Ceny si převezmou na galavečeru YCC v Hollywoodu / Los Angeles (USA) 19. října.
Susan Docherty, prezidentka Chevrolet Europe zdůraznila:
„Letos jsme požádali studenty, aby se s námi podělili o pocit optimismu a příležitosti, hluboce zakořeněný ve značce Chevrolet. S radostí jsme sledovali, že pozitivní duch našeho zakladatele Louise Chevroleta žije i prostřednictvím výjimečných interpretací letošního zadání soutěže.“
První tři v každé disciplíně v evropském hodnocení získávají finanční odměnu:
- 5200 €
- 4200 €
- 3200 €
Navíc, studenti na prvním místě získají pozvání na exkluzivní stáž do zákulisí práce známých umělců a expertů v příslušném odvětví. Loňští vítězové tak například navštívili londýnské designérské studio It ‚Nice That, produkční společnost Endemol a fotografování Chevroletu Camaro.
Již šestý ročník YCC 2012
– zaznamenal dosud nevídaný počet prací zaměřených na letošní kreativní téma příležitostí a jejich využití. Chevrolet obdržel přes 1000 prací od studentů reprezentujících 280 evropských škol užitého umění, což znamenalo nový rekord. Noví účastníci, Arménie a Španělsko, navýšili počet zúčastněných zemí na 24.
„Rostoucí popularita a účast v soutěži užitého umění značky Chevrolet je jasným znamením, že studenti dnes více, než kdykoli předtím oceňují příležitost spolupráce s ikonickou značkou, získání designérské zkušenosti z reálného světa a profesionálních kontaktů,“ řekla Susan Docherty, prezidentka Chevrolet Europe.
Evropské finále YCC 2012 bylo druhou fází výběru, navazující na národní kola YCC, které se konaly koncem jara. Všechny projekty, které se umístily na prvních místech v národních kolech, postoupily do evropského kola.
Evropští vítězové YCC 2012
Chevrolet Europe s hrdostí oznamuje vítěze šestého ročníku celoevropské umělecké a designérské soutěže. V jednotlivých kreativních disciplínách se stali vítězi tito studenti a školy:
MÓDA
Zadání: mladí designéři byli vyzváni vyjádřit ideální zážitek z jízdy prostřednictvím módy.
- 1. Tatiana Turňová, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Slovensko
- 2. Ioana Davidoaia, Art and Design University Cluj, Rumunsko
- 3. Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Mohl-Nagy University of Arts and Design, Maďarsko
„Vítězné šaty mají důmyslný střih. Jsou na nich viditelné jemné odkazy na motýlka v hranatosti zipu a límce. Jsou oboustranné a tím i opravdu praktické pro cestu autem, protože jedna strana se dá použít přes den a druhá večer. Tatiana navrhla inovativní obrubu, která se právě objevuje na molech,“ řekla Samantha Jones, bývalá Global Design Director společnosti Primark.
FOTOGRAFIE
Zadání: zachytit moment, který může něco změnit.
- 1. Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Slovensko
- 2. Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović, Faculty of Applied Arts Bělehrad, Srbsko
- 3. Christian Kalse, Willem de Kooning Academie Hogeschool Rotterdam, Nizozemsko
„Bílé grafity transformuje běžný sedan značky Chevrolet na auto snů. Mění nehezké prostředí na něco krásné a optimistické. Fotografie využívá krásnou syrovost,“ shrnuje
Annette Keller, Photography Director Annabelle, švýcarského módního a lifestylového časopisu.
VIDEO
Zadání: cílem bylo vytvořit virální video, inspirující lidi jednat, než další příležitost pomine.
- 1. Jana Bauerová a Marie Čermáková, Univerzita JE Purkyně, Ústí nad Labem, Česká republika
- 2. Kenny Van Mierlo, University of Lincoln, Velká Británie
- 3. Paulo Lima, Universidade da Beira Interior, Portugalsko
„Vítězné video bylo dobře realizováno po technické stránce, dokázalo integrovat mnohé úhly pohledu kamery. Vypráví kouzelnou příhodu o tom, jak jednoduchá správa může změnit naše životy,“ říká Andy Baker, spoluzakladatel Mofilm, světově nejvýznamnější crowd-source platformy pro video.
VIZUÁLNÍ UMĚNÍ
Zadání: Záměrem bylo vytvořit design pro tričko a mikinu s nadšením a spoustou optimismu.
- 1. Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita v Bratislavě, Slovensko
- 2. Stefan Knezevic, Faculty of Applied Arts Bělehrad, Srbsko
- 3. Stanil Stanchev, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Česká republika
Komentujíc vítězný design, řekl Ron Smrczek, Creative Director Commonwealth: „Je to chytrý, přitažlivý design s jasným postojem. Logo je ústředním motivem designu, je do něj hravě integrované, celý design vypadá, jako kdyby se mohl použít i jako tetování. „
Všeobecné komentáře poroty:
Alfred Riehm, producent RTL Television, který v porotě zastupoval pohled médií, byl překvapen úrovní schopností, kterou představovaly projekty ve všech čtyřech disciplínách. „Diskuse poroty byly velmi zajímavé a živé,“ dodal Riehm.
Na Susan Docherty, prezidentku a výkonnou manažerku Chevrolet Europe, udělala dojem kvalita a svěží interpretace značky Chevrolet. Docherty řekla: „Vidět důkaz takových uměleckých a designérských schopností v Evropě je nejen inspirující, ale také slibné. Mladí umělci a designéři, kteří jsou takto kvalitní, potřebují v této fázi kariéry povzbuzení a my v tom budeme s nadšením pokračovat.“
Hodnoceni renomovaná evropské poroty YCC
– se uskutečnilo 6.-8. července v Německu v Kolíně nad Rýnem. Evropská porota YCC bola složená z popředních osobností a inovátorů z oblasti uměni a kreatívy, a také z pracovníků značky Chevrolet.
Evropská porota YCC 2012 (v abecedním pořadí):
- Andy Baker, spoluzakladatel, MOFILM.com (Manchester, UK)
- Susan Docherty, prezidentka & výkonná řiditelka, Chevrolet Europe (Curych, Švýcarsko)
- Samantha Jones, bývalá Global Design Director, Primark (Brusel, Belgie)
- Annette Keller, zástupkyně Photography Director, Annabelle (Curych, Švýcarsko)
- Marc Kempe, ředitel, Public Relations, Chevrolet Europe (Curych, Švýcarsko)
- Alfred Rhiem, zakladatel, Talk Talk Media (Kolín nad Rýnem, Německo)
- Ron Smrczek, Creative Director, Commonwealth/Milan (Milán, Itálie)
- Liz Wetzel, Director of Interior Design, GM European Design Studio (Rüsselsheim, Německo)
Young Creative Chevrolet
Young Creative Chevrolet (YCC) je vysoce uznávaná každoroční designérská soutěž studentů užitkového uměni z celé Evropy. Chevrolet Europe představil YCC v roce 2007 se záměrem posilnit kreativitu a podpořit začínající umělce na začátku jejich kariéry. Každý rok vyzývá mladé umělce, aby reagovali na kreativní zadání v uměleckých oblastech jako móda, fotografie, video a vizuální uměni.
Pro více informací o soutěži YCC, prosíme, navštivte www.youngcreativechevrolet.eu anebo www.facebook.com/youngcreativechevrolet.
Chevrolet
Chevrolet je celosvětově největší značkou General Motors s ročním prodejem přes 4 miliony vozů ve více než 140 zemích. Je čtvrtou největší automobilovou značkou na světě pokud jde o prodej a také jednou z celosvětově nejrychleji se rozvíjejících značek. Vozy Chevrolet kombinují výrazný design, výkon, inovace a praktické vlastnosti. Poskytují vynikající poměr ceny a hodnoty. Značku založil v USA švýcarský imigrant Louis Chevrolet v roce 1911, v roce 2011 oslavila své sté výročí. V roce 2005 byla značka Chevrolet opět uvedena v Evropě. Má celkově 2500 prodejních a servisních míst v západní a střední Evropě. Evropská nabídka značky Chevrolet obsahuje městský automobil Spark, malý model Aveo sedan a hatchback, kompaktní model Cruze sedan a hatchback, rodinný van Orlando, SUV Captiva, legendární sportovní modely Camaro a Corvette, jakož i elektromobil Chevrolet Volt s prodlouženým dojezdem. V roce 2012 Chevrolet uvádí kombi Cruze station wagon a limuzínu střední třídy Malibu.
Více informací o značce Chevrolet můžete najít na www.chevroleteurope.com.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.