Kresta krůček od titulu

Rallye Bohemia uzavřela první polovinu domácího šampionátu v rallye, na jehož účastníky čekají ještě tři podniky. Ze sedmi soutěží se bude započítávat pět nejlepších výsledků.

Do Barum rallye s koeficientem 3 zbývá ještě několik týdnů, a tak se podívejme na dosavadní průběh mistrovství, které jako každoročně zahájila Rallye Šumava. Tady se na startu sešel rekordní počet sedmi vozidel kategorie WRC, z nichž však technicky nejdokonalejším disponoval pouze tovární jezdec Roman Kresta. Vzhledem k u nás používanému palivu měl o pár koní dokonce větší výkon než tovární speciály Schwarze a Thiryho.


Úřadující šampión Kresta nenechal nikoho na pochybách a suverénně zvítězil před Dolákem a Pechem, který se představil s Toyotou Corolla WRC a všechny přítomné překvapil velice rychlou jízdou. Z vozů WRC dokončil Šumavu ještě pouze Sibera, když Triner vzdal pro technickou závadu, a Hrdinka havaroval. S Fordem Focus WRC se poprvé a také naposledy objevil Jan Trajbold, ale dlouho se nesvezl. V třetí zkoušce havaroval.


Následovala Valašská rallye, na jejichž rychlostních zkouškách je Kresta prakticky doma a tak nikdo nepochyboval o jeho vítězství. Vynikající jízdou však všechny zaskočil v úvodu Jindřich Štolfa s Peugeotem 306 a jen technické problémy mu zabránily dokončit soutěž na stupních vítězů. K velkému výkonu se rozjel také Václav Pech, který nakonec prohrál s Krestou o 24 sekund.


První zvrat do mistrovství republiky přinesla Rallye VW Český Krumlov, v níž nejdříve odstoupil z vedoucí pozice pro technickou poruchu Kresta, o jehož uvolněné první místo se rozpoutal souboj mezi Trinerem a Hrdinkou. V cíli jim naměřila časomíra na desetinu sekundy shodný čas a tak musely přijít ke slovu řády. A podle nich zvítězil Triner, neboť při rovnosti časů rozhoduje lepší čas z první rychlostní zkoušky. Třetí příčkou dokázal Pech, že jeho předchozí výkony nebyly náhodné.


V Rallye Bohemia, čtvrtém podniku a druhém s koeficientem 3 (ostatní měly dvojku) se od Šumavy objevil Milan Dolák s pronajatým Fordem Focus WRC. Ale do absolutního pořadí výrazně nezasáhl a v osmé zkoušce odstoupil s ulomeným kolem. O souboji Kresty a Thiryho, který však pro vývoj domácího šampionátu neměl žádný význam, jsme již psali. Tak si jen připomeňme, že Kresta Bohemii vyhrál, i když se štěstím. Nikdo z jezdců totiž nepodal protest na cizí pomoc, kterou Kresta přijal při tlačení vozu a také komisaři nechali tuto skutečnost bez povšimnutí. Tím si Kresta rozšířil bodový příděl na 160, čímž se druhému v pořadí Pechovi vzdálil o 70 bodů. Nutno dodat, že k tomu mu plzeňský jezdec přispěl sám, když dvě zkoušky před cílem urazil kolo a vzdal z 3. místa. Podle předběžných propočtů, pokud Kresta zvítězí na Barum rallye, potom obhájí svůj mistrovský titul.


Za Krestu a Pecha se výbornými výsledky v posledních dvou soutěžích (první dvě nedojel) vyhoupl Emil Triner, když stejně jako čtvrtý Pavel Sibera dokázal za daných okolností vytěžit ze staré Octávie WRC maximum. Všechny soutěže dokončil v rozpětí mezi 4. až 6. Karel Trojan se starší Toyotou Celica GT-Four. S vozem skupiny A nemá proti WRC prakticky nejmenší šanci a prosadit se může jedině díky jezdeckému nasazení. Mezi třetím až sedmým Gargulákem jsou celkem nepatrné rozdíly, zatímco osmý Hrdinka, jenž vstupoval do mistrovství s velkými ambicemi, ztrácí na Trinera už 41 bodů.


Pokud jde o absolutní klasifikaci, tak bychom se měli zmínit ještě o dvou jezdcích, kteří se sice do první desítky zatím nevešli, ale moc jim už nechybí. Jedním z nich je Martin Křeček, jenž se velice pěkně rozjíždí a postupně stoupá ve výsledkové listině nahoru. Nejlepším dokladem jsou 13., 12., 10. a 7. místo. Pěkné výkony podává i Antonín Berger s ex-Chovancovým Fordem Escort Cosworth. Šumavu sice nedokončil, ale pak dojel 11., 6. a 9.


Skupina N se odehrává ve znamení souboje Václava Arazima s o generaci mladším Miroslavem Jandíkem. Na Šumavě zvítězil překvapivě Jandík, ve Vsetíně o čtyři sekundy zase Arazim. V Českém Krumlově byl nejrychlejší opět Jandík (absolutně 5.!), na Bohemii kraloval Arazim, když Jandík v předposlední zkoušce havaroval, čímž přišel o 45 bodů, které by jej společně s Arazimem vynesly na první pozici. Za nimi pravidelně dojíždějí Tošovský, Klokočka a Tuček. V Českém Krumlově při neúčasti Klokočky a odpadnutí Tošovského se na třetí příčku prodral Štajf, který tak prorazil mezi Mitsubishi Lancer s Fordem Escort.


První dvě soutěže pasovaly do role favorita Formule 2 vrchlabského Jindřicha Štolfu, ale po havárii v Krumlově a vypadnutí na Bohemii musel zatím přenechat vedoucí pozici Josefu Petákovi, jenž získal nejvíce bodů právě za vítězství na Bohemii.

Průběžné výsledky:

1. Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 160
2. Pech – Uhel Toyota Corolla WRC 90
3. Triner – Hůlka Škoda Octavia WRC 85
4. Sibera – Jirátko Škoda Octavia WRC 76
5. Trojan – Vodička Toyota Celica GT 74
6. Gargulák – Malčík Mitsubishi Lancer 69
7. Hrdinka – Gross Subaru Impreza 46
8. Dolák – Palivec Toyota Corolla WRC 45
9. Jandík – Chrástecký Mitsubishi Lancer 32
10. Štolfa – Singer Peugeot 306 30
Skupina N
1. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer 175
2. Jandík – Chrástecký Mitsubishi Lancer 130
3. Tošovský – Krečman Mitsubishi Lancer 105
4. Klokočka – Schovánek Mitsubishi Lancer 82
5. Tuček – Pritzl Mitsubishi Lancer 74
Formule 2
1. Peták – Benešová Peugeot 106 150
2. Štolfa – Singer Peugeot 306 100
3. Knajzl – Černohorský Škoda Octavia 96
4. Trajbold – Zelinka Ford Escort 72
5. Zedník – Pražák Ford Escort 60

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...