- Chlapec ze štěrboholského Klokánku bude virtuálním oficiálním nosičem turnajového míče v zápase Evropské ligy UEFA mezi mužstvy AC Sparta Praha a Celtic FC
- Své role se z důvodu probíhající epidemie COVID-19 zhostí na dálku, díky živému přenosu na velkoplošnou obrazovku však bude přesto ve středu dění
- Program ‚oficiálního nosiče turnajového míče‘ Kia pro mladé fanoušky z celé Evropy vznikl v roce 2018, kdy se Kia stala oficiálním sponzorem Evropské ligy UEFA
Společnost KIA MOTORS CZECH spolu s UEFA zprostředkují ve čtvrtek 26. listopadu vybranému chlapci z Klokánku Štěrboholy v Praze unikátní fotbalový zážitek. V rámci zápasu Evropské ligy UEFA mezi mužstvy AC Sparta Praha a Celtic FC, který začíná v 18:55h se chlapec stane virtuálním oficiálním nosičem turnajového míče (VOMBC). Program oficiálních nosičů turnajového míče funguje od sezóny 2018/2019, kdy se automobilka Kia stala oficiálním sponzorem Evropské ligy UEFA. Role OMBC umožňuje mladým fotbalovým fanouškům ve věku od 8 do 12 let získat jedinečnou příležitost přinést na trávník oficiální turnajový míč před zraky celého stadionu, kam přivedou rozhodčí, činovníky zápasu a samotné hráče.
Aby mladí fanoušci nebyli o tuto možnost připraveni ani během pandemie onemocnění COVID-19, přišla Kia s alternativním řešením, které jim umožní zachovat živý kontakt s hráči a zároveň si odnést nezapomenutelný zážitek. Na letenském stadionu bude umístěna velkoplošná obrazovka s kamerou, skrze kterou bude probíhat živé spojení mezi procházejícími hráči obou klubů a vybraným chlapcem. Bude zde tak prostor pro pozdravy i pro navázání krátkého hovoru mezi chlapcem a hráči.
„Program oficiálního nosiče turnajového míče je pro nás velmi důležitý. Umožňuje totiž zprostředkovat mladým fanouškům zážitek, na který budou vzpomínat celý život. Jsme proto velmi rádi, že se nám podařilo zachovat živý kontakt mezi fanoušky a hráči, i když skrze virtuální platformu. Doufáme přitom, že brzy se budou moci mladí fanoušci opět objevit přímo na zaplněném stadionu a zažít tuto neopakovatelnou atmosféru na vlastní kůži,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR & Corporate Event Manager KIA MOTORS CZECH. Zároveň dodává, že Kia hledá způsoby, jak fanouškům ještě více přiblížit atmosféru přímo ze stadionu. Během pandemií ovlivněného finále loňského ročníku Evropské ligy UEFA 2019/20 v německém Kolíně nad Rýnem proto vyzkoušela předání turnajového míče v reálném čase pomocí virtuální reality a 360stupňové kamery.
Prvním lokálním virtuálním oficiálním nosičem turnajového míče utkání Evropské ligy UEFA v sezoně 2020/21 bude pro zápas mezi mužstvy Sparta Praha a Celtic Glasgow konaném ve čtvrtek 26. listopadu 11letý Mbai Onassie Eseme. Chlapec je v současné chvíli umístěn spolu se svými sourozenci v Klokánku Štěrboholy, který český importér vozů Kia podporuje. „Malého Onassie k fotbalu přivedl otec, se kterým si nyní rádi společně zakopou. V minulosti hrál Onassie za teplický fotbalový klub a patřil vždy k nejlepším hráčům na hřišti. Proto jsme byli velmi rádi, když nás Kia s touto možností oslovila. Nejen pro Onassieho, ale pro celý život v našem Klokánku je to velká událost,“ říká Mgr. Petra Vídenská, ředitelka Klokánku Štěrboholy. Onassie fotbalem doslova žije, v létě strávil týden na příměstském fotbalovém táboře, ze kterého si odvezl spoustu zážitků.
O partnerství s UEFA Evropskou ligou: Kia je oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA od roku 2018, kdy s fotbalovou asociací podepsala tříletou smlouvu. Kromě programu oficiálního nosiče turnajového míče vzniklo pro vyřazovací zápasy sezony 2018/19 na základě této smlouvy také tzv. Trofejní turné. V jeho rámci měli fanoušci možnost spatřit trofej pro vítěze Evropské ligy na vlastní oči a zároveň se setkat s fotbalovými legendami na vlastní oči. Letos se turné kvůli epidemii nemoci Covid-19 neuskutečnilo. Kromě aktivit posilujících zapojení fanoušků do soutěže je Kia také oficiálním dopravcem finále Evropské ligy UEFA. Každoročně tak pro zajištění hladkého chodu finále soutěže dodává flotilu 90 vozů, které slouží k přepravě rozhodčích, oficiálních činovníků, delegátů i VIP osobností
O FOD Klokánek Štěrboholy: Klokánek je projekt Fondu ohrožených dětí s nepřetržitým provozem, který je alternativou k systému ústavní výchovy poskytující dětem rodinnou péči. Péče je dětem poskytována na nezbytně nutnou dobu, a to dokud se nemohou vrátit zpět do své vlastní rodiny, či do doby, než je jim nalezen nový náhradní domov. Štěrboholský Klokánek disponuje 7 bytovými jednotkami s kapacitou až pro 28 dětí.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas