Obhájení loňského triumfu vozů Audi byl letos přítomen také Ferdinand Piëch, nejvyšší muž koncernu VW, který se mohl těšit zároveň z třetího místa vozu Bentley.
Do slavného maratónu se letos kvalifikovalo celkem 48 vozů, z nichž největší pozornost poutaly sportovní prototypy Audi, dále pak Bentley, Chrysler, Cadillac, Panoz a MG Lola. Už trénink naznačil, že Audi to myslí s útokem na první příčku vážně a v tréninku obsadilo první tři příčky, když nejrychlejší kolo zajel Rinaldo Capello jedoucí v posádce s Aiellem a Pescatorim. Druhé místo patřilo loňským vítězům před soukromým týmem Champion – Audi a holandským týmem Dome-Judd vedené Janem Lammersem.
Vlastní závod, odstartovaný tradičně v 16.00 hodin, začal na suché trati, ale už po třinácti minutách přišel déšť, který způsobil nehodu hned několika vozů a na trať musel poprvé vyjet Safety Car. Hned po startu šel do vedení Aiello, ale protože se přiřadil mezi tři ze čtyř favorizovaných Audi, které vyjely mimo trať, musel zajet do boxů, aby si nechal opravit řízení a vyměnit o svodidlo poškozenou zadní kapotu. Nejhůře dopadl Johansson, který s dalším soukromým Audi skončil na svodidlech. Druhé tovární Audi se propadlo na 4. pozici a tak po půl hodině vedl překvapivě Lammers. Dlouho se v čele neohřál, neboť musel pro technickou závadu neplánovaně zastavit v boxech a vedení přenechat Martinu Brundlovi s Bentleyem. Ten však v 56. kole zůstal stát na trati s poruchou řazení, resp. „zaseklou šestkou“.
První pozici opanovala trojice vedená Bielou, sledovaná posádkou s Aiellem a tak se pozornost soustředila na souboj o třetí příčku, která se však ukázala jako prokletá. Až do půl jedenácté v noci si ji drželi Kelleners, Herbert a Theys, než posledně jmenovaný zůstal stát na trati s dalším soukromým Audi. V tu chvíli jejich pozici zaujal zbylý Bentley (Wallace, Poele, Leitzinger), jenž však musel ještě před půlnocí do boxů, kde se mechanici pokoušeli odstranit problémy s mechanikou řazení. A tak třetí příčku převzal Chrysler ve složení Beretta, Wendlinger, Lamy. Ale defekt vodního čerpadla jej také předčasně poslal do boxů.
V polovině závodu jely na prvních dvou místech značně prořídlého startovního pole (v závodě pokračovalo už jen 28 vozidel) dvě tovární Audi, jejichž jediným soupeřem byl hustý déšť. „Jízda je opravdu hodně nebezpečná“, komentoval situaci Kristensen a věděl o čem mluví. Na olejové skvrně udělal hodiny, ale situaci zvládl a pokračoval dál. Stejný osud na stejném místě potkal i Capella, ale ten vyjel mimo trať a ztratil pět minut vyprošťováním vozu: „Na rovině jsem jezdil tak na půl plynu, přesto jen se štěstím nedošlo k aquaplaningu“.
Po 321 kolech projeli vítězně cílem Biela, Kristensen a Pirro, zatímco jejich kolegové Aiello, Capello a Pescatori dorazili se ztrátou jednoho okruhu druzí. Pětinásobný vítěz LeMans značka Bentley dosáhla při svém comebacku skvělé třetí místo. Jediný uzavřený prototyp ve startovním poli nadchl nespočet britských příznivců. Z Le Mans odjížděl spokojen i Chrysler, jehož jezdci nakonec dokázali vybojovat vynikající čtvrtou příčku, naopak se slzami v očích opouštěly závodiště týmy Panoz či MG, jejichž vozy neujely ani třetinu toho co vítězové.
Výsledky:
1. Biela – Kristensen – Pirro | Audi | 321 |
2. Aiello – Capello – Pescatori | Audi | 320 |
3. Wallace – Leitzinger – van de Poele | Bentley | 306 |
4. Beretta – Wendlinger – Lamy | Chrysler | 298 |
5. Gene – Deletraz – Fabre | Reynard-VW | 284 |
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.