Česká dvojice v průběhu Německé rally excelovala, opanovala deset rychlostních zkoušek a do cíle přijela s téměř padesátisekundovým náskokem před novým lídrem Estoncem Aavou.
„Německo nepatří k mým oblíbeným soutěžím, i když na asfaltu mi rychlost nechybí. Doufám, že zde mohu pomýšlet na špičkový výsledek,“ řekl před startem jihlavský jezdec. Okruh favoritů při neúčasti PG. Anderssona (odebrán řidičský průkaz ve Švédsku) nastínil i shakedown, který pronásledovala nepřízeň počasí.
Martin Prokop s Janem Tománkem vstoupili do Německé rally podobně impozantně jako ve Finsku. Na všech šesti rychlostních zkouškách první etapy v okolí řeky Mosely nenašli přemožitele a vytvořili si minutový náskok před druhým Aavou, třetí Rautenbach zaostával ještě o minutu více. „Po výpadku ve Finsku jsem nebyl v jednoduché situaci, ale úvodní časy mě rychle uklidnily. V maximálním nasazení jsem pokračoval i dále, kde nám nahrála do karet deštivá přeháňka před startem druhé sekce. Dořezání pneumatik v servisu se stoprocentně vyplatilo a vytvořili jsme si výtečnou pozici pro zbytek závodu. Samozřejmě jsem měl stále na mysli, že nás čeká ještě velká porce kilometrů,“ uvedl Prokop. „Rád bych zpětně poděkoval Jožkovi Bérešovi, kterého na RZ6 postihl defekt. Ač se spolujezdcem Petrem Starým vše zvládli do dvou minut, sportovně počkali až projedeme a v erzetě pokračovali až posléze,“ dodal.
V úvodu druhého dne se začala karta mírně obracet. Aava nesložil zbraně a dvěmi nejrychlejšími časy v řadě okrojil z Martinova náskoku patnáct sekund. Testy ve vojenském prostoru Baumholder ale zpětně patřily českému jezdci a jeho náskok narostl na 1:13 minuty. „Úvod etapy byl hodně složitý. Nemohl jsem se dostat do rytmu, čímž jsem se dopustil drobných jezdeckých chyb, naštěstí jsme zdárně ustáli i jednu krizovku. Na obou vojenských vložkách jsme Urmovi zpětně odskočili a odsunuli ho do klidnější vzdálenosti,“ uvedl čtyřiadvacetiletý pilot.
Situace se obdobně vyvíjela i při druhých průjezdech. Martin opět dokázal odpovědět na nejdelším testu Německé rally – Arena Panzerplatte (30,55 km), přesto při dojezdu do servisu příliš optimismem nehýřil. „V závěru dne se nám upálily svíčky, C2 ztrácela výkon a jen tak tak jsme dojeli zpět do servisu. Naštěstí se mechanikům podařilo problém stabilizovat a auto zdárně absolvovalo i šedesát ostrých kilometrů poslední etapy,“ přiznal Martin Prokop.
V poslední etapě si tak Martin Prokop s Janem Tománkem již nenechali vzít důležité prvenství – premiérové v letošní sezoně. Jejich výkon byl umocněn i výtečným jedenáctým místem v absolutní klasifikaci. „Jsem nesmírně šťastný. Vítězství však nebylo tak jednoduché jak vypadají výsledky. Naopak Německá rally je nesmírně náročná a je zde jednoduché udělat chybu. Doufám, že ve vítězném tažení budeme pokračovat i na dalších závodech v Katalánsku a na Korsice. Opět musím poděkovat celému týmu za přípravu auta, Roman Kresta nám opět pomohl najít výtečné nastavení, ale největší dík patří českým fanouškům. V takové atmosféře se závodí fantasticky,“ uvedl jihlavský mladík.
ADAC Rallye Deutschland – JRC
- 1. M. Prokop/J. Tománek (Citroën C2 Super 1600) 3:52:26.9
- 2. U. Aava/K. Sikk (Suzuki Swift) + 49.5
- 3. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C2 Super 1600) + 2:15.9
- 4. A. Burkart/M. Kölbach (Citroën C2 Super 1600) + 4:24.1
- 5. J. Beres/ P. Stary (Renault Clio) + 8:49.6
- 6. J. Mölder/K. Becker (Suzuki Swift) + 9:22.4
- 7. Y. Bonato/B. Boulloud (Citroën C2-R2) + 13:05.6
- 8. A. Pärs/K. Järveoja (Suzuki Swift) + 13:21.4
- 9. K. Pinomäki/T. Nikkola (Renault Clio) + 13:42.1
- 10. S. Gallagher/C. Jenkins (Citroën C2-R2) + 17:07.1
Průběžné pořadí JRC 2007 po Německé rally1. Aava (EE) 32, 2. Andersson (S) 28, 3. Sandell (S) 19, 4. Mölder (EE) 17, 5. Prokop (CZ) 16, 6. Burkart (D) 14, 7. Béreš (SK) 13, 8. Rautenbach (ZW) 11, 9. Pinomäki (FIN) 8, 10. Kosciuszko (PL) 6, 11. Cortinovis (I) 6, 12. Suominen (FIN) 4, 13. Rozukas (LT) 4, 14. Svenkerud (N) 3, 15. Gallagher (IRL) a Bonato (F) 3, 17. Bouffier (F) a Bettega (I) 2, 19. Pärs (EE) 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií