London TAXI pokračuje v tradici

Historie vyhlášené britské firmy na výrobu taxíků London Taxi International sahá až do roku 1919 a dnes patří mezi největší výrobce specializovaných automobilů.

London Taxi International je celosvětově vedoucím výrobcem automobilů taxi a největším výrobcem automobilů v britských rukou na území Velké Británie. Její historie sahá až do roku 1919, kdy Robert Jones založil na Old Church Road v Coventry firmu na výrobu karosérií Carbodies. Zásluhou špičkové kvality si už záhy udělal jméno v automobilovém průmyslu a tak mohl svoje služby nabídnout i takovým firmám jako byly Humber, Daimler, Jaguar, Ford, Rolls-Royce.


Ve 40. letech zkonstruovala firma Carbodies první taxi, které předvedla společnosti Austin Limited. Ta byla designem tak nadšena, že ihned uzavřela smlouvu na několik prototypů. V roce 1948 vyjel první taxi pod typovým označením FX3 se znakem Austinu. V následujících deseti letech bylo prodáno na 7000 taxíků.


London TAXI pokračuje v tradici

V 50. letech sice ještě „oblékl“ mj. Ford Convertible, ale v dalších letech se vrátil opět k taxíkům aby v roce 1959 předvedl model FX4. Od té doby vzniklo přes 90 000 typických britských profesionálních vozů taxislužby, které během let doznaly několika modifikací. Největší bylo zavedení modelu Fairway v roce 1989, které bylo zároveň prvním, v dlouhé řadě vozidel, umožňující přepravu vozíčkářů. Také tento model prošel mnoha obměnami, aby vyhovoval stále se měnícím požadavkům řidičů a cestujících.

V roce 1992 přišel Fairway Driver, 1999 Fairway Driver Plus a nakonec FX1 přezdívaný „Black Cab“. To bylo před dvěma lety. Klasický londýnský taxík, vozidlo v retro-stylu a nejmodernějším a nejprostornějším interiérem pro cestující i řidiče, splňoval a dodnes splňuje požadavky britských taxikářů. Není ani divu, když London Taxi Internacional investoval do zlepšení atraktivity a pohodlí přes milión liber.


Podle řidičů se v něm cestující cítí jako ve vlastním automobilu. Řadový vznětový čtyřválec 2.6 dosahuje výkonu 60 kW/82 a točivého momentu 165 N.m při 2400 ot./min. Protože řidič taxi stráví na svém sedadle nepřetržitě mnoho hodin, vychází jeho sedadlo z pokrokové techniky uplatňované u nákladních automobilů. Sedadlo je uzpůsobeno potřebám těla, ovládací prvky jsou ergonomicky řešené, přehledné a lehce dosažitelné. Za příplatek je dodávána klimatizace, bezpečnostní posuvná přepážka mezi řidičem a cestujícím a integrovaná dětská sedačka.


London Taxi International dnes zaměstnává 320 lidí v závodě Coventry a týdně vyrobí přes 60 vozidel, což plně postačí k pokrytí požadavků deseti vlastních dealerů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...