Jelikož má spíše ducha rally skupiny B než driftování (jízda ve smyku) kategorie D1, jde o auto, u něhož je vše zaměřeno na radost z jízdy: bez jakýchkoli elektronických podpůrných systémů, bez posilovače řízení a bez ABS se blíží jízdními vlastnostmi spíše motokáře.



Pro Aygo je příznačné, že pod svojí na zakázku udělanou karosérií skrývá více „svalů“, které jsou doprovázeny 17-ti palcovými koly z lehkých slitin a pneumatikami Goodyear 225/45. Existuje tu dokonce i přímá vazba na sportovní dědictví Toyoty, protože zadní křídlo Aygo Crazy z uhlíkových vláken je částečně převzato přímo ze závodních aut americké série Champ Car, která jezdí rychlostí až 320 km/hod..

Aygo Crazy má motor Toyota 1.8 VVT-i, který poháněl poslední generaci vozů Celica a MR2 Roadster; motor je uložený vzadu a pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku Roadster. Přidání konverzní sady Toyota Motorsport turbo zvyšuje výkon na 200 koní a točivý moment na 240 Nm.
Srovnejte si tento výkon s 68 k a 93 Nm, kterými disponuje sériová verze modelu Aygo, a získáte určitou představu, o jak odlišný automobil skutečně jde! Aby se zvládl větší výkon motoru, byl přepracován chladící systém na míru s velkým, vpředu usazeným hliníkovým chladičem. S hmotností pouhých 1050 kg může Aygo Crazy dosáhnout maximální rychlosti až 204 km/hod. Avšak nejen rychlost je definující kvalitou tohoto konceptu.
Zavěšení kol MacPherson s vinutými pružinami je převzato z modelu MR2 Roadster. Stavitelné tlumiče Tein dále vyostřují dynamický výkon a přední i zadní rozchod kol je zvětšen o 25 mm v porovnání se sériovou verzí.
Kabina vozu, kterou dokončovala specializovaná firma na vnitřní úpravy O’Rourke, má speciálně vyrobená sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a plnohodnotný ochranný rám.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE AYGO CRAZY vs AYGO
MOTOR | AYGO CRAZY | AYGO |
Typ | Vzadu uložený čtyřválec 1,8 VVT-i s konverzní sadou TMG turbo | Vpředu uložený tříválec 1,0 VVT-i |
Ventilový mechanismus | DOHC 16V ventil | DOHC 12V ventil |
Objem (cm3) | 1794 | 998 |
Vrtání x zdvih (mm) | 79,0 x 91,5 | 71,0 x 84,0 |
Kompresní poměr | 10,0:1 | 10,5:1 |
Max. výkon (k /ot /min) | 200 / 6.700 | 68 / 6.000 |
Max. točivý moment (Nm/ ot/min | 240 / 3.400 | 93 / 3.600 |
PŘEVODY | ||
Typ spojky | Helix s posíleným výkonem | Suchá, s jednou plochou |
Typ převodovky | Pětirychlostní manuální | Pětirychlostní manuální |
BRZDY | ||
Přední | 328 mm chlazené kotouče | 247 mm chlazené kotouče |
Zadní | 280 mm chlazené kotouče | 200 mm bubny |
ZÁVĚS | ||
Přední | Vzpěra MacPherson | Vzpěra MacPherson |
Zadní | Dvojitá vzpěra MacPherson | Torzní příčka |
Tlumiče | Tein, stavitelné | |
ŘÍZENÍ | ||
Typ | Ozubnice s pastorkem | Ozubnice s pastorkem |
Poměr | 13,2:1 | 16,5:1 |
PNEUMATIKY A KOLA | ||
Velikost kol (palce) | 7,5 x 17 | 14×4,5J |
Pneumatiky | Goodyear 225/45R17 | 155/65 R14 |
ROZMĚRY | ||
Celková délka (mm) | 3.500 | 3.405 |
Celková šířka (mm) | 1.800 | 1.615 |
Celková výška (mm) | 1.500 | 1.465 |
Rozchod vpředu (mm) | 1.475 | 1.420 |
Rozchod vzadu (mm) | 1.460 | 1.410 |
HMOTNOST | ||
Celková hmotnost (kg) | 1.050 | 790-890 |
VÝKON | ||
Max. rychlost (km/hod.) | 204 | 157 |
0-100km/hod. (sek.) | 5,75 | 14,2 |
Toyota Aygo Crazy již prokázala své ryze sportovní schopnosti a to ve chvíli, kdy za volantem seděl zkušený Timo Glock, pilot týmu F1 Toyota Panasonic Racing.
Se svými smělými potisky Aygo Crazy a poznávací značkou T2 4YGO (s turbodmychadlem, dvousedadlové Aygo) se Aygo Crazy dostane na zkušební okruh – i na otevřenou silnici – během letošního léta.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.