Konstrukční řada linkových autobusů Mercedes-Benz Conecto

Vysokopodlažní autobusy pro městskou, školní a meziměstskou dopravu.

Konstrukční řada linkových autobusů Mercedes-Benz Conecto

Obchodní úsek autobusů DaimlerChrysler představil v roce 2001 v rámci svého mezinárodního výrobního sdružení rodinu autobusů s hvězdou Mercedes, která pochází z programu turecké dceřiné společnosti DaimlerChrysler Mercedes-Benz Türk A.S. Konstrukční řada Mercedes-Benz Conecto obsahuje celkem šest variant vzduchem odpružených vysokopodlažních autobusů vhodných pro použití jako městské, školní a meziměstské autobusy. V závislosti na typu vozidla jsou nabízeny na různých západoevropských a středoevropských trzích. Charakteristické pro tyto kompletní autobusy je již v sérii rozsáhlé vybavení a vysoce atraktivní poměr ceny a výkonu. Konstrukční řada vysokopodlažních autobusů Mercedes-Benz Conecto je průběžně vyvíjenou následovnicí konstrukční řady městských, školních a meziměstských autobusů Mercedes-Benz O 345.

Městské autobusy konstrukční řady Mercedes-Benz Conecto již léta velmi úspěšně jezdí v Turecku a ve Střední Evropě. Jsou pokládány za silné vozy v městském provozu, jsou velmi tiché a také v městských centrech se s nimi velmi snadno manévruje. Charakteristická je technika jejich podvozku a pohonu v kvalitě Mercedes-Benz, pomocí které zvládají i ty nejhorší stavy silnic. Na tureckém a středoevropském trhu jezdí městský linkový autobus Conecto C („City“) ve variantě se třemi dveřmi a také jako článkový autobus Conecto G. Na odbytových trzích ve Střední Evropě společnosti Mercedes-Benz Türk A.S. existuje ještě další varianta, meziměstský autobus Conecto Ü.


Člen rodiny Conecto – meziměstský autobus H („Hochboden“ = „vysokopodlažní“) – je od roku 2001 k dostání také v Německu a na vybraných západoevropských trzích. Ihned velmi úspěšně převzal následovnictví po až dosud v Mannheimu vyráběné vysokopodlažní meziměstské konstrukční řadě Mercedes-Benz O 407. Se svým zaměřením na použití v meziměstském linkovém provozu představuje Conecto H jako čistokrevný vysokopodlažní meziměstský autobus doplnění a současně také pojítko mezi nízkopodlažní konstrukční řadou Mercedes-Benz Citaro (určené především pro použití jako městský autobus) a konstrukční řadou meziměstských autobusů Mercedes-Benz Integro, která má svůj hlavní význam spíše v oblasti kombinovaného použití jako meziměstský a výletní autobus.


Dalším zástupcem konstrukční řady Conecto je Mercedes-Benz Conecto E („Ecolier“ = „Školák“), 12 m dlouhé provedení školního autobusu speciálně určené pro francouzský a belgický trh. Tato varianta v Turecku používaného městského linkového autobusu Conecto C, která je zcela cíleně vyvinutá pro přepravu školáků, se již už řadu let v Belgii a ve Francii setkává s živým zájmem. Mezitím je na francouzském a na belgickém trhu k dostání také varianta prodloužená o 80 cm (Conecto ME).


Prodej, servis, údržba a opravy u všech vozidel konstrukční řady Conecto probíhají na jednotlivých trzích prostřednictvím známé lokální sítě servisů a poboček DaimlerChrysler AG popřípadě EvoBus GmbH, která je odpovědná za evropské aktivity firmy DaimlerChrysler v oblasti autobusů.

Meziměstský vysokopodlažní autobus Conecto H


Ačkoliv v uplynulých letech stále stoupal podíl nízkopodlažních autobusů, stále ještě existuje v Německu a na jiných západoevropských trzích poptávka po tradičních meziměstských linkových autobusech. S meziměstským linkovým autobusem Conecto H nabízí Mercedes-Benz podnikatelům v autobusové dopravě vysokopodlažní autobus s rozsáhlým sériovým vybavením, který představuje flexibilní a hospodárnou alternativu v segmentu meziměstských linkových autobusů a který je možné současně použít také jako školní autobus, pro kyvadlovou přepravu a také pro výletní jízdy.


Conecto H má celkovou délku 11 858 mm, šířku 2 500 mm a celkovou výšku 3 180 mm. Rozchod kol 5 875 mm umožňuje malý průměr obratníku 21,8 m a lehké ovládání také v úzkých městských centrech. Nastupování a vystupování z dvoudveřového vysokopodlažního meziměstského autobusu Conecto H probíhá vpředu jednokřídlými vnějšími létacími dveřmi a vzadu dvoukřídlými vnějšími létacími dveřmi o dvojité šířce, u každých dveří jsou tři schody, každý o výšce 170 mm. Dveře pro nastupování mají světlou průchozí rozteč 710 mm (vpředu) a 1 220 mm (vzadu). Nástupní výška činí u předních a zadních dveří vždy 350 mm k prvnímu nástupnímu schodu. Podlaha probíhá rovně až za zadní nástupní dveře a neexistují žádné boční podesty. Průběžná výška podlahy činí 860 mm. Podlaha je opatřena podlahovou krytinou z PVC o tloušťce tři milimetry, která je odolná proti skluzu. Boční stěny jsou obloženy jehlovou plstí. Potah stropu karoserie, dělící příčky, krycí lišty, atd. jsou vyhotoveny částečně z Resopalu, částečně z PVC.


Mercedes-Benz Conecto H je v sérii koncipovaný se 14 sedadlovými řadami pro přepravu 48 cestujících (plus místo pro řidiče) a má plošinu pro stání, případně odstavnou plochu pro dětský kočárek. Na přání je možné vozidlo vybavit místo odstavné plochy dvěma doplňkovými dvousedadly, čímž se zvýší počet míst k sezení na 52. Sedadla pro cestující jsou potažena čalounickými textiliemi a na přání vybavena dvoubodovými bezpečnostními pásy. Výkonné zařízení pro vytápění a větrání s topnými tělesy na postranních stěnách a střešními okny je již zahrnuto v sériovém vybavení, stejně tak i prostory pro odkládání zavazadel, dělící příčka a také systém přidržovacích tyčí se zabudovanými tlačítky pro zastavení na přání a akustickým signálem pro zastavení. Výborně dimenzovaná boční okna a zadní okna mají zelený odstín a umožňují ze všech sedadel vynikající výhled ven; na přání jsou také ve dvojitě proskleném provedení, které maximálně odlučuje vlhkost.


Vlevo a vpravo podél uličky středem autobusu mohou být uložena ruční zavazadla do prostoru pro odkládání zavazadel nad sedadly, který zasahuje až do oblasti zádě. Podél prostoru pro odkládání zavazadel vlevo je umístěna přídržná tyč pro cestující. Vnitřní osvětlení probíhající ve dvou řadách může být zapnuto ve dvou fázích. Navíc je zde noční osvětlení. Vstupní dveře a stolek pro platby jsou rovněž osvětleny.


Sériově je nainstalováno výkonné zařízení pro výtápění a větrání s předním topením a přídavným topením o výkonu 35 kW, které může být doplněno konvektorovým a/nebo střešním vytápěním nebo střešním klimatizačním zařízením o výkonu 28 kW. Dva střešní turboventilátory a také ručně nastavitelná střešní okna s funkcí nouzového východu doplňují větrací zařízení.


Pracovní místo řidiče je moderní, příjemné a přehledně vybaveno. Charakteristické je přístrojové zařízení ve tvaru přístrojové desky s otáčkoměrem a tachografem. Vzduchem odpružené sedadlo řidiče je opatřeno trojbodovým bezpečnostním pásem. Jednodílné čelní ochranné sklo s ručně nastavitelnou roletou proti slunci je zhotoveno z vrstveného bezpečnostního skla. K sériovému vybavení náleží zasunovací okno u řidiče s roletou proti slunci, které je možné vytápět, okno s možností vytápění u předních nástupních dveří a také vyhřívané, elektricky nastavitelné vnější zrcátko. Hlášení řidiče jsou možná prostřednictvím vnitřního hovorového zařízení s mikrofonem s dlouhým výložníkem firmy Blaupunkt. Na přání může být ke zvýšení komfortu na palubě nainstalováno rádio s kazetovým přehrávačem.


Dvoudveřový vysokopodlažní autobus 12 m je poháněn šestiválcovým dieselovým motorem Euro 3 OM 457 hLA s výkonem 185 kW (252 PS), který dosahuje maximálního točivého momentu 1 100 Nm při 1 100/min a má objem válců 11 967 cm3. Na přání je možné tento motor mít se zvýšeným výkonem 220 kW (299 PS) který vykazuje nejvyšší točivý moment 1 250 Nm při 1 100/min. Oba motory jsou kombinovány s mechanickou šestistupňovou převodovkou Mercedes-Benz GO 210, která se již léta osvědčuje v autobusech Travego a Integro. Na přání je možné také dodat automatickou převodovku ZF nebo Voith. Conecto H má dvouokruhové zařízení s pneumatickou brzdou a na přední a zadní nápravě je vybaven bubnovými brzdami s automatickým seřízením polohy brzdy ABS a ASR. K sériovému vybavení náleží také palivová nádrž s objemem 400 l s Barteltovým rychlouzávěrem. Mimo to je možné mít na přání Voithův zpomalovač VR 120, oxidační katalyzátor, rezervní kolo a také paměť pro uložení dat v případě nehody.


Pro použití v přepravě na krátké výlety a vyjížďky má Conecto H dva zavazadlové prostory na levé a pravé straně vozidla s celkovým objemem zavazadlového prostoru 1,8 m3 bez rezervního kola a s objemem 1,2 m3 s rezervním kolem, který postačuje k tomuto účelu.


Kompletní vybavení školního autobusu s výstražným systémem směrových světel a také s doplňkovými signalizačními světly, která jsou umístěna vpředu a po stranách, je rovněž součástí sériového vybavení stejně jako mlhová světla a koncové světlo do mlhy. Na přední části vozidla a na jeho pravé straně se nacházejí již z dálky dobře čitelné ukazatele cíle jízdy v nejlepším tvaru a v oblasti zádě také zobrazení čísla linky.

Městský autobus Mercedes-Benz Conecto C


Vzduchem odpružený městský linkový autobus Conecto C je koncipován jako třídveřový vysokopodlažní kompletní autobus s možností volby speciálního vybavení. Jeho rozměry jsou totožné s rozměry Conecto H. Dva nízké schody a malá výška podlahy 625 mm umožňují pohodlné nastupování a vystupování. Kapacitu sedadel a systém přidržovacích tyčí je možné upravit na přání.


Sériově má Conecto C kapacitu sedadel 35 míst k sezení pro cestující (plus sedadlo řidiče). V přední části vozidla se nachází dobře čitelný ukazatel cíle jízdy. Vpředu, ve střední části a na zádi má městský autobus Conecto C dvoukřídlé, prosklené, 125 cm široké vnitřní otočné dveře. Ve vnitřním prostoru se mezi prostorem pro řidiče a pro cestující nachází polovysoká přepážka z umělé hmoty zpevněné skelným vláknem. Naproti prostředním nástupním dveřím se nachází plošina k stání. Vnější zrcátko vlevo a vpravo a také zasunovací okénko pro řidiče je možné vytápět. Vozidlo má sloupek řízení, jehož výšku a šířku je možné nastavit. Vzduchem odpružené sedadlo řidiče je vybaveno opěrkou hlavy a trojbodovým bezpečnostním pásem. Rovněž je možné zabudovat vnitřní hovorové zařízení se zesilovačem, reproduktorem a mikrofonem s dlouhým výložníkem a také rádio s kazetovým přehrávačem.


Městský linkový autobus Conecto C je poháněn šestiválcovým dieselovým motorem Euro 3 OM 457 hLA o výkonu 185 kW (252 PS). Conecto C je možné na přání vybavit čtyřstupňovou automatickou převodovkou ZF, v sérii je namontována šestistupňová ruční převodovka. Servořízení, vnější zrcátka, která je možné vytápět, výkonné zařízení na topení teplou vodou s topnými tělesy na bočních stěnách, předním topným tělesem a doplňkovým topením 30 kW (které je možné na přání sestavit až do podoby kompletního klimatizačního zařízení), podlahová krytina Taraflex odolná proti skluzu a podélně probíhající přidržovací tyč pro stojící cestující charakterizují Conecto C. Standardem jsou detaily významné z  hlediska bezpečnosti, například bubnové brzdy s brzdovými destičkami, kde není azbest a s automatickým nastavením, ABS, motorová brzda se stálou škrtící klapkou a zařízení pro signalizaci požáru.

Školní autobus Mercedes-Benz Conecto E


Školní autobus Conecto E („Školák“) nabízený ve Francii a v Belgii plně odpovídá ustanovením ohledně připuštění, která platí v těchto zemích pro používání školních autobusů a vyznačuje se stejně jako jeho „Bratři“ neobvykle výhodným poměrem ceny a výkonu a osvědčenou technikou podvozku a pohonu v kvalitě Mercedes-Benz. Ve Francii a v Belgii se Conecto E již šestým rokem prodeje setkává se stále rostoucím zájmem. Prodej, servis, údržba a opravy probíhají ve Francii a v Belgii prostřednictvím místní sítě servisů EvoBus a sítě poboček.


Vzduchem odpružený školní autobus Conecto E je k dostání jako dvoudveřový kompletní autobus ve verzi vybavení. Má speciální vybavení sedadly „2=3“, které je speciálně dimenzované na v těchto zemích platná ustanovení ohledně připuštění školních autobusů, s 56 místy k sezení pro cestující a vzduchem odpružené sedadlo pro řidiče. Všechna místa k sezení jsou vybavena dvojbodovými bezpečnostními pásy. Mezi prostorem pro řidiče a prostorem pro cestující je umístěna polovysoká příčka. Vpředu a na zádi má školní autobus Conecto dvě jednokřídlé prosklené vnější létací dveře. Nouzové kohoutkové uzávěry jsou umístěny takovým způsobem, že je v případě nouze možné otevřít dveře zevnitř a z vnějšku.


Školní autobus Conecto E je rovněž poháněný šestiválcovým dieselovým motorem Euro 3 OM 457 hLA o výkonu 185 kW (252 PS). Servořízení, vnější zrcátko, které je možné vyhřívat, výkonné ventilační a horkovodní zařízení pro vytápění, dodatečné topné těleso 30 kW Webasto, 3 mm silná podlahová krytina z PVC s odolností proti skluzu a přidržovací tyč, která probíhá v podélném směru, pro stojící cestující vytvářejí standard. Navíc je Conecto E vybaven zavazadlovým prostorem, rezervním kolem, místem pro odkládání zavazadlem, pěti bočními okny s vysunovacími okny a jednodílným čelním ochranným sklem se zařízením pro zobrazení cíle cesty a sluneční roletou. Další sluneční roleta se nachází na bočním okně u řidiče.

Školní autobus Mercedes-Benz Conecto ME o délce 12,80 m


Varianta školního autobusu Conecto E prodloužená o 80 cm nese jméno Conecto ME. Dvounápravový vysokopodlažní školní autobus má celkovou délku 12,8 m a oproti variantě 12 m (Conecto E) tím nabízí přepravní kapacitu zvýšenou o šest míst pro cestující v podobě jedné doplňkové řady dvousedadel. Také Conecto ME je provedení školního autobusu speciálně určené pro francouzský a belgický trh a má tedy vybavení sedadly „2=3“, které je typické pro Francii a Belgii a které nabízí 62 sedadel pro cestující (plus místo pro řidiče). K charakteristickým znakům vybavení náležejí velkolepě dimenzované prostory pro ukládání zavazadel vlevo a vpravo podél střední uličky, vysoce výkonné topné a střešní klimatizační zařízení Konvekta a zpomalovač Voith. Vozidlo je poháněno sériovým motorem se šesti válci v řadě OM 457 hLA o výkonu 185 kW/252 PS. Řazení probíhá přes manuální šestistupňovou převodovku typu Mercedes-Benz GO 210.


Conecto Ü je meziměstský autobus pro středoevropské trhy.






Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...