Mazda RX-8 – syntéza sportovního designu a komfortu

Revoluční koncept RX-8 zůstává i nadále nosným předmětem živých diskusí. Sériová verze vozu RX-8 bude americké veřejnosti poprvé představena právě na autosalonu v Detroitu. Vysoce výkonný rotační motor ve značně dynamickém a agresivním sportovním voze, čtveřice proti sobě se otvírajících dveří, spousta prostoru pro čtyři dospělé a bez-sloupkový dveřní systém charakterizují tento jedinečný koncept.
RX-8 s jedinečným designem
Design vozu RX-8 je fascinující díky svým dynamickým liniím s krátkými převisy karoserie. Sportovní vzhled je dán svažující se přídí se spodní hranou nízko nad zemí, bočními průduchy vzduchu a podsaditou zádí s dvěma chromovanými koncovkami výfuku. A to vše vyzařuje ryzí sílu přenášenou na vozovku širokými 18-palcovými pneumatikami. Sportovní charakter vozu se odráží i v čistém a funkčním designu interiéru vozu. Opěradla předních anatomických sedadel mají dokonalý tvar, který umožňuje použít tenčí potahový materiál. Toto přináší úsporu nejenom na váze, ale vytváří i mnohem větší prostor pro cestující na zadních sedadlech.
Vyrovnané rozložení váhy a nízko položené těžiště
Nezbytnými předpoklady sportovního ovládání vozu a sportovních jízdních výkonů vozu RX-8 jsou jeho nízká váha, rozložení váhy 50:50 mezi přední a zadní nápravu, stejně jako jeho nízko umístěné těžiště. Rozhodujícím prvkem je nový rotační motor RENESIS. S tímto novým nepřeplňovaným rotačním motorem ohlašuje Mazda nové časy rotačních motorů. RENESIS je výrazně kompaktnější a lehčí než předchozí přeplňované rotační motory. Motor bylo tudíž možno nainstalovat o 60 mm níže a o 40 mm více vzad než tomu bylo u RX-7. Mazda RX-8 má přesvědčivější neutrální jízdní vlastnosti. Dlouhý rozvor 270 cm v kombinaci s výrobně drahým podvozkem zajišťuje, že se vůz dá v každém okamžiku snadno ovládat a řídit. A RENESIS skutečně skýtá vysoký výkon: 184 kW (250 k) při 8.500 ot./min. a maximálního točivého momentu 216 Nm dosahuje při 7.500 ot./min.
Extrémně pevná a lehká konstrukce vozu
Karoserie vozu RX-8 je charakteristická svou vysokou torzní tuhostí. Hlavním konstrukčním prvkem skeletu je rám tvořený pevnou podélnou výztuhou, která prochází podél převodovky středovým tunelem. Slouží jako hlavní rám, kterým jsou motor a převodovka připevněny k pomocnému rámu PPF. To umožňuje dosáhnout nízké hmotnosti při současném zachování vysoké tuhosti karoserie. Jelikož motor a převodovka jsou uloženy za přední nápravou, vzdálenost k zadnímu diferenciálu je natolik krátká, že pohonná hřídel mohla být celá vyrobena z lehkých uhlíkových vláken, a to i navzdory rozvoru 270 cm.
Více síly pro Mazdu MPV
Mazda se svými vozy – Demio, Premacy a MPV – jasně nabízí širokou paletu rodinných vozů. V Detroitu představí Mazda MPV pro americký trh s novou pohonnou jednotkou. Poprvé bude mít výkonný benzinový šestiválec se dvěma vačkami a 24 ventily s proměnným časováním o objemu 3,0 l. Tento nový motor vyvine maximální výkon 163 kW (222 k) při 6.250 ot./min. Maximální točivý moment 273 Nm dosahovaný při 4.750 ot./min poskytuje vozu plně dostačující sílu pro přepravu nejen osob, ale i dopravovaných zavazadel a nákladu vyšší hmotnosti. Snížení váhy a nízké třecí ztráty zajišťují motoru nejen vysokou výkonnost, ale současně i nízkou spotřebu paliva.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.