Jelikož má spíše ducha rally skupiny B než driftování (jízda ve smyku) kategorie D1, jde o auto, u něhož je vše zaměřeno na radost z jízdy: bez jakýchkoli elektronických podpůrných systémů, bez posilovače řízení a bez ABS se blíží jízdními vlastnostmi spíše motokáře.
Pro Aygo je příznačné, že pod svojí na zakázku udělanou karosérií skrývá více „svalů“, které jsou doprovázeny 17-ti palcovými koly z lehkých slitin a pneumatikami Goodyear 225/45. Existuje tu dokonce i přímá vazba na sportovní dědictví Toyoty, protože zadní křídlo Aygo Crazy z uhlíkových vláken je částečně převzato přímo ze závodních aut americké série Champ Car, která jezdí rychlostí až 320 km/hod..
Aygo Crazy má motor Toyota 1.8 VVT-i, který poháněl poslední generaci vozů Celica a MR2 Roadster; motor je uložený vzadu a pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku Roadster. Přidání konverzní sady Toyota Motorsport turbo zvyšuje výkon na 200 koní a točivý moment na 240 Nm.
Srovnejte si tento výkon s 68 k a 93 Nm, kterými disponuje sériová verze modelu Aygo, a získáte určitou představu, o jak odlišný automobil skutečně jde! Aby se zvládl větší výkon motoru, byl přepracován chladící systém na míru s velkým, vpředu usazeným hliníkovým chladičem. S hmotností pouhých 1050 kg může Aygo Crazy dosáhnout maximální rychlosti až 204 km/hod. Avšak nejen rychlost je definující kvalitou tohoto konceptu.
Zavěšení kol MacPherson s vinutými pružinami je převzato z modelu MR2 Roadster. Stavitelné tlumiče Tein dále vyostřují dynamický výkon a přední i zadní rozchod kol je zvětšen o 25 mm v porovnání se sériovou verzí.
Kabina vozu, kterou dokončovala specializovaná firma na vnitřní úpravy O’Rourke, má speciálně vyrobená sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a plnohodnotný ochranný rám.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE AYGO CRAZY vs AYGO
MOTOR | AYGO CRAZY | AYGO |
Typ | Vzadu uložený čtyřválec 1,8 VVT-i s konverzní sadou TMG turbo | Vpředu uložený tříválec 1,0 VVT-i |
Ventilový mechanismus | DOHC 16V ventil | DOHC 12V ventil |
Objem (cm3) | 1794 | 998 |
Vrtání x zdvih (mm) | 79,0 x 91,5 | 71,0 x 84,0 |
Kompresní poměr | 10,0:1 | 10,5:1 |
Max. výkon (k /ot /min) | 200 / 6.700 | 68 / 6.000 |
Max. točivý moment (Nm/ ot/min | 240 / 3.400 | 93 / 3.600 |
PŘEVODY | ||
Typ spojky | Helix s posíleným výkonem | Suchá, s jednou plochou |
Typ převodovky | Pětirychlostní manuální | Pětirychlostní manuální |
BRZDY | ||
Přední | 328 mm chlazené kotouče | 247 mm chlazené kotouče |
Zadní | 280 mm chlazené kotouče | 200 mm bubny |
ZÁVĚS | ||
Přední | Vzpěra MacPherson | Vzpěra MacPherson |
Zadní | Dvojitá vzpěra MacPherson | Torzní příčka |
Tlumiče | Tein, stavitelné | |
ŘÍZENÍ | ||
Typ | Ozubnice s pastorkem | Ozubnice s pastorkem |
Poměr | 13,2:1 | 16,5:1 |
PNEUMATIKY A KOLA | ||
Velikost kol (palce) | 7,5 x 17 | 14×4,5J |
Pneumatiky | Goodyear 225/45R17 | 155/65 R14 |
ROZMĚRY | ||
Celková délka (mm) | 3.500 | 3.405 |
Celková šířka (mm) | 1.800 | 1.615 |
Celková výška (mm) | 1.500 | 1.465 |
Rozchod vpředu (mm) | 1.475 | 1.420 |
Rozchod vzadu (mm) | 1.460 | 1.410 |
HMOTNOST | ||
Celková hmotnost (kg) | 1.050 | 790-890 |
VÝKON | ||
Max. rychlost (km/hod.) | 204 | 157 |
0-100km/hod. (sek.) | 5,75 | 14,2 |
Toyota Aygo Crazy již prokázala své ryze sportovní schopnosti a to ve chvíli, kdy za volantem seděl zkušený Timo Glock, pilot týmu F1 Toyota Panasonic Racing.
Se svými smělými potisky Aygo Crazy a poznávací značkou T2 4YGO (s turbodmychadlem, dvousedadlové Aygo) se Aygo Crazy dostane na zkušební okruh – i na otevřenou silnici – během letošního léta.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií