Peugeot 607 je první ze sedmičkové řady, který svými zaoblenými tvary navazuje především na Peugeota 406 Coupé, má oproti němu celkově elegantnější design a přes svou mohutnost působí dynamičtěji. Zároveň pohled na něj v nás vzbuzuje pocit pohodlí, bezpečnosti a zároveň nám připomíná tradiční spolehlivost vozů značky Peugeot.
Konstruktéři Peugeota 607 si vytkli mimo jiné cíl maximálně zjednodušit a zpříjemnit řízení tohoto vozu – tím zároveň výrazně zvýšit i bezpečnost provozu. Řada novinek potvrzuje, že se jim tento cíl podařilo úspěšně splnit.
Peugeot 607 je vybaven dostatečně silnými motory, které mu umožňují bezpečné předjetí a pohodlné řízení. Benzinový čtyřválec obsahu 2,2 litru má nejvyšší výkon 160 k, benzinový šestiválec 3,0 dokonce 210 k a naftový 2,2 HDI má nejvyšší výkon 136 k. Všechny motory mají 4 ventily na každý válec, to ovlivňuje nejen výkon a točivý moment, ale i celkový chod motoru, jeho akceleraci a i spotřebu. U obou benzinových motorů je nutné vyzdvihnout proměnné časování ventilů a sekvenční vstřikování. U naftového motoru pak přímé vstřikování HDI, které výrazně kladně ovlivňuje celkové vlastnosti tohoto motoru.
Nová automatická převodovka umožňuje i přepnutí na manuální (sekvenční) ovládání. K bezpečné rychlé jízdě výrazně přispívá systém „kontroly stability vozu“, variabilní tlumiče a variabilní posilovač řízení, který vyvinuje sílu v souladu s rychlostí vozu. Brzdový systém zabezpečuje optimální hodnotu brždění. V případě intenzivního brždění zapíná výstražná světla, aby informoval za ním jedoucí řidiče.
Vůz je vybaven automatickými stěrači, které reagují na první kapku deště a mění svou rychlost podle intenzity deště. Zvukový systém zabezpečuje automaticky hlasitost reprodukce v závislosti na hladině hluku motoru vzhledem k jeho otáčkám a rychlosti vozu. Stejně reguluje i hlasitost zvuku při telefonování mobilem umístěným v handsfree sadě. Parkovací asistent upozorní řidiče při couvání, že se blíží k překážce. Vůz je též vybaven automatickým měřičem tlaku v pneumatikách. Světla vozu zhasínají po zamčení vozu až s časovou prodlevou, aby řidič mohl bezpečně v noci odejít do domu.
U Peugeotu 607 s motorem 2,2 udává výrobce maximální rychlost s manuální převodovkou 220 km a kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km, s automatickou převodovkou rychlost 213 km a spotřebu 9,5 l/100 km. S motorem 3,0 s manuální převodovkou nejvyšší rychlost 240 km a spotřebu 9,8 l/100 km, s automatickou převodovkou nejvyšší rychlost 232 km a spotřebu 10,2 l/100 km. S motorem 2,2 HDI má Peugeot 607 nejvyšší rychlost 205 km a kombinovanou spotřebu udává výrobce 6,8 l/100 km.
Těšíme se na testování tohoto nového vozu a rádi vás pak seznámíme s poznatky, které při testování získáme.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií