Mezi vozy s cenou od sta do dvou set tisíc by profesionální mechanici doporučili Škodovky. Propadly Renaulty

Unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto pokračoval i kategorií automobilů, které lze pořídit za cenu mezi stem a dvěma sty tisíci korunami. V průzkumu 239 profesionálních mechaniků hodnotilo systémem školní výuky padesát nejpopulárnějších vozidel v České republice a na Slovensku. Nejlépe byla ohodnocena Škoda Octavia I, nejhůř naopak dopadl Renault Clio IV.

Stejně jako o vozů do sta tisíc korun, byla hlavním měřeným kritériem spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. Z aritmetického průměru hodnocení těchto atributů vyplynula pětibodová stupnice známek jako ve škole.

Shodný byl i počet 239 mechaniků, kteří v druhé části průzkumu hodnotili osmnáct nejpopulárnějších ojetých automobilů na českých silnicích mezi stem a dvěma sty tisíci korunami. Mezi hodnocené vozy byly zařazeny tyto modely – Škoda Octavia I, Škoda Citigo, Škoda Octavia II, Škoda Roomster, Volkswagen Golf VI, Škoda Fabia II, Citroën Berlingo II, Seat Ibiza IV, Volkswagen Caddy III, Hyundai i20 I, Volkswagen Polo V, Dacia Logan II, Dacia Dokker, Dacia Sandero II, Ford Fiesta VI, Renault Mégane III, Kia Cee’d II a Renault Clio IV.

Škodu Octavii by doporučilo 100 % mechaniků

Vítězem testu v této kategorii se stala Škoda Octavia I  (výroba 1996-2010). „Je poměrně zajímavé, že nový montážní závod byl v Mladé Boleslavi otevřen 3. září 1996. A v tento den byla také oficiálně zahájena montáž nové Škody Octavia I. Díky tomuto modelu získala Škodovka světové jméno a kvalita zpracování vozu to potvrzuje. Tento model by doporučilo 100 % našich mechaniků. Přesto samozřejmě existují i důvody, proč k nám řidiči s Octavií jezdí. Poměrně častým problémem byla koroze, dále mechanici často řešili potíže se stahováním oken, zabezpečením dveří, silentbloky nebo předními kotouči,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

I další přední pozice obsadily Škodovky mezi které se dokázal vklínit pouze Volkswagen Golf VI (2008-2016). „Tento model, který v USA nese podoznačení Rabbit by doporučilo 73 procent našich mechaniků. Řidiče u tohoto Golfa často trápí EGR ventil, vodní čerpadlo nebo také rozvodový řetěz. Přesto platí, že tuto cenovou kategorii vozů absolutně ovládly Škodovky. Jak Citigo, tak Roomster, Fabia i Octavia II potvrzují, že do dvou set tisíc korun lepší koupi nenajdete. Jestliže ale Škodovky na něco trpí, tak jsou to rozvody, stahování oken a někdy také kabeláž ve dveřích,“ doplňuje Krejčí.

Naopak nejhůř si v anketě vedly Renaulty. Mégane III (2008-2016) obdržel známku 3,1, Clio IV 3,4 (2012-2019) bylo dokonce ze všech modelů se známkou 3,4 nejhorší.

„Mezi Renaulty se ještě dostala Kia Cee´d s hodnocením 3,2, jež má velké potíže především s motorem a karosérií. U tohoto modelu se velmi rychle opotřebují ložiska a velmi často a brzy je zničená spojka. Vrátíme-li se ale k francouzským modelům Mégane a Clio, tak u nich je největší problém s elektronikou a nefunkční kabeláží. Motor u nich správně netěsní a připočteme-li, že se u těchto modelů velmi rychle opotřebují brzdy, tak jsme museli modely od Renaultu logicky zařadit na ty nejnižší příčky,“ popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

Cílený průzkum Čechům chyběl

Cílem ankety bylo podle Krejčího zprostředkovat českým zákazníkům co nejucelenější přehled o spolehlivosti oblíbených vozidel. „Před koupí auta si většina lidí shání co nejspolehlivější informace o vybraném modelu. Ty ale často chybí. Čeští řidiči se tak většinou musí spoléhat jen na rady známých nebo internetová hodnocení. Jen velmi málo anket ale srovnává auta mezi sebou, navíc většinou nereflektují situaci na českém trhu,“ vysvětluje Krejčí.

Výzkum probíhal v loňském roce a hodnotil 50 nejpopulárnějších automobilů v České republice rozdělených do tří kategorií podle pořizovací ceny. Anketa probíhala formou dotazníků. Hodnocené modely byly vytipovány na základě údajů o registracích a prodejích aut za období 2004–2018 podle Svazu dovozců automobilů.

 

Automobily z kategorie od 100 do 200 tisíc korun

 

Hodnocení
Škoda Octavia I 2,1
Škoda Citigo 2,2
Škoda Octavia II 2,3
Škoda Roomster 2,3
Volkswagen Golf VI 2,4
Škoda Fabia II 2,6
Citroën Berlingo II 2,7
Seat Ibiza IV 2,7
Volkswagen Caddy III 2,8
Hyundai i20 I 2,8
Volkswagen Polo V 2,9
Dacia Logan II 2,9
Dacia Dokker 2,9
Dacia Sandero II 2,9
Ford Fiesta VI 3,0
Renault Mégane III 3,1
Kia Cee’d II 3,2
Renault Clio IV 3,4

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Historické vozy Laurin & Klement nebo Enyaq, který vozil papeže

Historické vozy Laurin & Klement...

22 automobilů, 5 motocyklů a dokonce jedno jízdní kolo. Stroje z úplných počátků značky Škoda ze začátku 20. století, unikátní podélný řez závodního vozu Škoda Fabia WRC, ale také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km dlouhým driftem na ledě dva rekordy

Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km...

Škoda vytvořila s SUV modelem Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě. Komisař Guinessovy knihy rekordů potvrdil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq RS iV míří do prodeje, přijde na 1,64 milionu korun

Enyaq RS iV míří do prodeje, přijde na...

Spustil se prodej vrcholné verze modelu Enyaq RS iV v provedení SUV, které doplnilo již dříve uvedené Coupé RS iV. Nejvýkonnější škodovka v historii nabízí systémový výkon 220 kW, pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Auto dodala v roce 2022 celosvětově 731 300 automobilů

Škoda Auto dodala v roce 2022...

Uplynulý rok byl pro společnost Škoda Auto, stejně jako pro celé automobilové odvětví, naplněn řadou výzev. Avšak navzdory přetrvávajícímu nedostatku polovodičů, válce na Ukrajině,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skončil e-SALON: 20 000 lidí vidělo budoucnost škodovky

Skončil e-SALON: 20 000 lidí vidělo...

Je to mladý veletrh, ale i tak na 4. ročník e-SALONu dorazilo 87 vystavovatelů a přes 20 tisíc návštěvníků. Viděli modely Cupry, Kie, Peugeotu, VW i nové přistupy, nové paramentry a nové...