Ministr Ťok nemá přesné informace, SkyToll je schopen převzít mýtný systém bez jakékoli spolupráce se stávajícím provozovatelem

Společnost SkyToll se ohrazuje proti slovům, které ohledně nabídky společnosti SkyToll na převzetí stávajícího mýtného systému pronesl ministr dopravy Dan Ťok 29. února v pořadu České televize Hydepark.

1askitolllogodef742

Nejdříve informace pro čtenáře o společnosti Sky Toll:

Společnost SkyToll, a.s. provozuje od 1. ledna 2010 jeden z nejmodernějších elektronických mýtných systémů, který v celosvětovém měřítku řadí Slovensko mezi lídry v oblasti elektronického výběru mýta. Systém pokrývá více než 17 700 kilometrů vymezených úseků dálnic, rychlostních silnic a silnic I., II. a III. třídy včetně intravilánů měst a obcí. Využívaná satelitní GPS-GSM technologie zabezpečuje maximální flexibilitu systému při zvládání budoucího nárůstu objemu nákladní dopravy i rozšiřování silniční sítě Slovenské republiky.

Satelitní mýtný systém vybudovaný a provozovaný společností SkyToll je už dnes technologicky připraven na interoperabilitu s okolními zeměmi plně v souladu s požadavky budoucí Evropské elektronické mýtné služby. Díky použité technologii dokáže rychle a flexibilně implementovat i budoucí změny a nová pravidla Evropské unie v oblasti celoevropské dopravní politiky.

Od 1. ledna 2016 je společnost SkyToll na Slovensku rovněž provozovatelem služby výběru a evidence úhrady dálničních známek, známější jako „elektronická dálniční známka“ (eznámka).

SkyToll trvá na tom, že její oficiální nabídka

– kterou doručila premiérovi, místopředsedům vlády a ministru dopravy 23. února, je nejen technicky a časově realizovatelná a přinese státu značné úspory, ale především nevyžaduje žádnou součinnost stávajícího provozovatele. Ze strany státu nabídka předpokládá pouze zcela minimální, respektive pouze takovou součinnost, kterou je stát schopen poskytnout i bez dohody se stávajícím provozovatelem mýtného systému, společností Kapsch.

Ministr dopravy Dan Ťok v pořadu Hydepark doslova uvedl:

„Na jedné straně firma SkyToll říká, že nepotřebuje součinnost stávajícího provozovatele, ale na straně 55, 56 nabídky říká, co bude chtít od státu, potažmo to je totéž, co my chceme od Kapsche a co nejsme schopni získat. Takže my jsme v úplně stejné situaci, a dokonce firma SkyToll tady potvrzuje stanovisko ministerstva dopravy.“ Toto tvrzení je nepravdivé. Předpokládáme, že ministr nebyl správně informován o parametrech nabídkového dokumentu společnosti SkyToll, nebo byl ze strany svých podřízených uveden v omyl. Na straně 55 a 56 nabídkového dokumentu je totiž při popisu součinnosti, kterou má stát bezprostředně po uzavření příslušné smlouvy poskytnout, explicitně uvedeno, že výčet všech uvedených požadavků se řídí aktuálním stavem a dostupností. Z toho jasně vyplývá, že nic, co by český stát neměl již k dispozici, společnosti SkyToll dodávat nemusí.

Společnost SkyToll připravila oficiální nabídku, která jasně deklaruje realizovatelnost převzetí systému, a to jak z časového, tak i technologického hlediska. V rámci nabídky je SkyToll připraven dát státu finanční garanci pro případ výpadku výběru mýta, zajistit implementaci Evropské elektronické mýtné služby (EETS) a garantovat, že rozsah a kvalita služby bude minimálně na současné úrovni. To vše při významné úspoře nákladů na provoz.

Matej Okáli, předseda představenstva a CEO společnosti SkyToll řekl:

„Navzdory tomu, že Ministerstvo dopravy má nabídku společnosti SkyToll k dispozici už více než týden, jedinou reakcí na ni je zpochybnění našeho tvrzení, že součinnost současného provozovatele není potřebná. Pokračování v aktivitách ministerstva směřujících k JŘBÚ je přitom v příkrém rozporu s opakovanými deklaracemi Vlády ČR o nutnosti spravovat majetek ČR s péčí dobrého hospodáře. Nejednat o alternativách, které se nabízejí a nechávat se tlačit do kouta současným provozovatelem není chováním dobrého hospodáře.“

Společnost SkyToll opakuje, že je připravena na jednání s Ministerstvem dopravy ČR, nebo jiným pověřeným členem vlády, na kterém detailně vysvětlí, proč součinnost současného provozovatele považuje za irelevantní. Předpokládá, že Ministerstvo dopravy ČR nenechá konkrétní nabídku společnosti SkyToll bez adekvátní reakce a bude iniciovat osobní jednání o podmínkách, za nichž se ČR může vyhnout rizikům spojeným s ukončením provozu mýtného systému od 31. 12. 2016 za výhodnějších podmínek pro státní rozpočet České republiky.

Podrobné informácie o elektronickom mýtnom systéme:

www.emyto.sk

 

SkyToll, a. s.

  • Westend Square, Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava
  • Slovenská republika
  • Tel: +421 2 32 60 70 11, Fax: +421 2 32 19 94 02, +421 2 32 19 94 03

E-mail: info@skytoll.sk

 

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...