V případě elitního vozidla třetího tisíciletí nejde pouze o teoretické „cvičení“, ale všechny inovace by měly být jednou převedeny na podmínky budoucích modelů. Proto je velkoryse pojatá pětimetrová studie sedanu Lancia Dialogos doslova „prošpikována“ elektronikou. Na popsání všech fajnovostí bychom potřebovali hodně místa, a tak se zmíníme jen o některých.
K přístupu do velkého a příjemného „salonu“ potřebujeme magnetickou kartu Ego-Card nahrazující zámky dveří a zprostředkující některé funkce. S otevřením dveří se vůz sníží nebo zvýší podle velikosti řidiče a sedadlo otočí směrem ven, aby mohl pohodlně nasednout. Potom se vrátí do původní polohy a dveře zavřou. Umělým semišem potažená přední sedadla jsou stavitelná do dvanácti poloh a koncipována jako křesla s možností otočení o 180 °. Zvláštní klimatizační soustava reguluje teplotu všech ploch (stropu, přístrojové desky, podlahy, sedadel) obklopujících jednotlivé cestující.
Jednoduché řízení lze ovládat z pravého i levého sedadla, plynový a brzdový pedál (pokud nejsou používány) slouží jako opěrka nohou. Netradiční půlkruhový volant obsahuje mj. tlačítka směrových a varovných světel, houkačky, ev. polosamočinné převodovky. Tradiční přístrojovou desku nahradil panel s trojicí displejů pro zobrazení všech provozních údajů. Adaptivní tempomat nejen udržuje nastavenou rychlost bez dotyku plynového pedálu, ale radarové čidlo v přídi vozu informuje elektronický management motoru i o pomalejším vozidle vpředu a ten podle potřeby zpomalí váš vůz. Po přejetí do vedlejšího pruhu, vůz opět zrychlí. Evoluční tempomat zase umožňuje samočinnou regulaci jízdy v městském provozu nebo v kolonách. Radarový
systém doplňují lasery, které s přesností 10 cm rozlišují překážky vzdálené od 0 do 20 m, a to i při nepříznivém počasí či mlze. Varovný systém LOW upozorní řidiče zvukovým signálem na náhlou změnu jízdního pruhu. Převodovka může pracovat polosamočinně nebo samočinně. V prvním případě slouží k řazení rychlostí tlačítka na volantu. Po pěti minutách jízdy systém rozezná styl řidiče, vyhodnotí a uloží na Ego-Card pro příští použití. Elektronika plynule mění rozdělení hnací síly na přední a zadní kola a také podvozek upravuje podle skutečných jízdních podmínek. Lancia Dialogos do sériové výroby nikdy nepřijde, ale celá řada revolučních prvků zcela bezpochyby najde uplatnění v příštích osobních automobilech.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií