Mazda bude vyrábět malý vůz ve Španělsku

Mazda si za základnu pro evropskou produkci svého malého vozu vybrala továrnu Fordu ve španělské Valencii

Mazda Motor Corporation vybrala Ford Motor Company´s Valencia Vehicle Operations Plant´ v Almussafes ve Španělsku pro výrobu svého malého vozu B-třídy pro evropský trh. Očekává se, že výroba zde bude zahájena začátkem roku 2003. Mazdu získá počáteční výrobní kapacitu 40.000 vozů ročně pro evropský trh a bude tak moci omezit svou zranitelnost vůči fluktuaci měnových kursů. Téměř všechna produkce pro Evropu je totiž v současné době vyráběna v Japonsku.


Současně s tímto oznámením sdělil Ford své rozhodnutí, že v této továrně plánuje též výrobu příští generace modelu Fiesta. Továrna, která se nachází ve městě Almussafes zhruba 20 km od Valencie, vyrábí v současné době populární a úspěšné modely Ford Focus a Ford Ka. Almussafes se stane druhou základnou pro výrobu Fiesty, která se bude vyrábět i ve ´Ford´s Cologne Assembly Plant´.


„Rozhodli jsme se pro Valencii zejména proto, že továrna a její zaměstnanci dokázali, že jsou schopni efektivně vyrábět dva naprosto rozdílné vozy ve stejném místě, při důsledném zachování vysoké kvality,“ řekl president Mazda Motor Corporation, Mark Fields. „Právě tato kombinace flexibility a kvality činí z Valencie ideální místo pro řešení těchto výrobních programů.“


„Tímto rozhodnutím získávají obě strany, Mazda i Ford,“ dodal Fields. „Mazda získá efektivní základnu evropské produkce z hlediska nákladů a stane se méně zranitelnou vůči fluktuaci měn. Ford pak zařazením výrobků Mazda zvýší využití svých výrobních kapacit.“


„Naše partnerství s Ford Motor Company dává oběma stranám mnoho strategických možností, včetně výroby osobních a užitkových vozů Mazda ve výrobních zařízeních Ford, a naopak vozů Ford v továrnách Mazdy,“ řekl Fields. „Budeme pokračovat v tomto úsilí tam, kde to má smysl z hlediska obchodu, aniž bychom omezili naši schopnost naplnit očekávání zákazníků od každé z našich jedinečných značek.“


Přilehlý zásobovací park Fordu v Almussafes bude zajišťovat i výrobu vozů Mazda a nabídne modulární výrobní schopnost a moderní zásobovací systémy. Ford zaměstnává v závodu včetně zásobovacího parku více než 9.700 osob.


Závod Ford Motor Company´s Valencia Vehicle Operations Plant´ Almussafes ve Španělsku zahájil provoz v roce 1976. Současná denní výrobní kapacita závodu je 1.640 vozů (1 vůz každých 32 sekund) Ford Focus a Ford Ka. V roce 2000 bylo vyrobeno v tomto závodě 160.686 vozů Ford Ka a 181.361 modelu Ford Focus. Současně je zde vyráběno denně 4.586 motorů, od roku 1989 je průměrná roční produkce 540.000 motorů; více než 70% je vyváženo do továren v Německu a do Brazílie


Zásobovací park nachází se v sousedství továrny v Amulssafes; od zahájení výroby Ford Ka tam v současné době operuje 38 dodavatelů; šest dodavatelů má své budovy ve výstavbě a dalších 11 výstavbu plánuje. Stávající rozloha zásobovacího parku činí 660.000 m2 a plánuje se, že do roku 2002 se plocha zdvojnásobí a komplex tak bude mít více než 1,3 mil. m2.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...