
DaimlerChrysler uvádí na trh nový tahač návěsů, který byl poprvé představen na podzim v roce 2001 a u nás byl zahájen jeho prodej v dubnu 2002. Je určen především pro těžký rozvážkový provoz a regionální i dálkovou dopravu na střední vzdálenosti. Nová typová řada Mercedes-Benz Axor odpovídá nejdůležitějším požadavkům zákazníků v tomto sektoru trhu, jako jsou nízká hmotnost, spotřeba paliva, příznivé pořizovací náklady a vysoká hospodárnost. V nové typové řadě jsou výhradně osmnácti tunové tahače návěsů 4×2 ve třech výkonových třídách – 260 kW (353 k), 295 kW (401 k) a 315 kW (428 k), se dvěma rozvory (3,6 m a 3,9 m) a se dvěma variantami kabin.
Dvě varianty kabiny

Nové tahače návěsů Mercedes-Benz Axor mají standardně kabinu pro dálkovou dopravu o celkové vnější délce 225 cm. Nabízí se normální provedení střechy s vnitřní výškou 151 cm, popř.zvýšená střecha s vnitřní výškou 191 cm. Přitažlivost vnějšího designu se odráží i uvnitř kabiny. Řidič v ní najde velký prostor, pohodlná lehátka a ergonomický posaz za volantem. Na vysoko umístěném lehátku je mnoho místa. Přáním řidičů vychází vstříc i mimořádná výbava s přístrojovou deskou obloženou kořenovým dřevem, jakož i s novými barvami potahů čalounění sedadel a lehátek i vnitřního obložení kabiny.
Řadový šestiválec
K pohonu nových tahačů návěsů používá DaimlerChrysler poprvé u svého evropského nákladního automobilu řadový šestiválec OM 457 LA vyráběný v Mannheimu, který si získal dobrou pověst v jiných nákladních automobilech Mercedes-Benz zejména výkonem a spolehlivostí. Motor objemu 12 l, splňující emisní normu Euro 3, se nabízí ve třech výkonových třídách: 260 kW, 295 kW, 315 kW. Jejich největší točivé momenty od 1850 N.m do 2100 N.m vrcholí již při 1 100/min. Motor 295 kW se na přání dodává také ve variantě využívající v tranzitním provozu v Rakousku jen čtyři tzv. Ekobody.
Zcela nově byla vyvinuta motorová zpomalovací brzda „Turbobrake“ dodávaná na zvláštní přání. V důsledku cíleně vyvolaného protitlaku plní turbodmychadlo motor velkým množstvím vzduchu, čímž se zvyšuje jeho brzdný účinek. Motory jsou spřaženy s devítistupňovou synchronizovanou převodovkou G 221-9 s mechanicko-pneumatickým řazením. Optimální odstupňování převodů spolu s velkým točivým momentem motorů umožnilo dosáhnout nízké spotřeby paliva. Na přání se nabízí i šestnáctistupňová převodovka s elektropneumatickým řazením Telligent.
Koncepce a konstrukce podvozku Axoru je navržena pro specifické provozní podmínky. Díky ní a nabízené výbavě má Mercedes-Benz Axor velmi nízkou hmotnost, v tomto segmentu dosud ojedinělou. Vysokou aktivní bezpečnost zaručuje brzdová soustava Telligent s kotouči na všech kolech. Servisní intervaly od 80.000 km až do 120.000 km (ve spojení se systémem Telligent) se podílejí spolu s minimalizovanými náklady údržby a oprav na vysoké hospodárnosti.
Uvedení na trh
Nové tahače návěsů Mercedes-Benz Axor se vyrábějí od počátku roku 2002 ve výrobních závodech nákladních automobilů ve Wörthu (Německo) a v Aksaray (Turecko). V ČR proběhlo oficiální uvedení na trh v dubnu 2002 a do konce téhož měsíce bylo předáno 53 Axorů zákazníkům.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií