Kdo vás k automobilovému sportu přivedl?
Soutěžák Ladislav Havara, který se léta věnoval rallycrossu a potom přešel na rallye historiků. V jeho týmu APS Velké Hamry jsem začínal jako mechanik. Jenže loni se rozhodl ukončit aktivní kariéru a mě bylo líto, aby jeho BMW zůstalo ležet jen tak ladem.
První soutěž jste však absolvoval ještě na horkém sedadle.
To je pravda. Při loňské Rallye Sever jsem ještě startoval jako spolujezdec Ladislava Havary. Celou soutěž nás však provázely problémy s brzdami, ale do cíle jsme nakonec dojeli.
Pak jste z rallye na čas zmizel.
Po této rallye Havara se závoděním skončil, a protože bylo auto volné, tak jsem si řekl, že zkusím štěstí. Jenže bavorák potřeboval důkladnou repasi a já nechtěl nic uspěchat, proto jsme několik rallye vynechali a pustili se do práce.
Koncem roku 2000 jste však stihl alespoň tři soutěže.
Domluvil jsem se s Mílou Patrmanem, který také působil jako mechanik v týmu a prakticky bez zkušeností vyrazili na Rallye Akuma. Tam jsme vyhráli svoji kategorii a mezi historiky skončili třetí. To nám dodalo chuť do dalšího závodění. Tento výsledek se nám podařilo zopakovat hned v další rallye v Třebíči. Tady byla však dvojí klasifikace, protože se jela jako mezinárodní a v konkurenci našich i zahraničních posádek jsme skončili sedmí. To považujeme za velký úspěch, neboť na startu se sešlo hodně rakouských posádek s kvalitními veterány.
A do třetice?
Sezónu jsme zakončili na Valašské rallye ve Vsetíně, z níž si odvezli opět zlatý věnec a celkově dojeli na čtvrtém místě. Tahle soutěž byla asi zatím nejnáročnější, ale zároveň také nejkrásnější. A divácká kulisa je na Valašsku úžasná. To už si nás začala všímat i konkurence, pro kterou jsme byli až dosud takřka neznámí. Tyto tři výsledky nás vynesly na celkovou osmou příčku v Mistrovství ČR historických automobilů.
Prozraďte, jaké vozy u nás startují.
Přirozeně škodovky, těch je nejvíc a na druhém místě jsou BMW 2002 a 1800. Objevují se však i jiné automobily, jako třeba Ford Cortina, Mini Cooper, Porsche 911, Alfa Romeo atd. Zpravidla jde o jednotlivé kusy. Až dosud směly startovat vozy vyrobené do roku 1971, letos se hranice posouvá na rok 1976.
Co to pro vás znamená?
Mnohem větší konkurenci s kvalitními automobily a více posádek na trati. Teď totiž mohou jezdit třeba vozy Škoda 130 RS, které vládly českým soutěžím v 70. a 80.letech. Máme zprávy, že by se jich mělo objevit až pět. Proti nim nebudeme mít s naším BMW 1800 velkou šanci.
Sezóna pomalu klepe na dveře, v jaké stadiu jsou vaše přípravy?
Mechanici pracují na autě, motor nám připravují v Liberci bratři Veselí a já sháním sponzory na zajištění závodů.
Na kolik vás přijde zhruba jeden rok?
Musíme počítat tak s rozpočtem 600 tisíc korun, když bereme v úvahu, že jedna soutěž včetně přípravy vozu přijde na 50 až 60 tisíc korun. Sice vynecháme únorovou RallyŠou, ale jinak chceme absolvovat všechny rallye domácího šampionátu. To znamená, že vedle jednodenních podniků jako jsou Rallye Agropa v Pačejově, Rallye Magnum ve Vyškově a Rallysprint v Podkopné Lhotě pojedeme i dvoudenní, které se započítávají do Mistrovství Evropy. První bude květnová Horácká rallye v Třebíči, v červnu nás čeká Rallye Vltava v Klatovech a v říjnu pak soutěž v Sosnové.
Na závěr nám prozraďte váš cíl.
Co nejlépe skončit v absolutním pořadí, i když víme, že to nebude vůbec jednoduché. Pokud by se nám podařilo alespoň jednou skončit na „bedně“, tak budeme rádi.
Děkujeme za rozhovor.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas