Prioritní jezdec české Federace automobilového sportu Marcel Tuček vyhrál s vozem Toyota Yaris 1.3 třídu N1 v . S yarisem připravovaným plzeňskou stájí Klub Fox Racing se z výhry radoval po více než roce. Poslední vítězství s ním totiž zaznamenal vloni při sprintu v Blovicích.
Tuček nenechával v okolí Českého Krumlova už od úvodní rychlostní zkoušky nikoho na pochybách, že si přijel pro výhru. Konkurenci ve třídě N1 ukazoval jen záda a vyhrával jednu erzetu za druhou. V cíli byl o téměř dvě minuty rychlejší než druhý v pořadí Březík se Suzuki Swift GTI. Domažlický pilot za sebou dokonce nechával upravené vozy silnější třídy A5.
„Yaris fungoval opět bezvadně. Už předchozí soutěž v Brně naznačila, že se auto vylepšilo. Konečně jsem zase vyhrál, mám tak letos na kontě všechna místa na bedně. Ono k vítězství chybělo jen málo už v Brně. Teď jsem spokojený, soutěž se vydařila, i když byla jako pokaždé v Krumlově těžká. Tentokrát se podařila také pořadatelům,“ pochvaloval si Marcel Tuček.
Na začátku Seat rallye se jako už tradičně ukázaly vrtochy květnového jihočeského počasí. Tuček obul média, protože po dopoledním dešti byly na silnici kaluže vody. „Matadory fungovaly bezvadně, rozhodl jsem se dobře. Jel jsem na nich ještě dopolední část druhé etapy. Teprve pak jsem sáhl po tvrdších gumách. To už bylo teplo a silnice úplně suché,“ řekl domažlický jezdec.
Náskok posádky Marcel Tuček a Václav Tesař postupně narostl až přes dvě minuty. Jenže v závěru rallye měla posádka dvakrát smůlu. Jednou přijela k nehodě vozu, který startoval do rychlostní zkoušky před ní. Podruhé dojeli v erzetě poškozený vůz Honda jezdce Dana Běhálka.
„Poprvé jsme ztratili tak dvacet vteřin, podruhé ani nevím kolik. Běhálek se snažil udělat místo pro předjetí, jenže jsme byli zrovna v místech, kde byla silnice strašně úzká. Jel jsem za ním asi kilometr na jedničku. Měl snahu, ale dříve jsme se před něho nedostali. Naštěstí byl náš náskok tak velký, že jsme kvůli té havárii ani nežádali o náhradní čas. Přesto jsem raději v poslední zkoušce přidal.“, prohlásil Tuček.
Ten s konkurencí prohrál také při prvním průjezdu obávanou rychlostní zkoušku Malonty. Ztratil tady na soupeře ve třídě okolo deseti vteřin. „To je moje tradiční chyba. Jelo se tady hned po ránu, a to nebývám ve své kůži. Trpím tím od jak živa, trvá mně dlouho než se úplně proberu. Při druhém průjezdu jsem jim to ale vrátil i s úroky,“ usmíval se pilot.
Spokojeností nad Tučkovým vítězství zářil i šéf plzeňského týmu Klub Fox Racing Milan Liška. „Yaris fungoval tak, jak měl. Je vidět, že práce ladiče Ladislava Brázdila se povedla. Auto teď má nejen potřebný výkon ve vysokých otáčkách, ale disponuje rovněž solidním točivým momentem. Tuček si to moc pochvaloval a konečně je to vidět také na výsledku. Vždyť na ním skončila řada vozů silnějších tříd A5 nebo A6,“ doplnil Milan Liška.
(Pavel Kestler, Tým Klub Fox Racing Plzeň v Autoklubu České republiky)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií