Cílovou skupinou konceptu ix-Metro jsou mladí Evropané žijící ve městech, jimž tento vůz nabízí veškeré praktické přednosti, robustnost a univerzálnost crossoveru CUV ve stylisticky sofistikovaném balení.
Tým designérů se nechal inspirovat hvězdami a během celého tvůrčího procesu čerpal z bohatství vizuálních vjemů ve světě kosmonautiky, aby vyjádřil nejkrajnější lidskou touhu po mobilitě. „Chtěli jsme, aby koncept ix-Metro byl něčím, co není z tohoto světa. Čerpali jsme inspiraci od NASA a dokonce ze sci-fi filmů, protože kosmické lodě jsou všeobecně považovány za symbol pokroku a inovací,“ vysvětlil Rogelio J. Flores, šéfdesignér projektu ix-Metro.
Koncept ix-Metro představuje ohromující odklon od plynoucího designérského jazyka současných sériově vyráběných vozů a studií Hyundai. Vydává se novým směrem vytvářením fasetových ploch a silných trojúhelníkových linií, aby vzniklo příjemné dynamické napětí. Velká výška pontonu vytváří pocit ochrany, zatímco dvacetipalcová kola propůjčují vozu cílevědomý svalnatý vzhled.
Vpředu se prolíná ledově modré světlo ze světelných prvků LED s jemnými zlatavými odstíny, zatímco fasetová maska chladiče s integrovanými mlhovými světlomety vykresluje pozoruhodnou, impozantní tvář.
Zatímco zvenku se může zdát, že chybějící sloupky B naznačují u konceptu ix-Metro použití konvenčních dveří zavěšených vzadu, dali konstruktéři nakonec přednost posuvným zadním dveřím. Design prostředních střešních sloupků nejenže zvětšuje prosklení kabiny s lepším výhledem všemi směry, ale usnadňuje také nastupování a vystupování v prostoru zadních sedadel.
Představa ochranné schránky se stala vůdčím principem pro designéry interiéru, kteří obklopili posádku vzájemně navazujícími plochami přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a předních sedadel s výrazně sjednoceným vzhledem. Povrchy sedadel, zavazadlového prostoru a dalších klíčových panelů vzájemně oddělují mezery, z nichž září ledově modré světlo, které v celém interiéru vytváří dojem prostoru vyplněného špičkovou technikou.
Designéři inspirováni filmy sci-fi zvolili pro přístrojovou desku bílý poloprůsvitný materiál podobný silikonu. Přístrojová deska nese centrální displej, který zobrazuje informace navigačního systému a umožňuje ovládat všechny klíčové funkce. Celek působí vyhraněně moderním dojmem.
Dalšími zástupci špičkové techniky jsou digitální boční kamery místo zpětných zrcátek, jejichž ultratenký profil minimalizuje turbulence a hluk obtékajícího vzduchu při zachování maximální viditelnosti a bezpečnosti.
Koncepci malého SUV dokládají sklopná zadní sedadla, která tvoří společný funkční celek se zavazadlovým prostorem. Stejně jako v případě předních sedadel a vnějšího osvětlení přídě slouží zde zdroje ledově modrého světla k rozčlenění zavazadlového prostoru do praktických přihrádek pro různé účely.
Jako vůz kategorie CUV vzbuzuje ix-Metro v posádce pocit bezpečí, který je nejdůležitějším faktorem v drsném prostředí současných měst. Řidič vozu ix-Metro se bude jednoduše cítit bezpečněji díky větší světlé výšce a vyšší poloze sedadel.
Koncept ix-Metro slibuje temperamentní jízdní vlastnosti a zároveň vzorně přispívá k ochraně životního prostředí, neboť jeho emise CO2 jsou jen 80 g/km díky hybridnímu poháněcímu ústrojí s výkonem 92 kW (125 k) při 6000 min-1. Tříválcový zážehový motor se zdvihovým objemem jen 1,0 litru používá sofistikovanou techniku, aby dosahoval vysokého výkonu s minimální spotřebou. Patří sem například plynule variabilní časování ventilů, přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování. Spouštěč-alternátor může podpořit akceleraci výkonem až 5 kW. Potřebný elektrický proud dodává ultrakapacitor (dvouvrstvý elektrochemický kondenzátor) a 12V akumulátor. Hybridní systém poskytuje největší točivý moment 157 N.m v rozpětí otáček od 1750 do 4500 min-1 prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky.
ix-Metro: základní technické údaje
Karoserie | samonosná pětidveřová |
Délka | 3925 mm |
Šířka | 1760 mm |
Výška | 1576 mm |
Rozvor | 513 mm |
Světlá výška | 207 mm |
Uspořádání sedadel | 2+2 |
Motor | |
tříválec 1,0 l | přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování GDI |
Ventilový rozvod | OHC 12V s CVVT |
Max. výkon | 92 kW (125 k)@6000 min-1 |
Max. toč. moment | 57 N.m@1750 až 4500 min-1 |
Převodovka | šestistupňová dvouspojková |
Emise CO2 | 80 g/km |
Elektromotor | integrovaný spouštěč – alternátor, výkon 5 kW |
Akumulátor | 12 V, doplněn elektrickým dvouvrstvým kapacitorem |
Celková hmotnost | 950 kg |
Pneumatiky | 245/40 R 20 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.