Do Barum rallye s koeficientem 3 zbývá ještě několik týdnů, a tak se podívejme na dosavadní průběh mistrovství, které jako každoročně zahájila Rallye Šumava. Tady se na startu sešel rekordní počet sedmi vozidel kategorie WRC, z nichž však technicky nejdokonalejším disponoval pouze tovární jezdec Roman Kresta. Vzhledem k u nás používanému palivu měl o pár koní dokonce větší výkon než tovární speciály Schwarze a Thiryho.
Úřadující šampión Kresta nenechal nikoho na pochybách a suverénně zvítězil před Dolákem a Pechem, který se představil s Toyotou Corolla WRC a všechny přítomné překvapil velice rychlou jízdou. Z vozů WRC dokončil Šumavu ještě pouze Sibera, když Triner vzdal pro technickou závadu, a Hrdinka havaroval. S Fordem Focus WRC se poprvé a také naposledy objevil Jan Trajbold, ale dlouho se nesvezl. V třetí zkoušce havaroval.
Následovala Valašská rallye, na jejichž rychlostních zkouškách je Kresta prakticky doma a tak nikdo nepochyboval o jeho vítězství. Vynikající jízdou však všechny zaskočil v úvodu Jindřich Štolfa s Peugeotem 306 a jen technické problémy mu zabránily dokončit soutěž na stupních vítězů. K velkému výkonu se rozjel také Václav Pech, který nakonec prohrál s Krestou o 24 sekund.
První zvrat do mistrovství republiky přinesla Rallye VW Český Krumlov, v níž nejdříve odstoupil z vedoucí pozice pro technickou poruchu Kresta, o jehož uvolněné první místo se rozpoutal souboj mezi Trinerem a Hrdinkou. V cíli jim naměřila časomíra na desetinu sekundy shodný čas a tak musely přijít ke slovu řády. A podle nich zvítězil Triner, neboť při rovnosti časů rozhoduje lepší čas z první rychlostní zkoušky. Třetí příčkou dokázal Pech, že jeho předchozí výkony nebyly náhodné.
V Rallye Bohemia, čtvrtém podniku a druhém s koeficientem 3 (ostatní měly dvojku) se od Šumavy objevil Milan Dolák s pronajatým Fordem Focus WRC. Ale do absolutního pořadí výrazně nezasáhl a v osmé zkoušce odstoupil s ulomeným kolem. O souboji Kresty a Thiryho, který však pro vývoj domácího šampionátu neměl žádný význam, jsme již psali. Tak si jen připomeňme, že Kresta Bohemii vyhrál, i když se štěstím. Nikdo z jezdců totiž nepodal protest na cizí pomoc, kterou Kresta přijal při tlačení vozu a také komisaři nechali tuto skutečnost bez povšimnutí. Tím si Kresta rozšířil bodový příděl na 160, čímž se druhému v pořadí Pechovi vzdálil o 70 bodů. Nutno dodat, že k tomu mu plzeňský jezdec přispěl sám, když dvě zkoušky před cílem urazil kolo a vzdal z 3. místa. Podle předběžných propočtů, pokud Kresta zvítězí na Barum rallye, potom obhájí svůj mistrovský titul.
Za Krestu a Pecha se výbornými výsledky v posledních dvou soutěžích (první dvě nedojel) vyhoupl Emil Triner, když stejně jako čtvrtý Pavel Sibera dokázal za daných okolností vytěžit ze staré Octávie WRC maximum. Všechny soutěže dokončil v rozpětí mezi 4. až 6. Karel Trojan se starší Toyotou Celica GT-Four. S vozem skupiny A nemá proti WRC prakticky nejmenší šanci a prosadit se může jedině díky jezdeckému nasazení. Mezi třetím až sedmým Gargulákem jsou celkem nepatrné rozdíly, zatímco osmý Hrdinka, jenž vstupoval do mistrovství s velkými ambicemi, ztrácí na Trinera už 41 bodů.
Pokud jde o absolutní klasifikaci, tak bychom se měli zmínit ještě o dvou jezdcích, kteří se sice do první desítky zatím nevešli, ale moc jim už nechybí. Jedním z nich je Martin Křeček, jenž se velice pěkně rozjíždí a postupně stoupá ve výsledkové listině nahoru. Nejlepším dokladem jsou 13., 12., 10. a 7. místo. Pěkné výkony podává i Antonín Berger s ex-Chovancovým Fordem Escort Cosworth. Šumavu sice nedokončil, ale pak dojel 11., 6. a 9.
Skupina N se odehrává ve znamení souboje Václava Arazima s o generaci mladším Miroslavem Jandíkem. Na Šumavě zvítězil překvapivě Jandík, ve Vsetíně o čtyři sekundy zase Arazim. V Českém Krumlově byl nejrychlejší opět Jandík (absolutně 5.!), na Bohemii kraloval Arazim, když Jandík v předposlední zkoušce havaroval, čímž přišel o 45 bodů, které by jej společně s Arazimem vynesly na první pozici. Za nimi pravidelně dojíždějí Tošovský, Klokočka a Tuček. V Českém Krumlově při neúčasti Klokočky a odpadnutí Tošovského se na třetí příčku prodral Štajf, který tak prorazil mezi Mitsubishi Lancer s Fordem Escort.
První dvě soutěže pasovaly do role favorita Formule 2 vrchlabského Jindřicha Štolfu, ale po havárii v Krumlově a vypadnutí na Bohemii musel zatím přenechat vedoucí pozici Josefu Petákovi, jenž získal nejvíce bodů právě za vítězství na Bohemii.
Průběžné výsledky:
1. Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | 160 |
2. Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | 90 |
3. Triner – Hůlka | Škoda Octavia WRC | 85 |
4. Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | 76 |
5. Trojan – Vodička | Toyota Celica GT | 74 |
6. Gargulák – Malčík | Mitsubishi Lancer | 69 |
7. Hrdinka – Gross | Subaru Impreza | 46 |
8. Dolák – Palivec | Toyota Corolla WRC | 45 |
9. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | 32 |
10. Štolfa – Singer | Peugeot 306 | 30 |
Skupina N | ||
1. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | 175 |
2. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | 130 |
3. Tošovský – Krečman | Mitsubishi Lancer | 105 |
4. Klokočka – Schovánek | Mitsubishi Lancer | 82 |
5. Tuček – Pritzl | Mitsubishi Lancer | 74 |
Formule 2 | ||
1. Peták – Benešová | Peugeot 106 | 150 |
2. Štolfa – Singer | Peugeot 306 | 100 |
3. Knajzl – Černohorský | Škoda Octavia | 96 |
4. Trajbold – Zelinka | Ford Escort | 72 |
5. Zedník – Pražák | Ford Escort | 60 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.