Léto 2005 přivítá nový model 307…

Novým vzhledem a provedením, novými komfortními a bezpečnostními prvky výbavy a novými verzemi.

Nový vzhled a estetické změny


Nový model 307: zkrácená přední kapota, protáhlejší eliptické nebo xenonové přední světlomety usazené na impozantním předním nárazníku, který nese v horní části emblém značky a spodní část tvoří široký vstupní otvor sání motoru s černými lamelami (chromovanými u verze Coupé Cabriolet) a nový typ předních mlhových světlometů v chromovaných válcových pouzdrech představují nový výrazný prvek modelu. Při pohledu zezadu zaujmou chromovaná zadní světla červené barvy moderního vzhledu s novou technologií provedení skla krytu. Uvedené novinky v designu exteriéru jsou navíc doprovázeny novými kryty kol, dále nabídkou dvou typů hliníkových kol 16“ a 17“ a novými barvami karoserie, které podtrhují dynamickou image modelu 307.


interiéru nového vozu 307 najdeme nové provedení ukazatelů na sdruženém přístroji, středového ovládacího panelu a nové typy interiérů s novým čalouněním a dekoracemi imitace dřeva Bois nebo šedá Lion, které zdůrazňují moderní a osobitý charakter nového modelu 307. A po vzoru modelu CC posilují verze hatchback a SW svůj šarm celokoženým čalouněním v odstínu hnědá Palimbro a červená Cerbere.

Do nového modelu 307 nové prvky výbavy


Podle zvolené verze a úrovně výbavy jsou k dispozici v rámci základní výbavy nebo na přání a patří mezi ně například:

  • eliptické přední světlomety,
  • xenonové přední světlomety,
  • senzor tlaku v pneumatikách,
  • dvouzónová automatická klimatizace,
  • zvuková a vizuální indikace nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce ve spojení s bočními a hlavovými airbagy (navíc k indikaci nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče),
  • hands free sada Bluetooth,
  • nový audio-systém RDS s CD přehrávačem s novými funkcemi.

Verze 307 mohou být poháněny stejnou řadou šestnáctiventilových motorů – čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými HDI.

Benzinové motory:

  • 1.4 16V-66 kW (90 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 1.6 16V-80 kW (110 k), manuální pětistupňová převodovka nebo automatická sekvenční převodovka Tiptronic System Porsche
  • 2.0 16V-103 kW (140 k), manuální pětistupňová převodovka nebo automatická sekvenční převodovka Tiptronic System Porsche
  • 2.0 16V-130 kW (180 k), manuální pětistupňová převodovka

Dieselové motory HDI:

  • 1.6 16V-66 kW (90 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 1.6 16V-80 kW (110 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 2.0 16V FAP-100 kW (136 k), manuální šestistupňová převodovka

Coupé Cabriolet 307 HDI FAP: dokonalý soulad


Stávající řadu třech, výlučně benzinových motorů, které mohou pohánět model 307 CC: 1.6 16V 80 kW (110 k), 2.0 16V 103 kW (140 k) a 2.0 16V 130 kW (180 k), nově obohatí dieselový motor 2.0 HDI 16V, který dosahuje maximálního výkonu 100 kW (136 k) a největšího točivého momentu 320 Nm při 2 000 1/min (s funkcí overboost až 340 Nm). Je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, která je vyhrazena dynamicky orientovaným verzím a vykazuje velice příznivou spotřebu paliva. Výjimečná pozornost byla věnována redukci vibrací motoru a akustickému komfortu, díky tomuto úsilí je verze Coupé Cabriolet HDI od ostatních verzí CC poháněných benzinovými motory k nerozeznání.


Zadní diodová světla zůstávají styčným bodem původní a nové verze CC, celkový vzhled však u všech nových benzinových i HDI verzí vychází z nového sportovního designu celé modelové řady 307 s širokým otvorem sání motoru s chromovanými lamelami, který modelu CC dodává na robustnosti, síle a umocňuje jeho nezaměnitelnou osobnost.


Se svou délkou 4,36 m nabízí model 307 CC čtyři plnohodnotná místa, zavazadlový prostor o objemu 350 dm3 v konfiguraci kupé a 204 dm3 ve verzi kabriolet a technologické vymoženosti typu „magická“ pevná skládací střecha s elektrickým, plně automatickým způsobem ovládání.


Zajištění ochrany všech cestujících ve voze je na vysoké úrovni – mimořádně pevná struktura karoserie, speciálně adaptované prvky pasivní bezpečnosti včetně pyrotechnicky výsuvných bezpečnostních oblouků, které v případě převrácení vozu chrání cestující na zadních sedadlech. Předností vozu 307 CC je i maximální pohodlí, které jistě ocení všichni cestující na palubě vozu a které může být vedle standardní nabídky doplněno technologickou výbavou špičkových kvalit, která mimo jiné zahrnuje i xenonové světlomety, hands free sadu Bluetooth, telematický systém RT3 (rádio RDS, telefon GSM, GPS) se 7 palcovou barevnou obrazovkou 16/9 nebo sound-systém hi-fi JBL se zesilovačem, subwooferem a MP3 přehrávačem, jehož parametry jsou nastaveny přesně na míru vnitřnímu prostoru vozu 307 CC.


Moderní a dynamické látkové nebo kožené potahy sedadel mohou být u obou úrovní výbavy – Dynamique nebo Sport, na přání nahrazeny celokoženým čalouněním interiéru (sedadel, palubní desky a výplní dveří) v barvě hnědá Palimbro nebo červená Cerbere, které navozuje atmosféru světa luxusních sportovních vozů.


Obohacena o novou nabídku má modelová řada 307 CC následující podobu:

307 CC Dynamique:

  • motor 1.6 16V 80 kW (110 k), manuální pětistupňová převodovka,
  • motor 2.0 16V 103 kW (140 k), manuální pětistupňová nebo automatická převodovka se sekvenčním způsobem ovládání Tiptronic system Porsche,
  • motor Diesel HDI 2.0 16V 100 kW (136 k) s filtrem pevných částic FAP a manuální šestistupňovou převodovkou.

307 CC Sport:

  • motor 2.0 16V 130 kW (přibližně 180 k), manuální pětistupňová převodovka.

Nový Peugeot 307 SW: volný čas a cestování ve znamení luxusu


Rozměrná prosklená panoramatická střecha s elektrickou sluneční clonou prosvětluje interiér vozu a nabízí zcela výjimečný panoramatický výhled.


Verze SW využívá prodlouženého rozvoru (+ 22 cm v porovnání s verzí hatchback) a zadního převisu, který posouvá délku vozu až na 4,43 m, ve prospěch důvtipné variability interiéru, který může být až sedmimístný. Sedadla ve druhé řadě jsou samostatná, lze je sklopit, posunout do středu (pokud není nainstalováno prostřední sedadlo) nebo vyjmout a umístit do třetí řady. Do třetí řady je možné upevnit i dvě dodatečná sklopná sedadla, která jsou k dispozici v rámci nabídky originálního příslušenství, a počet přepravovaných osob se tak zvýší na sedm.


Nový styl propůjčuje modelu 307 SW více dynamiky, široký otvor sání motoru, protáhlé eliptické halogenové a xenonové přední světlomety a panoramatická střecha, která bez rušivých přechodů navazuje na velkorysé čelní sklo. Exkluzivní vzhled zadních světel, které používají stejně inovativní technologie jako u verze hatchback, posiluje postavení verze SW v modelové řadě 307.


Z pohledu vnitřního prostoru přejímá karosářské varianta 307 SW vývojové změny ostatních siluet a u vybraných verzí nabízí nové čalounění sedadel ve výraznějším dynamickém stylu:

  • kožené čalounění Titane v černé barvě,
  • celokožené čalounění ve dvou barevných provedeních (hnědá a červená) zahrnuje kožené potahy sedadel, palubní desky a výplní dveří. Je k dispozici na přání.

Bohatá modelová řada 307 SW je sestavena na základě dvou úrovní výbavy (307 SW a 307 SW Pack) a pěti nabízených motorizacích: dvou benzinových a třech dieselových HDI:

Benzinové motory:

  • 1.6 16V-80 kW (110 k), manuální pětistupňová nebo automatická sekvenční převodovka Tiptronic System Porsche
  • 2.0 16V-103 kW (140 k), manuální pětistupňová nebo automatická sekvenční převodovka Tiptronic System Porsche

Motory HDI :

  • 1.6 16V-66 kW (90 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 1.6 16V-80 kW (110 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 2.0 16V FAP-100 kW (136 k), manuální šestistupňová převodovka

Peugeot 307 Break nachází svůj konstrukční původ ve verzi hatchback, prodloužením rozvoru a zadního převisu dosáhl vůz celkové délky 4,43 m (+ 22 cm v porovnání s verzí hatchback).


Pragmatický a robustní Break 307 upřednostňuje prostornost a praktické přepravní možnosti: základní objem zavazadlového prostoru 503 dm3 se může díky sklopnému zadnímu sedadlu dělenému v poměru 1:2 zvětšit až na 1 805 dm3, nízký práh z nerez oceli umožňuje snadnou nakládku, v základní výbavě všech verzí jsou také černé střešní lišty. Skládací kryt zavazadlového prostoru je z více pevných dílů, usnadňuje přístup do prostoru pro zavazadla a zároveň chrání jeho obsah před zraky kolemjdoucích, v podlaze je zabudována oddělená přihrádka o objemu 19 l. Síť k uchycení vysokého nákladu je k dispozici jako doplněk na přání.


Široká nabídka motorizace zahrnuje:

Tři benzinové motory:

  • 1.4 16V-66 kW (90 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 1.6 16V-80 kW (110 k), manuální pětistupňová nebo automatická sekvenční převodovka Tiptronic System Porsche
  • 2.0 16V-103 kW (140 k), manuální pětistupňová nebo automatická sekvenční převodovka Tiptronic System Porsche

Tři dieselové HDI motory:

  • 1.6 16V-66 kW (90 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 1.6 16V-80 kW (110 k), manuální pětistupňová převodovka
  • 2.0 16V FAP-100 kW (136 k), manuální šestistupňová převodovka

Nový Peugeot 307: nové barevné odstíny karoserie

Nový styl modelu 307 zvýrazňuje pět nových barev karoserie, které podtrhují osobitost jednotlivých karosářských siluet:

  • oranžová Salamanque-hatchback a CC
  • modrá Neysha-CC
  • zelená Gombo-hatchback a break
  • šedá Cérianthe-SW
  • šedá Hurricane-hatchback a break

Další pět odstínů, původně vyhrazených pouze některým verzím, je nyní k dispozici i pro ostatní siluety:

  • švestková Montecristo-hatchback a SW (původně pouze CC)
  • šedá Cendré-hatchback a break (původně pouze SW)
  • šedá Fer-hatchback a break

Celkem se škála barevných odstínů karoserie nového modelu 307 skládá z 15 barev, z toho 12 je metalických.

Nový Peugeot 307: technologie ve službách bezpečnosti a zásady „vidět a být viděn“


Přední světlomety jsou nyní protáhlejší a zasahují výrazněji do blatníků, mají kryty z hladkého skla a chromovanou vnitřní masku se třemi oddělenými parabolami:

  • Dálková a parkovací světla jsou zabudována na nejnižší pozici.
  • Nejvýše umístěna jsou směrová světla.
  • Ve střední části se nachází zcela nově technologicky řešená potkávací světla (eliptická halogenová nebo xenonová): Nová eliptická světla mají kvalitní rozptyl se silným světelným tokem, který se vyznačuje jednolitostí a širokým záběrem. Zprostředkovávají jedinečnou viditelnost a významně se podílí na zvýšení bezpečnosti jízdy v noci a za zhoršených světelných podmínek. Xenonové světlomety (výbava na přání) vyzařují intenzivní bílé světlo, jehož charakter se blíží světlu dennímu. Jsou spojeny s ostřikovači světlometů a snímačem zatížení podvozku vozu, který automaticky reguluje nastavení sklonu světlometů tak, aby nedocházelo k oslnění řidičů v protijedoucích vozech.

Nový model 307 se odlišuje i dalším prvkem světelné výbavy – předními mlhovými světlomety, které jsou kruhové a nově jsou zabudovány do spodního lemu předního nárazníku do chromovaných pouzder ve tvaru válce. Pokud nemá vůz přední mlhové světlomety ve výbavě jsou pouzdra v barvě karoserie zakryta mřížkami typu včelí plástve.


Zadní světla diodového vzhledu (patentovaná technologie) mají sytou rubínovou barvu a představují hlavní stylistickou změnu zadní části vozu. Na vnitřní červeně chromované masce zřetelně vynikají jednotlivé kruhové paraboly, celek je zakryt krytem z hladkého skla, ve kterém se průhledné zóny střídají se strukturou červených hranolků. Procházející bílé světlo se láme, nicméně zachovává předepsanou barvu směrových světel, zpětného a zadního mlhového světla a současně zadní světlo jako celek září rubínově červenou barvou.


Na předních blatnících z plastu najdeme nyní u všech verzí modelové řady Peugeot nová „krystalická“ boční směrová světla.

Přední stěrače s plochými lištami u všech verzí modelové řady 307

  • Model 307 je vybaven stěrači s „motýlí kinematikou“, která s ohledem na velikost a zaoblení čelního skla optimalizuje celkovou stíranou plochu.
  • Stěrače s plochými lištami, které byly k dispozici zpočátku pouze u verze 307 CC, jsou nyní k dispozici pro celou řadu 307. Jednodílná metalická lamela zasazená do širokého pásu pryže je lehčí, v pohybu rychlejší a efektivita stírání je vyšší, neboť vytvářený tlak je v celé délce kontaktní plochy rovnoměrný.
  • Tento nový typ stěračů spojuje efektivitu s estetickým hlediskem: stěrače jsou subtilnější, diskrétnější a zajišťují řidiči i spolucestujícím za deště výborný a bezpečný výhled.

Nový Peugeot 307: stále bezpečnější


Od svého uvedení na trh může být model 307 vybaven až šesti airbagy, včetně hlavových pro cestující na předních i zadních sedadlech, bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, „osobní strážci“ jsou dále doplněni ještě bezpečnostním sloupkem řízení a aktivní opěrkou levé nohy.

Nový model 307 posouvá hranici zajištění pasivní bezpečnosti ještě dále:

  • přední dvouobjemové airbagy s dvěma generátory jsou nově opatřeny řízenými vzduchovými průduchy, které zlepšují jejich výkon a účinnost,
  • nový systém rozvinutí bočních airbagů optimalizuje ochranu hrudníku.
  • po vzoru verze CC jsou všechny siluety 307 vybaveny indikací nezapnutí i pro bezpečnostní pás spolujezdce (ve spojení s bočními a hlavovými airbagy) se zvukovým upozorněním a sedadlo je vybaveno detekční plochou, která zjišťuje jeho obsazení,
  • přední sedadla jsou opatřena novým typem opěrek hlavy, jejichž profil poskytuje krční páteři lepší ochranu. Bezpečnostní objímky a držáky se zářezy zamezují možnosti zasunutí opěrky při nárazu zezadu.

Novinka: senzory tlaku v pneumatikách

  • Nové modely 307 vybavené hliníkovými koly nabízí systém přímého monitorování tlaku v pneumatikách.
  • Systém, napojený na senzory tlaku zakomponované do disku kola, kontroluje změny tlaku a vnitřní teplotu pneumatiky a zjištěné hodnoty porovnává se zadanými referenčními parametry. Podle aktuální situace rozlišuje dvě úrovně výstražných upozornění: podhuštěná pneumatika a defektní pneumatika, v prvním případě se na sdruženém přístroji objeví kontrolka «service», v druhém «stop» doprovázená upozorněním na multifunkčním displeji a indikací, o které kolo se jedná.

Na podsvíceném středovém panelu s novým designem najdeme také nové funkce, které znatelně zvyšují komfort cestování pro řidiče i ostatní pasažéry ve voze:

  • o klimatický komfort na palubě dbá nová dvouzónová automatická klimatizace (prvek výbavy na přání) umožňující teplotní regulaci odděleně pro pravou a levou část kabiny. Kompresor s externím řízením porovnává vnější teplotní podmínky s teplotou nastavenou uživatelem a vzduch v kabině ochlazuje právě a pouze na požadovanou hodnotu. Oproti tomu starší typy klimatizací vzduch nejdříve prudce ochladí a pak ho ohřívají až na požadovanou teplotu. Nový klimatizační systém je hospodárnější a snižuje spotřebu paliva.
  • Ovládací panel je podsvícen, což zvýrazňuje nové funkce, jejihcž indikace lépe vynikne. Nová logika uspořádání ovladačů zlepšuje celkovou ergonomii středové konzole, ovládací panel „vytápění“ a „vytápění/klimatizace“ (bez podsvícení) přebírá nový styl.
  • Nový audio systém s CD přehrávačem RD4 doznal stylových úprav (tlačítko výběru stanic v šedé Lion, ostatní ovladače jsou oranžově podsvíceny) a nabízí nové funkce:
  • Výkon 4 x 15 W,
  • Ovladač « rotary » pro nastavení hlasitosti a vypnutí/zapnutí,
  • Systém DSP (Digital Sound Processor) digitální procesor zajišťující lepší zvukový přenos,
  • Ovladač « menu » pro nastavení parametrů,
  • Modul « liste » určený k výběru frekvencí FM z analfabetického seznamu a prezentaci přijímaných stanic,
  • Systém « radio texte » pro zobrazení jména interpreta a názvu skladeb na stanicích RDS, které tuto službu poskytují.

Audio systém je k dispozici ve dvou úrovních:

  • verze mono-tuner je v nabídce v sérii či na přání u všech nových verzí řady 307 a je vybavena externím analogovým vstupem.
  • Verze bituner doplňuje Pack Hi-fi JBL, který je k dispozici jako doplněk na přání u verze 307 CC a jedná se o na míru dimenzovaný systém. Zahrnuje jednotku Diversity, která odstíněním rušivých vlivů výrazně zlepšuje kvalitu přenosu, dále funkci RDS s průběžnou aktualizací modulu „seznam“, MP3 přehrávač a funkci CD-texte, která zobrazuje název alba a skladby.

Hands free sada Bluetooth je vybavení uvedené poprvé u modelu 607 a dnes znamená i pro zákazníky modelu 307 možnost používat za jízdy telefon v souladu s platnými dopravními předpisy.


Jedná se o výbavu na přání, která umožňuje systému vozu rozeznat celou řadu telefonních přístrojů Bluetooth a prostřednictvím radiových vln přenášet funkce telefonu. Podmínkou fungování celého systému je vybavení audio systémem s CD přehrávačem RD4 a monochromatickou multifunkční obrazovkou.

Bez nutnosti manipulace s mobilním telefonem (stačí se vyskytovat v blízkosti zařízení) je možné:

  • volně komunikovat ve voze: komunikace je přenášena prostřednictvím reproduktorů audio systému ve voze a hlas je snímán mikrofonem umístěným ve stropě nad čelním sklem,
  • zobrazovat příslušné informace na multifunkční obrazovce (jméno operátora, volané/volající číslo, délka hovoru, přijatá zpráva nebo vzkaz v hlasové schránce, atd.),
  • pokračovat v komunikaci po vystoupení/nastoupení z/do vozu,
  • pohybovat se v menu telefonu a ovládat jednotlivé funkce ovládáním rádia pod volantem,
  • vyvolávat čísla uložená v adresáři telefonu hlasovými povely,
  • vybrat a volat číslo z adresáře v telefonu,
  • ukládat přijaté nebo odchozí hovory,
  • ovládat dvojí volání,
  • volat přímo tísňová volání.

Stále sofistikovanější komfortní výbava

  • Při zařazení zpětného chodu se k již aktivovaným předním stěračům automaticky přidá i zadní stěrač a výhled při manévrování s vozem je tak optimální.
  • Parkovací asistent zlepšuje kvalitu služby, kterou poskytuje: zvukový signál je přenášen přímo reproduktory ve voze. Vzdálenost a polohu překážky je možné lépe určit díky signálu přicházejícímu z reproduktorů na levé nebo pravé straně. Současně je situace zobrazována na multifunkční obrazovce s určením vzdálenosti překážky od zádi vozu.

Nová multifunkční obrazovka


Navíc k 7 palcové barevné obrazovce 16/9, která umožňuje s funkcí parkovací asistent zobrazovat vzdálenost překážky od zádi vozu, může být nový vůz 307 vybaven dvěma dalšími typy multifunkčních obrazovek. Všechny tři obrazovky zobrazují upozornění « stop » a « service » senzoru tlaku v pneumatikách.

Menu k nastavení parametrů některých funkcí.


Nově přístupné menu k nastavení parametrů umožňuje uživateli individuálně zadat aktivaci některých funkcí, např. samočinná aktivace předních světlometů, neutralizace automatického spínání zadního stěrače, deaktivace funkce parkovací asistent, doprovodné osvětlení a nastavení jeho intervalu.

Nový vysokofrekvenční dálkový ovladač


Vysokofrekvenční dálkový ovladač nového typu má obdélníkový tvar s chromovaným logem lva, klíč je zasouvací a k jeho vysunutí slouží chromované tlačítko. Klíč se dvěma ovládacími tlačítky je identický pro celou modelovou řadu 307 (vyjma verze CC): první tlačítko slouží k uzamčení vozu a jeho doprovodným funkcím (vysunutí oken, uzavření elektrického střešního okna a k lokalizaci vozu), druhé k odemknutí vozu. Specifický klíč se třemi tlačítky pro verzi 307 CC umožňuje navíc prostředním ovladačem odemknout a pootevřít víko zavazadlového prostoru.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...