Mazda Fighter – pro práci a zábavu

Dalším rozšířením nabídky automobilů Mazda je lehký užitkový automobil nové B-série, pojmenovaný Fighter. Pro Evropu se předpokládá největší prodej v provedení pikap s dvojkabinou a pohonem všech kol.

Mazda Fighter - pro práci a zábavu

Nová řada se představila v lednu na Bruselském autosalonu. Je další generací B-série, osvědčených pikapů, vyráběných mimo Japonsko také v USA, Thajsku, Jižní Africe, Zimbabwe, Keni, Íránu, Malajsii, Ekvádoru, Kolumbii, Vietnamu a na Filipínách. Zatímco ve většině těchto zemí jde o montáž typů starší generace, nový Fighter se exkluzivně vyrábí pro celý svět (s výjimkou Severní Ameriky) právě v supermoderní továrně AutoAlliance (Thailand) Company Ltd., otevřené v lednu 1998 v thajském Rayongu a založené jako společný podnik Forda a Mazdy, kde každý z hlavních partnerů drží 45% podíl.

Fighter navazuje na předchozí úspěšnou řadu vozů B-série, ale proti svému předchůdci dostal zcela novou karoserii a interiér; novinkou je také přeplňovaný vznětový motor 2.5 TD s chladičem stlačovaného vzduchu a tříventilovým rozvodem. Podvozek byl upraven tak, aby Fighter nejen vynikal při pracovních úkolech na silnici i v terénu, ale také poskytoval posádce pohodlí a bezpečnost, srovnatelné s osobními automobily. Díky splnění těchto podmínek a díky parametrům, jako jsou prostornost a variabilita interiéru, snadné ovládání a jízdní komfort, minimalizace hluku a především vysoká bezpečnost, patří tento automobil mezi nejlepší vozy ve své třídě.


Vznětový přeplňovaný motor má největší výkon 80 kW/3500 ot/min a točivý moment 266 N.m/2000 ot/min, pohání zadní nebo všechna kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky s redukcí a uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 25,6 s, největší rychlost 145 km/h a spotřebu 6,3 l nafty na 100 km při trvalé rychlosti 60 km/h. Dvojkabina se čtyřmi bočními dveřmi je určena pro pět cestujících, ložná plocha o rozměrech 1530 x 1536 mm slouží pro přepravu nejrůznějšího nákladu. Vůz je dlouhý 5005 mm, široký 1695 mm a vysoký 1750 mm, má rozvor náprav rovné tři metry, pohotovostní hmotnost 1710 kg a uveze až 1115 kg nákladu, případně ještě brzděný přívěs do hmotnosti 2200 kg.


Výroba Fighterů se v Thajsku rozběhla v květnu 1998 pro domácí trh, na export šly první vozy v prosinci. Od pozdního jara byl zahájen jejich prodej v Evropě. Plná výrobní kapacita závodu v průmyslové zóně Rayong na východním pobřeží Thajska je 135 tisíc automobilů ročně, z toho 35 tisíc v rozloženém stavu pro montáž v dalších zemích.

převzato z Mazdanews – jaro/léto ’99
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů Mazda

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...