S 850 000 prodanými exempláři nejúspěšnější prémiový SUV stuttgartské značky nabízí ve variantě „Edition 10“ kromě jiného dvacetipalcová kola, bixenonové světlomety a tmavé provedení zadního osvětlení na karoserii ve speciálních barevných odstínech doplněné prvky s akcenty titanu. V interiéru vévodí dvoubarevné kožené čalounění a jeho celkové sportovní ladění dále zvýrazňují pedály z ušlechtilé oceli a přístroje charakteristické pro sportovní vůz.
Od sériových modelů se jubilejní provedení označené na blatnících speciálním logem „Edition 10“ odlišuje vyšší úrovní výbavy a v exteriéru pak atraktivními detaily v jeho ztvárnění a dalšími technickými doplňky. Patří k nim především dvacetipalcová kola z lehké slitiny obutá do pneumatik o rozměrech 265/45 R 20. Podle přání vytvářejí kola ve stříbrném odlesku zajímavý kontrast nebo naopak v jejich tmavé variantě „Crome Shadow“ do designu „Edition 10“ harmonicky zapadají. Tmavé provedení bixenonových světlometů s dynamickým světlem do zatáčky a mlhovky s integrovaným světlem pro odbočování provedené ve stejném stylu dodávají přídi vozu ještě výraznější vzhled. K dalším úpravám patří speciální maska chladiče a dobře viditelná ochrana spodní části vozu z ušlechtilého kovu, oboje provedené v titanové barvě. Záď Třídy M „Edition 10“ dostala také tmavě zabarvené sdružené svítilny, ochranu jeho spodní části rovněž v barvě titanu a dělené chromové koncovky výfukového potrubí. Tepelně izolované sklo v modré barvě, chromové dveřní kliky a ochranné lišty vpředu i vzadu kompletují celkový atraktivní vzhled vozu. Mimořádná série vozů „Edition 10“ je dodávána ve speciálních odstínech černé, stříbrné a bílé.
V interiéru vytváří zajímavý kontrast celokožené provedení kombinující kašmírovou béžovou barvu s černou. Interiér dále zatraktivňuje černý strop, sportovní kombinované přístroje a dřevěné ozdobné prvky v antracitovém provedení topolu nebo ve světlé bříze. V prostoru pro nohy mají cestující k dispozici velurové podložky s logem „Edition 10“, pedály řidiče jsou vyrobené z ušlechtilé oceli a upravené kartáčováním. Nabídku kompletují elektricky nastavitelná přední sedadla a osvětlovací paket interiéru.
K základnímu technickému vybavení patří kromě jiného sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC s DIRECT SELECT, ESP®, stálý pohon všech kol 4MATIC a trakční systém 4ETS s přídavnými funkcemi jako Downhill Speed Regulation (udržuje konstantní rychlost při prudkém klesání), pomoc při rozjezdu ve stoupání (HSA – Hill Start Assist) a Offroad-ABS. Zvláště obtížný terén pomáhá vozu zdolat Offroad-Pro Technikpaket dodávaný na přání. Ten tvoří kromě jiného terénní převod, elektronicky řízené lamelové závěry centrálního diferenciálu a diferenciálu zadní nápravy, vůz má také vyšší světlost. Komfort dále zvyšuje vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním systémem tlumení ADS, telematický systém COMAND APS nebo KEYLESS-GO, které si může zákazník objednat.
V nabídce pět modelů „Edition 10“
Kromě naftového, mimořádně výkonného motoru V8 (točivý moment 700 Nm) v modelu ML 420 CDI 4MATIC jsou v nabídce ještě další dva naftové vidlicové šestiválce. Základní agregát V6 v modelu ML 280 CDI dává výkon 140 kW/190 k, objemově totožný ML 320 CDI má k dispozici 165 kW/224 k. Modely ML 350 a ML 500 s novým 5,5 litrovým motorem V8 tvoří nabídku benzínových verzí s výkony 200 kW/272 k resp. 285 kW/388 k.
Deset let závodu Tuscaloosa – úspěšná německo-americká historie
První generace Třídy M (W 163) byla prezentována v roce 1997 a stala se průkopníkem všech moderních SUV prémiového segmentu. Sériově vybavena stálým pohonem všech kol spojovala komfort a bezpečnost jízdy osobního automobilu s robustností vozu terénního. Kromě toho nabízel SUV (Sport Utility Vehicle) ještě větší prostor a lepší variabilitu, takže jeho úspěch byl naprogramován: první generace Třídy M se až do jejího vystřídání nově vyvinutou generací v roce 2005 prodalo celosvětově 600 000. Její následovník s označením W 164 na tuto úspěšnou dráhu navazuje – pro tento model se dosud rozhodlo 250 000 zákazníků.
Obdobně jako první generaci vyrábí také Třídu M americký závod DaimlerChrysler v městě Tuscaloosa (Alabama). Tato továrna byla po dvouleté výstavbě otevřena 21.května 1997 a stala se tak prvním závodem značky Mercedes-Benz vyrábějící osobní vozy mimo území Německa. Již krátce po náběhu výroby překročila poptávka po Třídě M ve světě i ta nejodvážnější očekávání. Pro zvýšení výrobní kapacity ze 60 000 na 80 000 vozů ročně bylo třeba k původní investici 300 mil. US-dolarů přidat dalších 100 mil. V rekordním roce 2002 vyjelo ze závodu Tuscaloosa více než 88 000 vozů Třídy M. Od roku 1999 do 2002 se modely Třídy M vyráběly také u firmy Magna Steyr v Grazu (Rakousko), odkud pochází legendární Třída G.
Před sto lety začala historie Mercedesu s pohonem všech kol
Kromě desetiletého jubilea zvýrazňuje Třída M „Edition 10“ v roce 2007 také další významnou událost. V roce 1907 – tedy přesně před sto lety – byl v závodě Berlin-Marienfelde postaven první terénní osobní vůz na světě s pohonem všech kol. Tento ojedinělý exemplář z konstruktérského prkna Paula Daimlera byl využit německým Úřadem pro říšské kolonie v Německé Jihozápadní Africe, což je dnešní Namibie. Technicky byl tento 3,6 tun vážící vůz s šestimístnou karoserií opět raritou. Kromě stálého pohonu 4×4 totiž dostal pro lepší ovladatelnost řízení všech kol. Celý pohonný komplet byl pečlivě zapouzdřen, aby se mohl pohybovat i v pouštním prostředí. Proti poškození ho ještě chránil stabilní ocelový kryt. Svoje jméno „Dernburg“ dostal podle státního sekretáře Úřadu pro říšské kolonie Bernarda Dernburga. Vůz se několik let pohyboval v okolí měst Windhuk a Swakopmund, kde najel údajně kolem 10 000 kilometrů. Po rozpadu kolonií se po tomto zajímavém automobilu slehla zem a dodnes není známo kde skončil.
Třída M se od jejího uvedení na trh před 10 lety, nabízí samozřejmě i v České republice. Během uplynulých deseti let bylo v ČR registrováno více než 2000 Mercedesů Třídy M. Jenom v roce 2006 bylo registrováno 629 kusů a za prvních šest měsíců roku 2007 to bylo již 276 vozidel a importér značky Mercedes-Benz v České republice již nyní hlásí, že přijímá objednávky na přelom roku 2007/2008. A poptávka zřejmě hned tak neklesne, neboť noví majitelé mají nyní možnost za 1000 Kč objednat k nové Třídě M zvýhodněný Integrovaný Servisní Paket (ISP). V ceně ISP zákazník získává pravidelné servisní prohlídky v rozsahu prací předepsaných výrobcem po dobu 6 let nebo do ujetí 120.000 km.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií