Atletický, vyvážený, působivý, s exkluzivním interiérem a špičkovými technologiemi… tento „automobil snů“ interpretuje a dále rozvíjí téma „Roadster Grand Tourisme“.
Díky může mechanika Peugeotu SR1 nabídnout parametry, které jsou v souladu s jeho dynamickým vzhledem: 230 kW (313 k) s 119 g CO2/km a 0 g v elektrickém režimu.
Elegance, stylová čistota, dynamika, osobitost, ovládaná výkonnost… všechny tyto rysy jsou u automobilu snů, Peugeotu SR1, zastoupeny v té nejvyšší možné míře. A ještě více… estetické znaky tohoto konceptu vykreslují hlavní rysy budoucích produktů Peugeot a obnovují silnou stylovou identitu Značky.
Peugeot SR1 je vůz s ideálními a nadčasovými proporcemi, které se vracejí k nestárnoucí tradici legendárních GT: velkorysá kapota, mohutné blatníky a nízko položené těžiště vozu.
Zpracování a tvary karoserie vytváří novou harmonii: modelovaná kapota, prohloubené boky, vypracovaná záď… stylové linie procházejí až k proskleným částem, fasetové čelní sklo navazuje na křivku kapoty. Tento celek je doplněn řadou novátorských detailů – tvar světel, vstupní otvory vzduchu, obrys vnějších zpětných zrcátek sladěných s karbonovým povrchem vozu. Střecha hard top zapadá do tohoto harmonického a technicky vyspělého celku. Byla použita technologie preformované plachty známá ze světa jachtingu. Splývá s karoserií a vůz působí dojmem Coupé.
V neposlední řadě se koncept SR1 honosí novým znakem lva na přídi. Nově navržený, ozdobně provedený a modelovaný znak dokonale podtrhuje estetický dojem, kterým působí vůz jako celek.
Moderní a exkluzivní interiér „2+1“
Rovněž interiér vozu sází na práci s kontrastem. Místo pro řízení a všechny ovládací prvky jsou plně zasvěceny maximálnímu potěšení řidiče, nicméně kabina vozu je současně navržena tak, aby byla optimálně multifunkční a všem cestujícím poskytla nové prožitky.
Ve voze mohou cestovat tři osoby: třetí sedadlo je umístěno vzadu v prostoru mezi předními sedadly. Přístup na toto místo usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout směrem dopředu.
V interiéru se mísí barvy a materiály, výrazné prvky „z doby minulé“ jsou kombinovány s „ultra moderními technologiemi“. Kůže s patinou, různé druhy ušlechtilého dřeva… autentické a přírodní materiály, teplé a působivé, s bohatou historií se snoubí s high tech prvky jako surový nikl nebo matný chrom.
Ve struktuře maximálně jednoduché palubní desky jsou viditelné mechanické díly, jako například sloupek řízení nebo některé vnější ovladače. Stejně tak i přístroje na analogové nebo digitální bázi předávají řidiči každou informaci v nové kvalitě, například údaje o okamžité spotřebě a dojezdu vozu, které jsou zobrazeny v podobě dvou krystalických měrek umístěných před očima řidiče.
Další technologickou inovací jsou exkluzivní náramkové hodinky vytvořené ve spolupráci s firmou Bell&Ross®. Jsou vyfrézovány z masivního hliníku a na vyhrazeném místě dokonale zakomponovány do palubní desky.
Designu, tvaru a výrobě každého dílu a každého detailu byla věnována maximální pozornost, aby bylo dosaženo bezprecedentně dokonalé kvality a vytříbenosti.
Technologie ve službách mobility
Koncept SR1 je stylový i z pohledu technických charakteristik. Jeho základem je technologie HYbrid4, kterou bude od roku 2011 sériově vybaven i model 3008. U konceptu SR1 jsou přední kola poháněna benzinovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola pak elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí (režim ZEV – Zero Emission du Véhicule), spotřeba v kombinovaném cyklu nepřesahuje 4,9 l/100 km a emise CO2 jsou 119 g/km.
Pokud oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout maximální výkon 230 kW (313 k) a bonusem je pohon všech čtyř kol. Ve spojení s technologií HYbrid4, která se objeví u různých modelů řady, koncept SR1 potvrzuje, že je možné harmonicky spojit vrcholné jízdní potěšení s ohleduplností k životnímu prostředí.
Dynamická účinnost vozu je zajištěna pevnou odlehčenou strukturou, která se skládá ze samonosného skeletu s trubkovitým podvozkem, na němž jsou upevněny mechanické části a jízdní nápravy.
Podvozkové části využívají to nejlepší ze současných technologií, aby výsledný jízdní projev byl hodný tohoto výjimečného konceptu: vpředu i vzadu dvojité trojúhelníkové zavěšení kol s odděleným čepem. Větší přesnosti řízení dosahuje SR1 další inovací – 4 natáčecími koly. Míra natočení zadních kol se odvíjí od rychlosti vozu – poháněná táhla umístěná v úrovni zadního trojúhelníkového závěsu dodávají vozu jedinečnou obratnost ve všech situacích.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.