Nová generace Mercedesů třídy C, uvedená koncem pololetí minulého roku na náš trh, si získala mezi zákazníky značnou oblibu. Jistě k tomu nemálo přispěl nový design karoserie: dopředu se prudce svažující kapota motoru k nižší elegantní proti dřívějším Mercedesům přepracované masce chladiče, což spolu s originálními zdvojenými světlomety dává vozu sportovní charakter. K tomu přispívá i mírně klínovitý boční tvar karoserie a její krátké převisy jak vpředu tak vzadu.
Pro sportovně založené motoristy je testovaný model s dmychadlem přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcovým motorem se šestnácti ventily rozhodně vhodný. Motor má maximálně povolené otáčky 6200/min. a dosahuje podle údajů výrobce nejvyšší výkon 120 kW (163 k) při 5300 ot/min a rychlost 100 km/h dosáhne za 9,3 sekundy. Maximální hodnotu točivého momentu Nm má již při 2500 ot/min a stejnou hodnotu točivého momentu vykazuje až do 4800 ot/min. Tato plochá křivka točivého momentu mi umožnila dobrou akceleraci jak při nižších tak i při vyšších otáčkách, současně díky ní jsem nemusel zpravidla při předjíždění podřazovat, přestože je vůz poměrně vyšší hmotnosti. Pohotovostní hmotnost je 1 490 kg a plně obsazeného včetně povolené hmotnosti zavazadel dosahuje téměř 2 tisíce kg. Šestistupňová mechanicky řazená převodovka mi umožnila volbu nejvhodnějšího rychlostního stupně s ohledem na sklon silnice a požadovanou rychlost jízdy a jistě přispěla i k nižší spotřebě benzinu. S ohledem na výše uvedenou vyšší hmotnost vozu a převážně sportovní způsob jízdy pokládám mnou docílenou kombinovanou spotřebu během testu 9,4 l na 100 km za úměrnou. Je samozřejmé, že by se spotřeba dala snížit vysoce hospodárnou jízdou – ovšem o to asi sportovněji založeným motoristům nejde.
Doporučuji využívat otáčky motoru od 2 500 do 3 500. Při 3 000 ot/min dosahuje vůz na trojku rychlost 60 km/h, při čtyřce 85 km/h, na pětku 105 km/h a na šestku 123 km/h. To znamená, že na dálnici při nejvyšší povolené rychlosti, tj. 130 km/h má motor při zařazené šesté rychlosti pouze 3 050 ot/min. Do maximálních povolených otáček mu tedy zbývá 3 150 ot/min. Jen pro zajímavost: trojka na dálnici omezí otáčky právě před dosažením nejvyšší na dálnici u nás povolené rychlosti – 130 km/h..
K bezpečné a pohodlné jízdě přispívá komfort prostorného interiéru vozu: anatomicky tvarovaná sedadla, přední i s výškovým seřízením, ergonomicky rozmístěné sdělovače a ovládače, bohaté vybavení včetně klimatizace a tempomatu a bezpečnostní výbava, obsahující mimo jiné v základní výbavě i dvoustupňové přední airbagy, boční přední airbagy a airbagy chránící hlavy všech cestujících, tedy i na zadních sedadlech. Konstrukce podvozku s šestnáctipalcovými pneumatikami, brzdovou soustavou s ABS, s vypinatelným elektronickým stabilizačním programem ESP, brzdovým asistentem BAS a systémem TCS umožňují opravdovou sportovní jízdu. To plně potvrdila i má zkušenost s testovaným Mercedesem, který se mi velmi dobře vedl na silnicích různé kvality a i v ostrých zatáčkách při větších rychlostech výborně držel stopu a dodával mi plný pocit bezpečí.
Za zmínku stojí velmi dobře umístěné a výborně čitelné analogové přístroje, pod kterými je stejně dobře čitelný multifunkční displej, na kterém je možné tlačítky na volantu vyvolat řadu důležitých provozních údajů. Na počítači lze též nastavit automatické rozsvicování světel při jízdě v zimním období stejně tak jako automatické rozsvicování světel v létě při zhoršené viditelnosti. Ocenil jsem i otevírání kapoty motoru s vynaložením nepatrné síly tak jako krytu zavazadlového prostoru o objemu 455 litrů.
Cena Mercedesu Benz C 200 KOMPRESSOR s bohatou výbavou v základní ceně je 939 223 Kč, cena testovaného vozu doplněného o řadu doplňků na přání, mimo jiné skleněnou elektricky ovládanou střechu, bočními airbagy pro cestující na zadních sedadlech a alarmem, se vyšplhala na 1 294 159 Kč.