mini, Midi a velkých autobusů včetně patrových.


Díky těmto významným produktům dosáhla společnost MFTBC v hospodářském roce 2003 celkového obratu v přepočtu 6,94 miliardy Euro a zisk 251 milionů Euro. V prvním čtvrtletí hospodářského roku 2004 (od dubna do června) dosáhl odbyt další zlepšení zahraničního obchodu, a to celkově 44 800 vozidel. To odpovídá zlepšení o plus 8% ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Odbyt, pokud vyloučíme mírně ztrácející domácí trh v Japonsku, vzrostl dokonce o 26%.

Mitsubishi Fuso – nová značka na trhu užitkových vozidel


Pod současným obchodním jménem se společnost MFTBC prezentuje od ledna 2003. Do té doby úspěšně prodávala svá užitková vozidla společnost Mitsubishi Motor Corporation (MMC) samostatně. V březnu téhož roku převzal DaimlerChrysler a.s. 43% podíl akcií, stal se tak hlavním akcionářem a současně převzal vedení nad společností. Tento podíl byl na jaře 2004 ještě zvýšen, a to na 65 %. Od 31. března 2004 je MFTBC plně konsolidovaná a tvoří samostatnou obchodní jednotku na poli užitkových vozidel.


Plná podpora DaimlerChrysler a velmi dobré obchodní výsledky MFTBC výrazně pomohly a jsou současně výzvou k tomu, aby obstál také na trhu v Japonsku. Předchozí nedostatky na úseku jakosti, ke kterým docházelo u MMC v době před vstupem DaimlerChrysler, byly u MMC tehdejším managementem z části zatajovány. Vedoucí pracovníci, kteří byli odpovědni za uvedený stav, byli proto vyměněni. Nynější německo-japonský management uskutečňuje důkladnou obnovu s cílem vybudovat naprosto transparentní podnikovou pracovní kulturu. To pochopitelně pomáhá vytvářet u zákazníků i úřadů a dalších institucí novou důvěru a umožňuje dát firmě opět optimistický pohled do budoucnosti.


Angažovanost koncernu DaimlerChrysler přináší MFTBC jasnou předzvěst nového systému a řádu, kterým chce také v Asii zdůraznit svoji jasnou a dlouhodobou perspektivu. Navíc zkušenosti MFTBC, získané při vývoji hybridních motorů, budou výhodné i pro ostatní oblasti obchodních zájmů a jednotlivé podniky budou moci přijímat všechny přednosti takovéhoto spojení s partnerem, který ve vývoji zaujímá vedoucí postavení v řadě oblastí. Současně bude moci MFTBC také dále přinášet své mimořádné znalosti v segmentu lehkých nákladních automobilů. Spojení s MFTBC je mimo jiné součástí dalších velkých kroků, které směřují k dosažení strategického cíle „Rozšíření orientace zaměřené na zvýšení zisků“ v oblasti obchodu na úseku užitkových vozidel. Oblast působnosti je například orientovaná na integrovaný vznik společné řady motorů (Heavy Duty Engine Platform) pro těžké nákladní automobily z produkce DaimlerChrysler, čímž se dosáhne doplnění škály v nabídce. Z pevného spojení se společností DaimlerChrysler profituje MFTBC na mnoha nejrůznějších projektech.

Technické novinky v každé době


Pohlédneme-li nazpět, disponuje Mitsubishi Fuso dlouhou tradicí: Již před více než 70 lety, od roku 1932, vyráběla firma Mitsubishi první autobusy, typ B46. Až do dneška dokazoval Mitsubishi Fuso svoji kompetentnost zajímavými a často senzačními novinkami. Před nedávnem to bylo např. nízkopodlažním městským linkovým autobusem s hybridním pohonem, již připraveným pro sériovou produkci, který byl představen na jaře loňského roku.

Mitsubishi Fuso – nová značka


V Evropě je značka nyní etablována jako Mitsubishi Fuso Truck Europe. V osmnácti zemích nabídne Mitsubishi Fuso typovou řadu lehkých nákladních automobilů Canter v kategorii od 3,5 t až 7,5 t celkové hmotnosti. Prostřednictvím prodejní sítě DaimlerChrysler je Canter nabízen od roku 2001 ve Francii, Velké Británii, Itálii, Polsku a Švédsku u obchodníků Mercedes-Benz. Ve Švýcarsku bylo připraveno převzetí odbytové a servisní odpovědnosti prostřednictvím prodejní organizace DaimlerChrysler.


V Německu zajišťuje prodej, poradenství a servis Mitsubishi Motor Deutschland GmbH pro vozy Canter u svých 45 odbytových a 160 servisních partnerů. Tato prodejní a servisní síť byla od léta loňského roku doplněna o dalších 20 německých dealerů značky Mercedes-Benz. Ty prodávají Mitsubishi Canter převážně ve městech a přejímají rovněž kompletní servis pro tuto typovou řadu. Tento nový, doplňující způsob prodeje bude využíván také pro další cílové skupiny.


Změny u Mitsubishi Fuso Truck Europe se tedy neomezují jen na poskytování nového jména, ale budou zajišťovat také ostatní oblasti činnosti. Průběžně bude např. přizpůsobován požadavkům trhu evropský program výroby. Kromě toho získávají zákazníci v celé Evropě již vybudovanou a dobře organizovanou odbytovou a servisní síť.

Vítejte ve světě s Mitsubishi Fuso


Mitsubishi Fuso představuje víc než jen vozidla: Mitsubishi Fuso je prezentováno velkou tradicí značky, technologickou vyspělostí, jakož i evropským významem díky výrobě v Portugalsku. Tomuto účelu slouží centrálně uspořádané prodejní a servisní stanoviště trojúhelníkové stavby, tak zvaný „Mitsubishi Fuso World“. Celkové uspořádání stavby je vzdušné, lehké, působí klidně, což do značné míry ovlivnila moderní japonská architektura.


Uvnitř Mitsubishi Fuso World najdou návštěvníci tři rozdílné oblasti, které přibližují více než 70-letou historií a tradici podniku.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation – profil podniku:


Od historických milníků, přes rozsáhlý sortiment, globální paletu produktů až po ekonomické ukazatele a podnikovou filozofii.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation – technologická vyspělost:


Od výzkumu a vývoje, přes nové technologické postupy v konstrukci rámu, širší využívání hliníku, až k trendům budoucnosti v oblasti motorů a elektroniky vozidel.

Mitsubishi Fuso Truck Europe – Evropské pozice:


Od historie Canteru, přes montážní závod v Tramagalu až k široké nabídce modelů a celoevropské prodejní a servisní síti.


Jako příklad inovační síly a technické úrovně je pro návštěvníky v Mitsubishi Fuso World prezentován např. názorný řez vývojové verze Mitsubishi Fuso s hybridním pohonem (HEV = Hybrid Electric Vehicle). Motor pro HEV, který dává výkon 35 kW/200 Nm, produkuje v lehkém nákladním automobilu jako je Canter výrazně menší podíl škodlivin. V provozní praxi to představuje snížení podílu pevných částic ve výfukových plynech až o 90 % a současně i o 66% méně emisí oxidů dusíku. Integrovaný regenerační brzdový systém vozu HEV přináší kromě toho úsporu paliva až o 40 %.

Vyvinuto pro svět – vyráběno v Portugalsku


Pro evropské trhy se v portugalské továrně Tramagal vyrábí Mitsubishi Fuso Canter už 24 let. Nyní je zde zaměstnáno při výrobně více než 400 pracovníků a roční produkce představuje zhruba 15 000 vozidel. V areálu závodu se nachází i vlastní testovací dráha, která usnadňuje realizaci specifických požadavků jednotlivých trhů a zemí. Části vozidel a jejich komponenty přicházejí z 53 % z Evropy (nápravy, sedadla, okna, rámy, plastové díly, jakož i topení a chladicí soustavy). Komponenty jako motory, převodovky a brzdové soustavy, jsou dováženy z Japonska.


Pro Canter jsou v Evropě nejdůležitějšími trhy země: Portugalsko, Španělsko, Francie, Itálie, Německo a Velká Británie. V Německu je Canter nabízen už víc než 20 let a představuje ve své hmotnostní kategorii známý a velmi dobře zavedený typ.

Mitsubishi Fuso Canter: Celosvětově úspěšná historie


Už víc než 40 let je Canter celosvětově velmi úspěšným vozidlem, a to především díky možnostem využití v extrémních a značně rozdílných provozních podmínkách.


První generace lehkých nákladních automobilů Canter byla dovážena z Japonska už od března 1963, jako typ T 720, s kapotovou kabinou a užitečným nákladem 2 tuny. Název Canter (vychází z anglického označení pro klus koní či lehké vítězství) vznikl na základě jeho výkonu a schopnostem, kterými připomínal např. zrychlením a vytrvalostí dostihové koně.


V červenci 1968 byla druhá generace vozů Canter kompletně přepracována a představena jako série T90. Vozidla byla vybavena dynamičtějšími a výkonnějšími motory. Hodnoty 75 k, popř. 90 k v dieselové verzi a 95 k u benzinových motorů přispěly k tomu, že Canter se stal, pokud jde o zrychlení a nejvyšší rychlosti, nejlepší ve své třídě.


V roce 1973 byla hotova třetí generace – T200. Podstatné změny zaznamenaly všechny komponenty a zahrnují mimo jiné také nový design přední části kabiny. Výkon obou dosavadních benzinových motorů byl zvýšen o 5 k na 95 k resp. 100 k. Současně byl výrazně snížen podíl škodlivin ve výfukových plynech.


Nynější široká paleta produktů vozů Canter byla doplněna ještě o třítunové varianty. Kromě toho vzbuzuje Canter velkou pozornost také flexibilitou variant vyráběných a upravovaných na přání zákazníků.


Ke konci sedmdesátých let stoupl také podíl typu Canter na trhu v Japonsku, a to o více než 20 %. Přispěla k tomu čtvrtá generace Canteru se sériemi FE 1 a 2, které byly uvedeny v říjnu 1978.


Série FE 3 a FE 4, tedy už pátá generace Canteru, byla uvedena na trh v říjnu 1985. Tyto kompletně přepracované vozy série FE byly nabízeny pod „Sloganem Today’s Canter, loaded for the future“ (Současný Canter vybavený pro budoucnost).


V listopadu 1993 slavil Canter už svoje třicáté narozeniny uvedením šesté generace. Se sloganem „Good truck“ poskytl Canter uživatelům elegantně zaoblenou prostornou kabinu s vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi. Jeho nově vyvinutý motor s přímým vstřikováním o výkonu 140 k byl s ohledem na zdvihový objem ve své třídě nepřekonaný.


V roce 2001 následoval další facelift, který přinesl tvarové úpravy, nový design přední masky a světlometů. Na základě změn v evropské legislativě, která zpřísnila povolený podíl škodlivin ve výfukových plynech, byly zavedeny nové motory splňující podmínky normy Euro 3. U vozů Canter modelových řad 544, 649 a 659 byl poprvé nabízen sériově také systém ABS.

Canter v České republice


Importérem modelů Canter do České republiky se stala společnost DaimlerChrysler Automotive Bohemia, sídlící v Praze 4 na Chodově. Oficiální prodej bude zahájen na přelomu jara a léta 2005, přičemž v nabídce se objeví kompletní paleta modelů Canter od 3,5t do 7,5t s možností volby jednoduché či dvojité kabiny a šesti variant rozvorů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...