Matt Neal, vítěz série British Touring Car, dosáhl v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruhu Velké ceny v Silverstonu třetí jednokolový rekord

  • Nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Velké ceny v Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy
  • Legenda série BTCC Matt Neal stanovila nový rekord ve voze Type R
  • Třetí jednokolový rekord v rámci výzvy „Type R Challenge“ prokazuje pozici vozu Civic Type R jako vzoru v dané třídě
  • V rámci výzvy Type R Challenge 2018 již byly prolomeny rekordy na okruzích ve francouzském Magny-Cours a belgickém Spa-Francorchamps

Po dvou úspěších v rámci výzvy „Type R Challenge 2018“ na okruzích v Magny-Cours a Spa-Francorchamps vytvořil tento vysoce výkonný hatchback na okruhu Velké ceny  v britském Silverstonu nový jednokolový traťový rekord pro sériové vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 31,32 sekundy. Pokořil tak rekordní čas, který stanovil vůz Civic Type R předchozí generace v rámci podobné výzvy v roce 2016.

Vůz Type R pilotoval trojnásobný vítěz série British Touring Car Championship Matt Neal, který v současnosti v soutěži BTCC 2018 závodí s vozem Honda Civic Type R u týmu Halfords Yuasa Racing.

Okruh Velké ceny v Silverstonu je vzrušující trať o délce 5,89 km, kde se rovinky i rychlé zatáčky střídají s techničtějšími úseky, kde je nezbytné přesné vedení vozu. Optimalizovaný 2.0litrový motor VTEC TURBO poskytl vozu Civic Type R nekompromisní výkon, který Neal dokázal skvěle zužitkovat na rovinkách i při rychlých výjezdech ze zatáček.

Navíc rychlost tohoto okruhu dá vyniknout aerodynamickým vlastnostem vozu a právě zde se výrazně projevil nejvyváženější poměr mezi vztlakem a odporem modelu Civic Type R v dané třídě. V režimu +R systém adaptivních tlumičů umožňuje pevnější a plošší jízdu a tím i rychlejší průjezd plynoucími zatáčkami okruhu v Silverstonu.

Matt Neal k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Skutečnou výhodu jsem u vozu Type R pocítil ve velmi rychlých zatáčkách, kde se projevila jeho stabilita daná aerodynamickými vlastnostmi a novým vyspělým systémem zavěšení. Do zatáček jako jsou Copse a Stowe na konci rovinky Hangar si můžete s naprostou jistotou uchovat vysokou vstupní rychlost.“

Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R Neal ještě dodal: „Není to jedna konkrétní věc, která z tohoto modelu Type R dělá nejlepší vůz v dané kategorii, jedná se o souhrn vlastností. Oproti předchozím modelům se jedná od základu o zcela novou platformu a  Honda podrobně prozkoumala a zlepšila každou oblast. Od stability ovládání díky víceprvkovému zavěšení, přes aerodynamické vlastnosti, snížené těžiště, vůz je širší i delší, skvěle reaguje na řízení, až po přenos výkonu motoru, v každém směru bylo dosaženo pokroku.“

V jezdecké sestavě pro zbývající pokusy o překonání traťových rekordů v rámci výzvy Type R Challenge 2018 se představí bývalý mistr světa ve Formuli 1 Jenson Button (Spojené království), který v současnosti působí v sérii Super GT na vozu NSX, a jezdec mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko).

Pro nový vůz Honda Civic Type R je rekordní čas na okruhu v Silverstonu již čtvrtým jednokolovým traťovým rekordem, který si připisuje. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Následně jezdec mistrovství WTCR Esteban Guerrieri vytvořil na okruhu Velké ceny v Magny-Cours ve Francii nový jednokolový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 1,51 sekundy, a vzápětí Bertrand Baguette dosáhl ve stejném voze času 2 minuty 53,72 sekund na okruhu ve Spa-Francorchamps v Belgii.

Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...