Letos tato možnost nastala a závody na okruzích pokračují 5. a 6. závodem v Polsku. Nyní vede Martin Tlustý s formulí Renault a páté místo patří Kostruhovi s prototypem Norma M20.
Jasným králem okruhových závodů divize 2 se letos stal Hamad Al Fardan z Bahrainu. Tento bahrainský korunní princ se v republikovém mistrovství objevil spolu s dalšími účastníky rakouského Austria Formel F3 Cupu. Suverénně zvítězil v prvních dvou kláních na autodromu v Mostě. Jeho Dallara 307 Mercedes znamenala jediné, že nejnovější technice nikdo jiný nemohl konkurovat.
Ovšem ne všechny závody se letos pojedou společně jako naše a rakouské mistrovství. Tak tomu bylo i při druhém závodním víkendu Czech Coal Trophy, jehož jsme byli svědky v červnu. Tam pro změnu zvítězil David Palmi s formulí Renault a poloviční body z druhého závodu, kterého se již neúčastnili Slovinci, odvezl konečně David Kostruh s prototypem francouzské výroby Norma M20 Honda CN. Na svou šanci čekal dlouho, ale z vrchařských závodů není přechod na rychlé okruhy jednoduchý. Závodníci si zkoušejí různá nastavení podvozku a objevují nové a nepoznané možnosti vozu. V pořadí divize 2 však vede jiný mladý jezdec s formulí Renault. Martin Tlustý zatím žádný závod divize 2 nevyhrál, ovšem jeho pravidelné bodování na předních místech mu přineslo celkově 23,5 bodu, a tak na něj kouká o stupínek výš i Al Fardan. Třetí a čtvrté místo patří týmovým kolegům z Palmi Motorsport. David Palmi a Jakub Horák letos dokazují, že s formulemi Renault se dá velmi dobře závodit, a to za relativně levné peníze.
Stejně bodů, jako Jakub Horák, má i jediný muž s prototypem David Kostruh, ale díky skóre zůstává pátý a svou další šanci bude mít v Poznani, která bude snad až na jezdce z Palmi Motorsportu, kteří tu jeli vloni Interserii, dost neznámou. Rekord okruhu drží právě jeden z účastníku Interserie – Rakušan Peter Milavec s vozem Lola T92/50 Cosworth F1. Právě Interserie pojede v Poznani také, takže konkurence má být velká. Možná uvidíme Interserii i u nás o víkendu kamionů, ovšem o tom až jindy.
Sedmé a osmé místo v divizi 2 patří potom Jiřímu a Milanovi Svobodovým, kteří jezdí s Dallarou STV, stejně tak, jako jejich týmová kolegyně Edita Prášková, jíž patří desátá příčka za Polákem Kochaňskim, pro kterého však domácí trať v Poznani znamená drobnou výhodu.
Pořadí MMČR na okruzích v divizi 2 před Poznaní:
- 1. TLUSTÝ Martin CZ TL Motorsport Renault FR 23,5
- 2. AL FARDAN Hamad BAH Franz Woess Racing Dallara 307 Mercedes 20
- 3. PALMI David CZ Palmi Ivo Formule Renault 18
- 4. HORÁK Jakub CZ Palmi Ivo Formule Renault 16
- 5. KOSTRUH David CZ Speedmaster Racing Team, s.r.o. Norma M20 16
- 6.-7. TILLER Patrick A Jenichen Motorsport Dallara 304 Opel 8
- SVOBODA Jirí CZ J.S.C. Racing Pelhrimov Dallara STV 302 8
- 8.-9. HERNDLHOFER Bernd A Franz Woess Racing Formule Renault 6
- SVOBODA Milan CZ J.S.C. Racing Pelhrimov Dallara STV 302 6
- 10. KOCHANSKI Maurycy PL Kochanski Maurycy Dallara F395 Honda 3
- 11. PRÁŠKOVÁ Edita CZ J.S.C. Racing Pelhrimov Dallara STV 301 1
- KIRCHDOERFFER Remy F Kirchdoerffer Remy Renault FR 2000
- GRADOWSKI Bartosz PL Gradowski Bartosz Estonia
- KLINGER Wolfgang A Klinger Wolfgang Dallara 304 Opel
- STRIEBIG Remy F Striebig Remy Renault FR 2000
- STRIEBIG Gregory F Striebig Gregory Renault FR 2000
- SZLAWSKI Cezary PL Szlawski Cezary Reanult Tatuus
- HABJAN Mateusz SLO AK Plamtex Sport ADAC Formel Junior
- MARINSEK Jaka SLO AK Plamtex Sport ADAC Formel Junior
Vláďa Rožánek, MMČR divize 2