Mercedes Benz Pullman v duchu tradice

Německá automobilka Mercedes Benz se jako jedna z mála může pochlubit bohatou tradicí ve výrobě reprezentativních limuzín. Jednou z největších je Mercedes Benz Pullman.

Na bázi úspěšné S-třídy vyvinul Mercedes Benz špičkový model Pullman určený výhradně pro zvláštní příležitosti. Tím pokračuje ve více než sedmdesátileté tradici výrobce exkluzivních reprezentativních limuzín.


Nový model se oproti prodloužené verzi třídy S vyznačuje ještě o metr delším rozvorem, takže teď měří 4085 mm při celkové délce 6158 mm. Bohatá nabídka místa přijde vhod cestujícím na zadních sedadlech uspořádaných ve stylu vis-á-vis (tzn. proti sobě). Prostor pro nohy mezi oběma řadami sedadel je teď 70 cm, což je o 20 cm víc než u předchozího Pullmana. Pro dvě řady zadních sedadel se dodává buď lavice s elektricky nastavitelnými vnějšími sedadly nebo na přání dvě jednotlivá sedadla, rovněž elektricky seřiditelná. Nová limuzína tak nabízí celkem 6 nebo 7 sedadel.

Mercedes Benz Pullman v duchu tradice


Označení Pullman poukazuje na neobyčejně luxusní charakter nové limuzíny. Americký továrník George Mortimer Pullman z Chicaga se v polovině 19. století proslavil stavbou ojedinělých železničních vagónů. Od té doby platí za symbol nejvyššího komfortu na kolech. Už v roce 1928 byl Pullman definován jako „vozidlo a řidič“, neboť prostor mezi sedadlem řidiče a kabinou oddělovala přepážka.


Mercedes Benz Pullman v duchu tradice

A tomuto duchu odpovídá i současný Mercedes Benz Pullman do nejmenších detailů a zároveň nastoluje v tomto segmentu nová měřítka v oblasti komfortu a bezpečnosti. Ty má na svědomí mj. individuálně nastavitelná klimatizace a moderní audiosystém, ale také šest bočních airbagů ve dveřích, které společně s okenními airbagy pro zadní sedadla, elektricky stavitelnými opěrkami hlavy a tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech zaručují dokonalou ochranu všech cestujících. Řidič profituje především z navigačního systému, multifunkčního volantu, elektricky seřiditelného sedadla s opěrkou, xenonových světlometů, apod. Také cestující na zadních sedadlech si mohou vybrat z bohaté nabídky individuální výbavy (na přání). Mezi ně můžeme zařadit dorozumívací zařízení pro komunikaci s řidičem, bar s ledničkou, multimediální konzoli s 2 monitory, DVD přehrávač, hifi soustavu, klimatizaci a pracovní stolek.

Vzhledem k hmotnosti vozu 2800 kg (i přes bohatou sériovou výbavu je jen o 400 kg těžší než S 500) museli inženýři zesílit karosérii i komponenty podvozku, vyvinout nový třídílný spojovací hřídel a prodloužit výfukový systém. Nový boční středový díl karosérie je konstruován jako dveře, které lze v servisu jednoduchým „grifem“ otevřít.


Pod kapotou pracuje buď zážehový osmiválec 5.0 (225 kW/306 k) nebo dvanáctiválec 5.8 (270 kW/367 k) se samočinným odpojováním válců. Pohodlné cestování zajišťuje vzduchové pérování AIRmatic, elektronický stabilizační program ESP, pětistupňový „automat“ a kola 83 x 18.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...