Koncern Volkswagen vyrobil přes 100 000 000 automobilů!

Koncern Volkswagen jako první evropský výrobce automobilů dokázal vyrobit více než 100 milionů automobilů!

Statistici koncernu si dali tu práci a spočítali, že ze stovky milionů vyrobených koncernových vozů si nejvíce – asi 81 milionů připsala samotná automobilka Volkswagen. Přibližně 12 milionů přidala značka Audi, 5 milionů španělský Seat a dvěma miliony přispěla mladoboleslavská Škoda. Volkswagen ve své statistice nezapomíná ani na dvě tisícovky vozů značek Bentley, Lamborghini a Rolls-Royce, které patří také do koncernu Volkswagen.


Novodobá historie koncernu Volkswagen začíná hned po skončení druhé světové války. Zatímco v roce 1946 se v mateřském závodě v dolnosaském Wolfsburgu vyrobilo pouhých 10 020 vozů, díky pragmatickému vedení firmy se v dalších letech výroba rychle zvyšovala a už v roce 1950 sjel z montážní linky stotisící Volkswagen. Pak už výroba rychle překonávala jeden rekord za druhým: Miliontý vůz vyjel v roce 1955, desetimiliontý v roce 1967.


Významným historickým datem byl 17. únor 1972, kdy z montážního pásu sjel Volkswagen Brouk pořadového čísla 15 007 034, který tím překonal do té doby nejúspěšnější automobil světa Ford T. Do dnešních dnů se po celém světě vyrobilo přes 21 milionů modelu Brouk.


Stejně rychle jako výroba rostl i export. Vůbec prvním zahraničním kontraktem byl v roce 1947 vývoz 56 vozů do Nizozemska. Na americký kontinent se první dva vozy Volkswagen Brouk přeplavily o dva roky později. Dnes asi každý devátý vůz na světě je z některé z koncernových značek a v Evropě je to dokonce asi každý pátý automobil.


Koncern Volkswagen přibral pod svá křídla v roce 1964 značku Audi, kterou v roce 1986 následoval španělský Seat a v roce 1991 i Škoda. V roce 1998 se „rodina“ Volkswagen rozrostla hned o čtyři značky: Bentley, Bugatti, Lamborghini a Rolls-Royce. Těchto devět značek dnes nabízí více než padesát různých modelů, které pokrývají všechny segmenty automobilového trhu: Od malých vozů až po luxusní limuzíny, od hospodárných rodinných vozů až po výkonné sportovní modely, od malých dodávek až po nákladní automobily střední kategorie.


Volkswagen Group v současné době zaměstnává ve 42 zemích celého světa na 300 000 pracovníků; kteří denně vyrobí asi 20 000 automobilů. Bezmála pět milionů vozů vyrobených v roce 1998 z něj dělá největšího evropského výrobce automobilů a v celosvětovém měřítku mu patří třetí příčka.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...