Kdy jste získal řidičský průkaz a jaké bylo Vaše první auto?
Řidičský průkaz jsem získal v roce 1971. Mým prvním autem byla šestistovka fiátek, která samozřejmě patřila tatínkovi. Ten velmi rychle pochopil, že je lepší půjčit volant synovi a nechat se vozit. Takže jsem s tím malým fiátkem dělal tak trochu šoféra.
Jak byste hodnotil sám sebe jako řidiče? Jste za volantem spíše flegmatikem, pruďasem …?
Považuji se za normálního, průměrného řidiče. Bezohlednost na silnicích mě vždycky mrzí a i trochu udivuje. Zvlášť, když někdo při bezohledné jízdě riskuje život a majetek – svůj i ostatních. V zemích, jako je Švýcarsko či Německo, se to už moc nevidí. Hustý provoz si tam zřejmě určitou ohleduplnost a klid prostě vynutil a u nás to doufám bude podobné.
Mluvil jste též o požitku z jízdy. Znamená to tedy, že jezdíte rád?
Pokud jedu, tak jsem v autě docela rád sám. Je to jedna z mála příležitostí, kdy si můžu pěkně nahlas zazpívat, aniž bych tím byl nebezpečný ekologicky, sociálně, společensky nebo jinak (srdečný smích). O požitku z jízdy bych hovořil asi tak do té hranice dvouset kilometrů, pak už jde fakt o život. Nejsem typ řidiče, který by vyhledával tisícikilometrové trasy a měl radost z toho, že ujede tak obrovskou vzdálenost.
Váš první vůz byl Fiat, jak jste tedy přišel na myšlenku, že si koupíte Mazdu?
Již zmiňovaný fiátek byl skutečně prvním autem v rodině, pak jsem hodně jezdil se Škodovkou, od „tisícovky“ až po „stopětku“. Když jsem potřeboval nové auto, na Škodovku se muselo čekat. Chtěl jsem auto spolehlivé a cenově dostupné. Odborníci poradili volit japonská auta a z nich Mazda byla především cenově tím, co jsem si mohl a hodlal dovolit.
Vím, že Mazda 323 TD je už Vaším třetím vozem této modelové řady. Jak dlouho jste již zákazníkem Mazdy?
Asi šest let. S Mazdou jsem spokojen. Neumím to moc srovnat s jinými vozy, ale pravdou je, že Mazda pro mne zatím vždy znamenala jen dolévat benzín, resp. naftu, což je sice čím dál dražší, ale jinak nic. Jednou za 15 tisíc kilometrů prohlídka v servisu, která je druhý den hotová. Jednou jsem si vybil baterii a chtěl jsem ji sám vyndat a dát nabít. Bohužel, když chcete Mazdě vzít baterii, celá se vám zamkne, začne blikat a houkat. To jsem samozřejmě netušil, auto jsem měl napříč přes vjezd do veřejných garáží, bylo deset večer, klíče uvnitř a ráno v šest jsem odlétal na služební cestu. Hrozná situace. Zkusil jsem zavolat do servisu Mzady – bez problémů přijeli, ani mě k tomu nepotřebovali. Když jsem se vrátil ze služební cesty, měl jsem auto v pořádku připravené v servisu a cena zásahu nebyla nijak dramatická.
Vaše práce je hodně náročná, občas to je asi velký stres. Jak se odreagováváte?
Nemyslím, že by v bankovnictví musel být nějaký velký stres. Ostatně se domnívám, že by se žádná práce neměla dělat ve stresu, v nějaké obavě, že to člověk nestihne, nezvládne. Dobré je mít k práci pohodu, třeba je jí hodně. Nicméně po, řekněme, kancelářské práci cítím velkou potřebu nějakého pohybu. Mojí velkou zálibou je tenis, občas beru také jízdní kolo a vydávám se ven. Pokud není počasí, tak mám ještě jednoho koníčka. Koupil jsem si klarinet a s tatínkem, který hraje na piano nacvičujeme menuety. Je to takový únik. Vlastně podobně jako s tím zpěvem. Moji hru na klarinet smí slyšet jenom tatínek, pokud to vydrží..
Jaký je Váš názor na ženy řidičky?
Myslím si, že mezi ženami bude procento vyloženě špatných řidiček nižší než mezi muži. Naopak mezi muži je daleko víc skutečných mistrů a profesionálů. Zdá se mi, že ženy se víc soustředí na jízdu, asi vědí, co vezou. Ani atraktivní řidička v krásném autě nepropadne pocitu suverénní nadřazenosti – pozorně řídí, já se dívám … a pak se omlouvám. Instinktivně se bojím řidičů, kteří mají cokoliv na hlavě. Nějak jsem si zafixoval, že kdo řídí v čepici nebo v klobouku, tak většinou řídí špatně. To znamená, že nereaguje plynule, nechová se na silnici logicky, vyniká určitým typem sveřeposti, což je pro okolí dost nebezpečné.
převzato z MAZDA NEWS léto 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií