Martin Malý: „Chceme dojíždět co nejlépe“

V závěru loňské sezóny se ve třech podnicích Mistrovství ČR historických automobilů objevila nová posádka Martin Malý a Miloslav Patrman z Velkých Hamrů. Jak se s BMW 1800 chystají na nadcházející sezónu, prozrazuje náš rozhovor.

Kdo vás k automobilovému sportu přivedl?


Martin Malý: „Chceme dojíždět co nejlépe“

Soutěžák Ladislav Havara, který se léta věnoval rallycrossu a potom přešel na rallye historiků. V jeho týmu APS Velké Hamry jsem začínal jako mechanik. Jenže loni se rozhodl ukončit aktivní kariéru a mě bylo líto, aby jeho BMW zůstalo ležet jen tak ladem.

První soutěž jste však absolvoval ještě na horkém sedadle.


To je pravda. Při loňské Rallye Sever jsem ještě startoval jako spolujezdec Ladislava Havary. Celou soutěž nás však provázely problémy s brzdami, ale do cíle jsme nakonec dojeli.


Pak jste z rallye na čas zmizel.


Po této rallye Havara se závoděním skončil, a protože bylo auto volné, tak jsem si řekl, že zkusím štěstí. Jenže bavorák potřeboval důkladnou repasi a já nechtěl nic uspěchat, proto jsme několik rallye vynechali a pustili se do práce.


Koncem roku 2000 jste však stihl alespoň tři soutěže.


Domluvil jsem se s Mílou Patrmanem, který také působil jako mechanik v týmu a prakticky bez zkušeností vyrazili na Rallye Akuma. Tam jsme vyhráli svoji kategorii a mezi historiky skončili třetí. To nám dodalo chuť do dalšího závodění. Tento výsledek se nám podařilo zopakovat hned v další rallye v Třebíči. Tady byla však dvojí klasifikace, protože se jela jako mezinárodní a v konkurenci našich i zahraničních posádek jsme skončili sedmí. To považujeme za velký úspěch, neboť na startu se sešlo hodně rakouských posádek s kvalitními veterány.


A do třetice?


Sezónu jsme zakončili na Valašské rallye ve Vsetíně, z níž si odvezli opět zlatý věnec a celkově dojeli na čtvrtém místě. Tahle soutěž byla asi zatím nejnáročnější, ale zároveň také nejkrásnější. A divácká kulisa je na Valašsku úžasná. To už si nás začala všímat i konkurence, pro kterou jsme byli až dosud takřka neznámí. Tyto tři výsledky nás vynesly na celkovou osmou příčku v Mistrovství ČR historických automobilů.


Prozraďte, jaké vozy u nás startují.


Přirozeně škodovky, těch je nejvíc a na druhém místě jsou BMW 2002 a 1800. Objevují se však i jiné automobily, jako třeba Ford Cortina, Mini Cooper, Porsche 911, Alfa Romeo atd. Zpravidla jde o jednotlivé kusy. Až dosud směly startovat vozy vyrobené do roku 1971, letos se hranice posouvá na rok 1976.


Co to pro vás znamená?


Mnohem větší konkurenci s kvalitními automobily a více posádek na trati. Teď totiž mohou jezdit třeba vozy Škoda 130 RS, které vládly českým soutěžím v 70. a 80.letech. Máme zprávy, že by se jich mělo objevit až pět. Proti nim nebudeme mít s naším BMW 1800 velkou šanci.


Sezóna pomalu klepe na dveře, v jaké stadiu jsou vaše přípravy?


Mechanici pracují na autě, motor nám připravují v Liberci bratři Veselí a já sháním sponzory na zajištění závodů.


Na kolik vás přijde zhruba jeden rok?


Musíme počítat tak s rozpočtem 600 tisíc korun, když bereme v úvahu, že jedna soutěž včetně přípravy vozu přijde na 50 až 60 tisíc korun. Sice vynecháme únorovou RallyŠou, ale jinak chceme absolvovat všechny rallye domácího šampionátu. To znamená, že vedle jednodenních podniků jako jsou Rallye Agropa v Pačejově, Rallye Magnum ve Vyškově a Rallysprint v Podkopné Lhotě pojedeme i dvoudenní, které se započítávají do Mistrovství Evropy. První bude květnová Horácká rallye v Třebíči, v červnu nás čeká Rallye Vltava v Klatovech a v říjnu pak soutěž v Sosnové.


Na závěr nám prozraďte váš cíl.


Co nejlépe skončit v absolutním pořadí, i když víme, že to nebude vůbec jednoduché. Pokud by se nám podařilo alespoň jednou skončit na „bedně“, tak budeme rádi.


Děkujeme za rozhovor.




Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují v inovacích

Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují...

Alfa Romeo Racing ORLEN bude mít před začátkem sezóny 2020 high-tech podporu v podobě oficiálního partnerství s předním světovým hráčem v IT technice, společností Acer. Společnost Acer,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo Giulia – VIDEO

Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo...

Podívejte se na rozhovor s Jankou Konečnou, PR manažerkou FCA a shlédněte unikátní záběry směrované přímo do stáje značky Alfa Romeo, která v těchto dnech prezentuje své největší novinky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Pokud se zabýváte výrobou autoklíčů, pak jistě máte zkušenost se zničenými či poškozenými klíči. V případě, že byl klíč poškozený, bylo dříve nutné vyrobit celý klíč znovu, i...