Závěr soutěže obsahoval známé testy nad Monakem. Konvoj zbylých posádek absolvoval oba testy dvakrát.
První obsahoval přejezd slavného průsmyku Col de Turini (ccm 1600 m.n.m.), cíl druhé vložky zavedl posádky z Lantosque do Luceramu.
„Závěr závodu jsme už absolvovali s vidinou náskoku, ale i s mírným handicapem. Popravdě jsme nepočítali s tím, že bychom na Monte použili tvrdý slick, a tak jsme ho neměli k dispozici. Měkká guma se však hodně přehřívala a už na Col de Turini byl vždy problém s její funkčností. Za tohoto stavu pneumatiky hodně klouzaly, čemuž jsme museli vždy přizpůsobit závěr vložky a druhý test. Podobné podmínky jsem na Col de Turini ještě nezažil,“ řekl Martin Rada.
Pomyslným vyvrcholením pětidenní soutěže byla Power Stage, ve které špička bojovala o bonusové body za první tři místa. V jejím cíli se výsledek hustopečského týmu uzavřel na 42. pozici.
Martin Rada zhodnotil rally:
Nejtěžší z mých startů na Monte Carlo byl asi ten první, kdy se jelo nejvíce na sněhu. I když třetí den a druhá vložka v úvodní etapě byly též hodně složité. Z našeho výsledku mám obrovskou radost. Nedovedu popsat své pocity, je to neopakovatelné. Vyhrát na Monte Carlo třídu, to už se nikdy v životě nemusí povést. Tohoto prvenství si určitě cením více než vítězství ve třídě ve velkém mistráku. Monte Carlo má stále obrovský zvuk,“.
Nováčkem na Monte Carlo nebyl ani jeho spolujezdec – zlínský navigátor Jaroslav Jugas:
„Letošní Monte bylo hodně náročné. Na přípravu, na logistiku, co do počtu ostrých kilometrů i zablokovaných přejezdů. Byl to více než týdenní maratón. Ale výsledkem je vše zapomenuto. Navíc atmosféra na Col de Turini byla úchvatná, bylo vidět i spousty českých vlajek. Navíc slavností vyhlášení před knížecím palácem je vždy pomyslnou třešničkou na dortu.“
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas