Konzervativní způsoby nakupování aut berou za své: zákazníci stále více využívají moderní technologie

Doby, kdy zákazníci přišli na plochu autobazaru a teprve tam vybírali, jaké vozidlo si koupí, jsou nenávratně pryč.

S nástupem moderních technologií

– se významně mění i způsob, jakým zákazník vozidlo nejen vybírá, ale také kupuje a platí. „Klienti přicházejí do našich autocenter již s jasnou představou, jaký vůz chtějí. Mají o něm detailní informace, znají cenové podmínky i možnosti financování. V podstatě jsou rozhodnuti“, říká Filip Kučera z Autocentra ESA a dodává: „Klient s tabletem nebo smartphonem v ruce je naprosto běžný obrázek“.

O změnách v zákaznickém chování svědčí i statistiky Autocentra ESA:

„Prostřednictvím webových formulářů prodáváme více než 300 vozidel každý měsíc a toto číslo stále nepatrně narůstá“, vysvětluje Kučera. Společnost registruje také nárůst návštěv na svém webu, meziročně cca 10%. „Velkým překvapením pro nás bylo zjištění, že po otevření pobočky v Brně, stoupl počet návštěvníků z Jihomoravského kraje na našem webu o cca 30%“.

Velkým tempem roste také počet odeslaných rezervací, které meziročně stouply o 16% a počty detailních zobrazení vozů, které stouply o 13%.

„Celý proces prodeje se díky moderním technologiím neuvěřitelně zrychluje. Fáze vybírání je v podstatě minimální a tak nejvíce času zabere vlastní projížďka s vybraným vozem a nezbytná administrativa. Je-li klient skutečně rozhodnut jaké vozidlo vybírá, je doba od vstupu do našeho autocentra po odjezd s novým vozem kratší než 120 minut“, říká Filip Kučera.

Meziročně došlo také k velmi výraznému nárůstu přístupu na web z tabletů a „chytrých“ mobilních telefonů.

Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost o 82% a z tabletů dokonce o 93%. I proto Autocentrum ESA investovalo do optimalizace stránek mobilního webu a responzivního designu webu, který přizpůsobí zobrazení velikosti displeje jednotlivým zařízení. „Nedávno jsme také spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android“, uzavírá Kučera.

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jeden vůz, bezpočet možností

Jeden vůz, bezpočet možností

Velká část Evropanů dává při cestování na zahraniční i tuzemskou dovolenou přednost automobilu Obyvatelům měst i milovníkům přírody přinášíme pět tipů, jak si užít samotnou cestu i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor vdechuje život mobilitě budoucnosti v metaversu Hyundai Mobility Adventure na Robloxu

Hyundai Motor vdechuje život mobilitě...

Hyundai Motor v říjnu oficiálně spustí metaverse „Hyundai Mobility Adventure“ Otevřená beta verze je přístupná již od 1. září, aby si ji uživatelé mohli vyzkoušet a sdílet své dojmy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každou šestou dopravní nehodu zaviní nepozornost řidiče

Každou šestou dopravní nehodu zaviní...

Nepozornost či nevěnování se plně řízení vozidla patří dlouhodobě do pětice nejčastějších příčin dopravních nehod na silnicích v České republice. Důvodů, proč řidič motorového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prozrazuje podrobnosti o výrobě modelu IONIQ 5

Hyundai prozrazuje podrobnosti o výrobě...

Hyundai v novém videu nabízí pohled na výrobní proces modelu IONIQ 5 IONIQ 5 nabízí zákazníkům řadu elektrifikovaných benefitů díky exkluzivní platformě Hyundai E-GMP pro elektromobily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 100% elektromobil CUPRA Born: 3D interiér

100% elektromobil CUPRA Born: 3D interiér

Vnitřní design modelu CUPRA Born vdechuje jednotlivým částem interiéru život prostřednictvím způsobu, jakým je naše smysly vnímají Designéři využili všechno od parametrických metod až po...