Ačkoliv seriál závodů cestovních automobilů nese statut Mistrovství Evropy, tak o kategorii STC můžeme prohlásit, že jde spíš o italský šampionát. Kromě Brita Neala, Francouzů Walfische a Cayrolle a Němce Symanczyka najdeme v osmnáctičlenném startovním poli prakticky pouze italské jezdce.
V Silverstone vyhrál první jízdu Gabriele Tarquini s Hondou Accord před tovární Alfou Romeo řízenou Fabriziem Giovanardim. Skvělou formu opět potvrdil Brit Matthew Neal s Nissanem Primera, jenž obohatil šampionát teprve v minulém závodě. Vedoucí jezdec průběžné klasifikace Nicola Larini projel cílem až jako pátý se ztrátou 15 sekund. Naprázdno vyšel tentokrát Roberto Colciago s Audi A4 Quattro, jenž do první jízdy vůbec nenastoupil.
Podle pravidel ME startují jezdci do druhé jízdy v opačném pořadí než projeli cílem, tudíž první dva v cíli vyrážejí až z poslední řady. Jenže jak Tarquini tak Giovanardi patří mezi evropskou elitu, což potvrdili také v Anglii, když všechny soupeře s přehledem předjeli a cílem projeli ve stejném pořadí jako v první jízdě. Důležité body za třetí příčku si připsal Larini, který nechal za sebou Neala i Walfische.
Výsledky:
1. jízda | 2. jízda | ||
1. Tarquini | Honda Accord | 1. Tarquini | Honda Accord |
2. Giovanardi | Alfa Romeo | 2. Giovanardi | Alfa Romeo |
3. Neal | Nissan Primera | 3. Larini | Alfa Romeo |
4. Walfisch | Honda Accord | 4. Neal | Nissan Primera |
5. Larini | Alfa Romeo | 5. Walfish | Honda Accord |
6. Toccacelo | Alfa Romeo | 6. Sardelli | Nissan Primera |
7. Sardelli | Nissan Primera | 7. Cayrolle | BMW 320i |
8. de Lorenzi | BMW 320i | 8. de Lorenzi | BMW 320i |
9. Pigoli | Audi A4 | 9. Lancellotti | Alfa Romeo |
10. Lempinen | Aufi A4 | 10. Toccacelo | Alfa Romeo |
Průběžné pořadí:
1. Larini | 280 |
2. Giovanardi | 240 |
3. Pigoli | 198 |
4. Tarquini | 192 |
5. Toccacelo | 168 |
6. Sardelli | 166 |
Zatímco kategorii STC vládnou Italové, v superprodukčních vozech najdeme jezdce z Holandska, Německa, Švédska, Itálie, Španělska. V Silverstone vystartoval už potřetí z pole-position Holanďan Peter Kox a po 14 kolech projel vítězně cílem. Za ním však sváděli skvělý souboj, ovšem v rámci fair-play, jeho stájový kolega z týmu Ravaglia Motorsport Němec Simon s Holanďanem Huismanem. Úspěch vozů BMW zkompletoval na čtvrtém místě Ital Morbidelli, jenž se v závěru prosadil proti Švédu Rustadovi s Nissanem Primera.
Výsledky: | Průběžné pořadí: | ||
1. Kox | BMW 320i | 1. Huisman | 62 |
2. Simon | BMW 320i | 2. Kox | 60 |
3. Huisman | BMW 320i | 3. Simon | 37 |
4. Morbidelli | BMW 320i | 4. Rustad | 36 |
5. Rustad | Nissan Primera | 5. Morbidelli | 32 |
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií