LeMans ovládl koncern VW

Stejně jako v loňském roce zvítězila v závodě 24 hodin LeMans trojice Biela, Kristensen a Pirro s Audi R8, když také druhá a třetí příčka patří koncernovým značkám VW.

Obhájení loňského triumfu vozů Audi byl letos přítomen také Ferdinand Piëch, nejvyšší muž koncernu VW, který se mohl těšit zároveň z třetího místa vozu Bentley.


Do slavného maratónu se letos kvalifikovalo celkem 48 vozů, z nichž největší pozornost poutaly sportovní prototypy Audi, dále pak Bentley, Chrysler, Cadillac, Panoz a MG Lola. Už trénink naznačil, že Audi to myslí s útokem na první příčku vážně a v tréninku obsadilo první tři příčky, když nejrychlejší kolo zajel Rinaldo Capello jedoucí v posádce s Aiellem a Pescatorim. Druhé místo patřilo loňským vítězům před soukromým týmem Champion – Audi a holandským týmem Dome-Judd vedené Janem Lammersem.


Vlastní závod, odstartovaný tradičně v 16.00 hodin, začal na suché trati, ale už po třinácti minutách přišel déšť, který způsobil nehodu hned několika vozů a na trať musel poprvé vyjet Safety Car. Hned po startu šel do vedení Aiello, ale protože se přiřadil mezi tři ze čtyř favorizovaných Audi, které vyjely mimo trať, musel zajet do boxů, aby si nechal opravit řízení a vyměnit o svodidlo poškozenou zadní kapotu. Nejhůře dopadl Johansson, který s dalším soukromým Audi skončil na svodidlech. Druhé tovární Audi se propadlo na 4. pozici a tak po půl hodině vedl překvapivě Lammers. Dlouho se v čele neohřál, neboť musel pro technickou závadu neplánovaně zastavit v boxech a vedení přenechat Martinu Brundlovi s Bentleyem. Ten však v 56. kole zůstal stát na trati s poruchou řazení, resp. „zaseklou šestkou“.


První pozici opanovala trojice vedená Bielou, sledovaná posádkou s Aiellem a tak se pozornost soustředila na souboj o třetí příčku, která se však ukázala jako prokletá. Až do půl jedenácté v noci si ji drželi Kelleners, Herbert a Theys, než posledně jmenovaný zůstal stát na trati s dalším soukromým Audi. V tu chvíli jejich pozici zaujal zbylý Bentley (Wallace, Poele, Leitzinger), jenž však musel ještě před půlnocí do boxů, kde se mechanici pokoušeli odstranit problémy s mechanikou řazení. A tak třetí příčku převzal Chrysler ve složení Beretta, Wendlinger, Lamy. Ale defekt vodního čerpadla jej také předčasně poslal do boxů.


V polovině závodu jely na prvních dvou místech značně prořídlého startovního pole (v závodě pokračovalo už jen 28 vozidel) dvě tovární Audi, jejichž jediným soupeřem byl hustý déšť. „Jízda je opravdu hodně nebezpečná“, komentoval situaci Kristensen a věděl o čem mluví. Na olejové skvrně udělal hodiny, ale situaci zvládl a pokračoval dál. Stejný osud na stejném místě potkal i Capella, ale ten vyjel mimo trať a ztratil pět minut vyprošťováním vozu: „Na rovině jsem jezdil tak na půl plynu, přesto jen se štěstím nedošlo k aquaplaningu“.


Po 321 kolech projeli vítězně cílem Biela, Kristensen a Pirro, zatímco jejich kolegové Aiello, Capello a Pescatori dorazili se ztrátou jednoho okruhu druzí. Pětinásobný vítěz LeMans značka Bentley dosáhla při svém comebacku skvělé třetí místo. Jediný uzavřený prototyp ve startovním poli nadchl nespočet britských příznivců. Z Le Mans odjížděl spokojen i Chrysler, jehož jezdci nakonec dokázali vybojovat vynikající čtvrtou příčku, naopak se slzami v očích opouštěly závodiště týmy Panoz či MG, jejichž vozy neujely ani třetinu toho co vítězové.

Výsledky:

1. Biela – Kristensen – Pirro Audi 321
2. Aiello – Capello – Pescatori Audi 320
3. Wallace – Leitzinger – van de Poele Bentley 306
4. Beretta – Wendlinger – Lamy Chrysler 298
5. Gene – Deletraz – Fabre Reynard-VW 284

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...