Motory závodních a sportovních vozů zaburácely na trati až v roce 1947, kdy se do listiny vítězných značek zapsala naposledy Alfa Romeo a to s posádkou Biondetti – Romani. Druhý dojel Nuvolari se strojem Cisitalia. Následujícím rokem začíná období nové generace konstrukcí závodních vozidel, do nichž stále usedá ještě jezdecká elita jako byli Campari, Nuvolari, Varzi, Brivio, Biondetti, Villoresi, Fangio nebo Moss. Až do roku 1957, kdy se jel poslední ročník, vládnou na silnicích mezi Brescií, Římem a Brescií vozy Ferrari, které prohrály pouze v roce 1954 s Lancií (Ascari) a 1955 s Mercedesem (Moss). Slavnou éru rudých vozů z Maranella zahájil Biondetti s Ferrari 166 (121,2 km/h), který prvenství obhájil také o rok později a se čtyřmi zlatými věnci se tak stal nejúspěšnějším jezdcem Mille Miglia.
Vítězná Lancia D24 z roku 1954 se může pochlubit velice zajímavou historií. Šestiválec 3.3 o výkonu 260 k totiž Lancia nejdříve věnovala argentinskému presidentovi Peronovi. Zanedlouho se však vrátila do Evropy, aby se s ním Luigi Villoresi zúčastnil 21. ročníku. Ten se však necítil „ve své kůži“ a raději ji předal Ascarimu, který s ním také zvítězil, když docílil průměru takřka 140 km/h.
V roce 1955 podal vynikající výkon Stirling Moss se spolujezdcem Denisem Jenkinsonem a s Mercedesem 300 SLR projeli trať ve fantastickém čase 10.07.48 h, což představovalo úctyhodný průměr 157,6 km/h. V některých úsecích „vyždímal“ Moss z třílitrového osmiválce o výkonu 310 k při 7400 otáčkách za minutu rychlost až 270 km/h. Druhou příčku obsadil jeho stájový kolega Juan Manuel Fangio.
V roce 1956 se převahu vozů Ferrari pokusila přerušit značka Maserati, ale marně. Závod, v němž vyhrál Castelloti (137,4 km/h), skončil totálním triumfem Ferrari, které obsadily prvních pět míst. Slavná éra ojedinělého závodu skončila bohužel už v roce 1957. Několik kilometrů před cílem postihl Španěla Markýze de Portage defekt pneumatiky, při níž ztratil vládu nad svým Ferrari a vjel do diváků. Výsledkem bylo deset mrtvých, a to byl definitivní konec Mille Miglia, jehož poslední vítěz se jmenuje Pierro Taruffi.
V roce 1977 se podařilo několika zaníceným veteránistům obnovit slávu Mille Miglia vzpomínkovou jízdou pravidelnosti, která startuje v Brescii, právě dnes ve 20.15 hodin. V první etapě čeká na 370 přihlášených posádek „rozcvička“ v podobě krátké etapy do Ferrary. V příštích dvou dnech pak absolvují dvě náročné etapy s přenocováním v Římě a cílem opět v Brescii.
Z celkového počtu přihlášených vozidel jich je 147 vyrobeno do roku 1940, přičemž nejstarší dvě Bugatti T13 Brescia z roku 1920 a 1922. Naopak nejmladší vozy, jako třeba OSCA FS, BMW 507, Ferrari 250, Maserati 300, pocházejí z roku 1957. Závodu se každoročně zúčastňuje také Daimler Chrysler Classic, který letos vysílá na trať hned devět týmů. Vítěz z let 1989 a 97 Flaminio Valserati pojede s Mercedesem Benz SSK z roku 1928. Ex-pilot formule jedna Jochen Mass usedne do modelu 300 SLR s legendárním číslem 722, které v roce 1955 patřilo Stirlingu Mossovi. Dnes je Mille Miglia svátkem všech přátel historických vozidel.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií