Samotné dotazování odkrylo
– i pár zajímavých skutečnosti a také potvrzuje či naopak vyvrací některé zažité představy o ženách za volantem.
Martina Jirásková, marketingová ředitelka KIA MOTORS CZECH zdůrazňuje:
„Pokud chceme plně reflektovat potřeby zákazníků, musíme vědět, co je při výběru auta motivuje, jaká je preferovaná výbava, oblíbená barva atd. Nás ale zajímalo i to, jak se řidiči v autě chovají a jaké mají zvyklosti. I to nám pomůže připravovat akce a nabídky skutečně šité na míru. Výzkum navíc odkryl zajímavé skutečnosti, které potvrzují nebo naopak boří některé mýty o ženách za volantem.“
Pro dotazování byla zvolena cílová skupina aktivních řidičů.
Již během sběru dat bylo zjištěno, že Češi rozhodně patří mezi náruživé řidiče. Celých 64 % dospělé populace vlastní řidičský průkaz a každý druhý řidič jezdí automobilem prakticky denně.
Co se barev týče
– ženy volí nejraději červenou, u mužů je nejoblíbenější barvou modrá. Všeobecně populární stříbrná, která byla hitem v minulých letech, je mírně na ústupu.
Další oblastí, na kterou se průzkum zaměřil, byla orientace při jízdě, resp. navigace k cíli.
Jak si stojí stará dobrá automapa v konkurenci navigačních systémů? Přes stále se rozšiřující počet řidičů využívajících navigaci, je pořád více těch, kteří častěji sáhnou po automapě. Těch je totiž stále 64 %, přičemž s automapou i navigací častěji pracují muži. Že by se ženy opravdu hůře orientovaly v mapách…? „Právě navigační systém by mohl být pro ženy, které nerady čtou v mapách, dobrým řešením“, doporučuje Martina Jirásková. „Automobily Kia umí navigovat v češtině a navíc nově poskytujeme update navigačních map zdarma po dobu sedmi let“, dodává.
S ohledem na obsah palubní skříňky jsou čeští řidiči především velice praktičtí.
Ve svých přihrádkách vozí převážně doklady od auta, návody či servisní knížky. Ti pečlivější dokonce mají ve schránkách nářadí, náhradní žárovky, čisticí prostředky a technické vybavení. Není tedy divu, že z osobních věcí se tam vejdou snad už jen CD s oblíbenou hudbou a brýle.
Bez ohledu na pohlaví mají čeští řidiči svá auta rádi
– pečují o ně a chtějí se při řízení cítit dobře. 60 % z nich má auta provoněná speciální autokosmetikou. Každému čtvrtému řidiči auto zkrášluje nálepka, nejčastěji umístěná na karoserii. Stejně tak každý čtvrtý řidič s radostí do interiéru svého vozu umístí talisman pro štěstí.
A jaké je chování řidičů během jízdy?
Čeští řidiči jen velice málo troubí (občas uvedlo 37 %). O co méně troubí, o to více však během jízdy nadávají, jak se přiznalo 62 % respondentů. Zatímco v troubení dominují muži, na ostatní řidiče nadávají všichni zcela stejně, tedy i zástupkyně něžného pohlaví.
Představa, která byla průzkumem zcela vyvrácena, je líčení žen v autě.
Pouze 5 % žen uvádí, že by se v autě během řízení líčilo, a to ještě většina z nich pouze občas, například v koloně. Naopak výměna kola je naprosto v souladu se zažitým názorem. Přesto, že 77 % řidičů tvrdí, že defekt kola dokáže odstranit a kolo si vyměnit, mezi ženami to je pouze 44 %. „Ženy se nemají čeho obávat“, vzkazuje Martina Jirásková z KIA MOTORS CZECH. „Pokud si pořídí automobil Kia, získávají automaticky také bezplatnou pomoc asistenční služby, a to až na 7 let podle modelu. Výměna kola tedy nemusí být jejich starost“.
Řízení bez hudby si v dnešní době řidiči nedokážou představit.
Valná většina (91 %) běžně za jízdy hudbu poslouchá. Nejčastěji je to hudba z autorádia a spokojí se s žánrem, který je aktuálně naladěný. Češi si zároveň prozpěvují. V autě si zpívá přibližně každý druhý řidič. Ženy si zpěvem cestu zpříjemňují daleko častěji, v autě si zpívá 65 % žen a pouze 37 % mužů. Nejvíce do zpěvu je řidičům z Moravy.
Sběr dat
– probíhal v únoru letošního roku, dotazování i zpracování výsledků zajistila společnost Médea Research. „Chtěli jsme mimo jiné zjistit, zda jsou na tom ženy z pohledu řízení podstatně jinak než muži. Jsem ráda, že některé mýty o chování žen za volantem už dávno neplatí,“ podotýká s úsměvem vášnivá řidička Martina Jirásková.
KIA Motors Czech
– je výhradním dovozcem automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od dubna roku 1994. Za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů. Kia Motors Corporation je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 2,7 milionu automobilů v 9 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 150 zemích celého světa. Kia má dnes více než 47 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat přes 42 miliard USD.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií