Kopecký opět pokořil Valašku

Celkově páté vítězství ve Valašské rally si po suverénní jízdě připsal o uplynulém víkendu na své konto Jan Kopecký. Je to zároveň jeho třetí vítězství v řadě se spolujezdcem Pavlem Dreslerem a s továrním vozem ŠKODA Fabia R5.

vítěz Jan Kopecký nenašel soupeře

Jan Kopecký vyhrál všechny rychlostní zkoušky

38. ročník KOWAX Valašské rally ValMez nabídnul 81 startujícím posádkám celkem čtrnáct rychlostních zkoušek v délce téměř 165 kilometrů. Úvodní soutěž domácího šampionátu se rovněž započítávala do Mistrovství Slovenska a také do klasifikace European Rally Trophy. Tomu odpovídalo i silné složení startovního pole. Nechyběli tak známé posádky z minulých ročníků, ale Valašská rally se mohla pyšnit i některými premiérami nových vozů. Do Mistrovství ČR v rally vstoupila s novým vozem Hyundai i20 R5 posádka Martin Vlček a Ondřej Krejča. Ve stejném týmu, tedy Hyundai Kowax Racing se na stejné voze představili také Petr Trnovec a Miroslav Staněk. Velký rozruch způsobil rovněž premiérový start vozu týmu Racing 21 Volkswagen Polo GTI R5, do kterého usedla posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková. Celkem se na Valašskou rally přihlásilo 26 vozů kategorie R5, což dělá z českého seriálu jeden z nejsilněji obsazených šampionátů v Evropě. Skvělou atmosféru celé soutěži dodalo velké množství diváků na trati a přímo ideální slunečné počasí, které zde v minulosti nebývalo samozřejmostí, spíše naopak.

Atraktivní večerní atmosféra

Martin Vlček s novým vozem Hyundai i20 R5

A přestože populární „Valaška“ přinesla divákům mnoho novinek, její průběh měl poměrně známý scénář od samého startu. Kopecký s Dreslerem na Fabii R5, reprezentující tovární tým Škoda Motorsport, nasadila nekompromisní tempo už na páteční jediné večerní rychlostní zkoušce v centru Valašského Meziříčí. Do sobotního pokračování první etapy tak vstoupil Kopecký s více jak čtyřsekundovým náskokem. Za ním se ale strhla od počátku bitva o druhé místo mezi Václavem Pechem na Fiestě R5 a Filipem Marešem na Fabii R5, kteří dosáhli totožného času. Paradoxně stejná situace nastala i v souboji o čtvrté místo, jejichž aktéry byli Jan Černý a Miroslav Jakeš, oba na Fabiích R5. Na totožném voze opanovala šesté místo první zahraniční startující posádka Martin Kočí a Radovan Mozner ze Slovenska.

Vojtěch Štajf představil Polo GTI R5

Bronzový Filip Mareš v zájmu médií

I v sobotu nedával Kopecký, loňský mistr světa kategorie WRC2, naprosto nikomu šanci se ani přiblížit a vítězstvím ve všech sedmi měřených úsecích svůj náskok navýšil na téměř půl minuty. O co více byla situace na čele soutěže jednoznačná, tím dramatičtější byla situace na druhé pozici, kde do souboje o sekundy vstoupili Pech, Kočí, Černý a Mareš. První dvojice jmenovaných se ale během dne časově vzdálila a situace se zdála být pro nedělní druhou etapu poměrně jasná. Na šestém místě dokončil první etapu Valašské rally příbramský Jan Dohnal, startující již tradičně na voze Ford Focus WRC. Štajf s Polem GTI R5 a Vlček s vozem Hyundai i20 R5 začali první etapu pozvolně a soupeřili spolu až na hranici desítky nejrychlejších, ale poté postoupili k top desítce nejrychlejších. Průběžnému pořadí tedy dominovalo trio Kopecký, Pech a Kočí.

Poškození vozu u Miroslava Jakeše

Jenže hned první nedělní zkouška přinesla za neohroženě jedoucím Kopeckým změnu v pořadí, když se před Václava Pecha dostal na stříbrnou příčku Martin Kočí. Platilo to však jen do další erzety, kdy si plzeňský Pech vzal svoji pozici zpět. Desátá rychlostní zkouška se stala osudnou Janu Černému. Vypadlé táhlo řazení a následná oprava jeho Fabie R5 způsobily pozdní příjezd do časové kontroly a následnou více jak minutovou penalizací se příbramský jezdec propadl až na celkově deváté místo. V pětici nejrychlejších se tak drželi ještě Mareš s Dohnalem. Příjemným překvapením byl kvalitní výkon Václava Kopáčka s Barborou Rendlovou, kteří v cíli skončili se svou Fabií na šestém místě. Slovenský jezdec Martin Kočí se ještě jednou úspěšně dostal před Pecha na druhé místo, ale jeho šanci na pódium definitivně znemožnily technické potíže jeho Fabie v třinácté erzetě a zbyla na něj pouze bramborová pozice. Ze třetího místa v cíli se tak mohla radovat stabilně jedoucí posádka Mareš – Hloušek na Fabii R5. Pech s Uhlem dovezli nakonec svoji Fiestu R5 na druhém místě při vědomí, že na vítězství Kopeckého s Dreslerem nemohli ani pomyslet. Kopecký s Fabií R5 totiž vyhrál všechny rychlostní zkoušky soutěže s více jak minutovým náskokem a opět ukázal, že český šampionát v něm bude mít i letos opět horkého favorita.

Celkové výsledky 38. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez:

  • Jan Kopecký – Pavel Dresler                

Škoda Fabia R5                 1:31:29,6

  • Václav Pech jun. – Petr Uhel                 

Ford Fiesta R5                                   +1:05,1

  • Filip Mareš – Jan Hloušek                     

Škoda Fabia R5                                 +1:42,6

  • Martin Kočí – Radovan Mozner jun.               

Škoda Fabia R5         +2:14,5

  • Jan Dohnal – Michal Ernst                     

Ford Focus WRC                              +2:20,6

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...