Komfortu u ojetin vévodí podle průzkumu AAA AUTO parkovací systémy

Stále více oblíbený je také systém Start and stop.

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů

– zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5 %, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5 %. Stejný trend se potvrzuje během prvního čtvrtletí letošního roku. Vyplývá to z analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Průzkum ukázal některé nové zajímavé trendy

Zatímco u vozů s klimatizací, která se už prakticky dá považovat za standard, došlo k poklesu o 4,9 %, velký nárůst zaznamenala volba koženého interiéru. „Rostoucí zájem o komfort je pochopitelný. Mnoho prvků výbavy vozu se stává dnes běžnou součástí při výrobě vozu,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Stejně, jako dnes téměř nenajdete u mladších ojetin stahování předních oken pomocí kličky, nastane dříve či později doba, kdy nenajdete automobil bez klimatizace“.

Srovnání vozů se systémem usnadňující parkování

Stále častěji vyhledávaným komfortním prvkem je systém Start and stop, který nastartuje či vypne motor vozu prostřednictvím tlačítka. Meziročně nárůst vozů s tímto typem ovládání motoru v loňském roce činí 76,6 %. Velký úspěch slaví i vozy disponující multifunkčním volantem. Těch se v roce 2015 prodalo o 23,1 % více než před rokem.

Vybrané prvky komfortní výbavy

Do obliby se mnohem více mezi klienty dostávají automobily se zabudovanou GPS navigací. Vůz s navigačním systémem si v loňském roce z českých autobazarů odvážel každý pátý zákazník. Kvůli častým či dlouhým cestám chodí klienti do autobazarů také vyhledávat automobily s tempomatem. Oproti předchozímu roku, se vozů s tempomatem prodalo o 16,2 % více. Počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky kterému řidič nemusí myslet na povinnost svítit, zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. U vyhřívaných sedaček analýza eviduje 11,2 % zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014.

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...