Koncept Peugeot SR1: Peugeot spojuje emoce a perfekcionismus

Díky technologii HYbrid4 může mechanika třímístného Peugeotu SR1 nabídnout parametry, které jsou v souladu s jeho dynamickým vzhledem: 230 kW s 119 g CO2/km (0 g v elektrickém režimu), 4 poháněná a natáčecí kola.

Koncepční vůz Peugeot SR1 bude veřejnosti představen na příštím autosalonu v Ženevě v březnu 2010.

Peugeot SR1 odhaluje stylové trendy budoucích modelů značky. Tento koncepční vůz je zosobněním nového světa Peugeot symbolizovaného novým lvem, který zdobí karoserii tohoto vozu.

Atletický, vyvážený, působivý, s exkluzivním interiérem a špičkovými technologiemi… tento „automobil snů“ interpretuje a dále rozvíjí téma „Roadster Grand Tourisme“.

Linie, které jsou předzvěstí budoucnosti

Elegance, stylová čistota, dynamika, osobitost, ovládaná výkonnost… všechny tyto rysy jsou u automobilu snů, Peugeotu SR1, zastoupeny v té nejvyšší možné míře. A ještě více… estetické znaky tohoto konceptu vykreslují hlavní rysy budoucích produktů Peugeot a obnovují silnou stylovou identitu Značky.

Tento koncept ve skutečnosti nachází nové, neotřelé vyjádření – „novou řeč“.

Peugeot SR1 je vůz s ideálními a nadčasovými proporcemi, které se vracejí k nestárnoucí tradici legendárních GT : velkorysá kapota, mohutné blatníky a nízko položené těžiště vozu.

Zpracování a tvary karoserie vytváří novou harmonii: modelovaná kapota, prohloubené boky, vypracovaná záď… stylové linie procházejí až k proskleným částem, fasetové čelní sklo navazuje na křivku kapoty.

Tento celek je doplněn řadou novátorských detailů – tvar světel, vstupní otvory vzduchu, obrys vnějších zpětných zrcátek sladěných s karbonovým povrchem vozu. Současně je zvýrazněna odlišnost některých prvků (vnitřní funkce světel „full leds“, lem mřížky přední masky).

Střecha hard top zapadá do tohoto harmonického a technicky vyspělého celku. Byla použita technologie preformované plachty známá ze světa jachtingu. Splývá s karoserií a vůz působí dojmem Coupé. Model SR1 má tak stejnou vizuální sílu se střechou i bez ní.

V neposlední řadě se koncept SR1 honosí novým znakem lva na přídi. Nově navržený, ozdobně provedený a modelovaný znak dokonale podtrhuje estetický dojem, kterým působí vůz jako celek.

Koncepční vůz Peugeot SR1 připomíná sochařský monolit vytesaný z jediného kusu hmoty, ochranitelský a dynamický zároveň. Dokonale ovládá hru kontrastů: čistota a technická dokonalost, autentičnost a špičkové technologie, expresivita a střídmost…, aby se stal objektem touhy!

Moderní a exkluzivní interiér „2+1“

Rovněž interiér vozu sází na práci s kontrastem. Místo pro řízení a všechny ovládací prvky jsou plně zasvěceny maximálnímu potěšení řidiče, nicméně kabina vozu je současně navržena tak, aby byla optimálně multifunkční a všem cestujícím poskytla nové prožitky.

Ve voze mohou cestovat tři osoby: třetí sedadlo je umístěno vzadu v prostoru mezi předními sedadly. Přístup na toto místo usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout směrem dopředu.

interiéru se mísí barvy a materiály, výrazné prvky „z doby minulé“ jsou kombinovány s „ultra moderními technologiemi“. Kůže s patinou, různé druhy ušlechtilého dřeva… autentické a přírodní materiály, teplé a působivé, s bohatou historií se snoubí s high tech prvky jako surový nikl nebo matný chrom.

Ve struktuře maximálně jednoduché palubní desky jsou viditelné mechanické díly, jako například sloupek řízení nebo některé vnější ovladače. Stejně tak i přístroje na analogové nebo digitální bázi předávají řidiči každou informaci v nové kvalitě, například údaje o okamžité spotřebě a dojezdu vozu, které jsou zobrazeny v podobě dvou krystalických měrek umístěných před očima řidiče.

Další technologickou inovací jsou exkluzivní náramkové hodinky vytvořené ve spolupráci s firmou Bell&Ross®. Jsou vyfrézovány z masivního hliníku a na vyhrazeném místě dokonale zakomponovány do palubní desky.

Designu, tvaru a výrobě každého dílu a každého detailu byla věnována maximální pozornost, aby bylo dosaženo bezprecedentně dokonalé kvality a vytříbenosti.

Technologie ve službách mobility

Koncept SR1 je stylový i z pohledu technických charakteristik. Jeho základem je technologie HYbrid4, kterou bude od roku 2011 sériově vybaven i model 3008. U konceptu SR1 jsou přední kola poháněna benzinovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola pak elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí (režim ZEV – Zero Emission du Véhicule), spotřeba v kombinovaném cyklu nepřesahuje 4,9 l/100 km a emise CO2 jsou 119 g/km.

Pokud oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout maximální výkon 230 kW (313 k) a bonusem je pohon všech čtyř kol. Ve spojení s technologií HYbrid4, která se objeví u různých modelů řady, koncept SR1 potvrzuje, že je možné harmonicky spojit vrcholné jízdní potěšení s ohleduplností k životnímu prostředí.

Dynamická účinnost vozu je zajištěna pevnou odlehčenou strukturou, která se skládá ze samonosného skeletu s trubkovitým podvozkem, na němž jsou upevněny mechanické části a jízdní nápravy.

Podvozkové části využívají to nejlepší ze současných technologií, aby výsledný jízdní projev byl hodný tohoto výjimečného konceptu: vpředu i vzadu dvojité trojúhelníkové zavěšení kol s odděleným čepem. Větší přesnosti řízení dosahuje SR1 další inovací – 4 natáčecími koly. Míra natočení zadních kol se odvíjí od rychlosti vozu – poháněná táhla umístěná v úrovni zadního trojúhelníkového závěsu dodávají vozu jedinečnou obratnost ve všech situacích.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...