KIA SORENTO – Příběh premianta: Nový systém ‚Terrain Mode‘ pro SUV Sorento

  • Optimalizuje hnací ústrojí ve prospěch lepší trakce v bahně, na sněhu či v písku
  • Zajišťuje řidiči ještě lepší kontrolu na površích se zhoršenou přilnavostí
  • Nové Sorento se v Evropě začne prodávat v druhém pololetí 2020

Kia Sorento čtvrté generace vybavené systémem stálého pohonu všech kol s rozdělováním hnací síly mezi přední a zadní kola bude již od zahájení evropských prodejů v druhém pololetí 2020 vybavena novým systémem ‚Terrain Mode‘.

Systém Terrain Mode poskytne majitelům SUV modelu Sorento lepší trakci, větší stabilitu a více kontroly na površích jako je bahno, písek či sníh prostřednictvím specifických jízdních režimů pro uvedené podmínky. Díky tomuto systému se nové SUV v provedení s pohonem všech kol (AWD) ještě suverénněji vypořádá s nejrůznějšími povrchy se zhoršenou přilnavostí.

Pomocí otočného ovladače ‚Mode Select‘ na středovém panelu může řidič rychle aktivovat systém Terrain Mode a vybírat z terénních režimů Mud (Bahno), Snow (Sníh) nebo Sand (Písek). Uvedený systém zlepšuje jízdní vlastnosti prostřednictvím optimalizovaného integrovaného přizpůsobování nastavení hnacího ústrojí a systému brzd (ESC/TCS) vlastnostem vozovky. Vypínač tohoto režimu je sloučen s přepínačem jízdních režimů. Přepínání mezi terénním režimem a dalšími jízdními režimy je tedy možno provádět pouhým jedním klepnutím na otočný ovladač. Konkrétní jízdní režim nebo terénní režim se pak volí otočením tohoto ovladače. Systém Terrain Mode dále mění načasování změny převodových stupňů u obou dostupných převodových ústrojí (osmistupňová dvouspojková převodovka pro vozy s naftovým motorem, resp. šestistupňová automatická převodovka pro hybridní varianty) v souladu s příslušným povrchem.

Pohon všech kol u nové generace modelu Sorento je nově realizován tak, aby umožňoval dosahování optimálních jízdních vlastností sloučeným ovládáním spalovacího motoru, převodovky, stálého pohonu všech kol a systému ESC/TCS na základě zvoleného stavu povrchu vozovky. Při jízdě v terénu je toto sloučené ovládání různých systémů vozidla schopno zlepšovat jízdní vlastnosti významnější měrou, než použití spínačem v poměru 50:50, jak tomu bylo u předchozí generace modelu Sorento.

V závislosti na zvoleném módu terénu jsou upravovány 4 systémy a to:

  • Řídicí jednotka motoru – Točivý moment / rychlost odezvy spalovacího motoru
  • Řídicí jednotka automatické převodovky – Ovládání řazení převodových stupňů
  • Řídicí jednotka pohonu všech kol – Rozdělovací poměr hnací síly
  • Řídicí jednotka brzd – Regulace brzdného tlaku (zabránění prokluzu kol)

Komentuje Pablo Martinez Masip, ředitel produktového plánování a tvorby cen ze společnosti Kia Motors Europe: „Sorento je tradičně velmi schopným vozem, přičemž nový model krásně ukazuje, jak se tento vůz postupně vyvinul pro podmínky moderního věku. Při premiéře první generace Sorenta v roce 2003 tento model spojoval pohon všech kol s robustní rámovou konstrukcí karoserie a vynikal všestranností za všech podmínek. Čtvrtá generace tohoto modelu o 17 let později využívá pokrokovou technologii hnacího řetězce, která znamená další posun ve schopnostech.“

„Nové Sorento je schopnějším vozem než kdy dříve a dokáže dodat řidiči za volantem ještě více jistoty a míru kontroly. Nový model spojuje inteligentní pohon všech kol a robustní samonosnou konstrukci karoserie s novými funkcemi systému Terrain Mode. Dokáže proto rychleji reagovat na měnící se podmínky a umožňuje řidičům vychutnat si ještě suverénní jízdu.“

Režim Snow (Sníh): Režim Snow je ideální volbou pro majitele žijící v chladnějších oblastech nebo rodiny, které pravidelně vyrážejí za zimními sporty. Režim nastavený pro optimální hybný moment na kluzkých površích a zledovatělých cestách omezuje výstupní točivý moment motoru, a co nejvíce rovnoměrně jej rozděluje mezi všechna čtyři kola. Protiprokluzový systém (TCS) opatrně dávkuje na kola lehkou brzdnou sílu ve prospěch co nejlepších trakčních schopností. Převodovka zároveň využívá častější řazení tak, aby udržovala nižší otáčky motoru a zamezovala prokluzu kol.

Režim Mud (Bahno): Režim Mud zajišťuje lepší záběr a vyšší míru kontroly při zdolávání bahnitých tratí a cest – čímž najde dokonalé uplatnění na venkově, ale např. i při dopravě na festivaly na podmáčených loukách. Za tímto účelem se při pohonu kol využívá schéma s mírně zpožděným řazením a hladkým dávkováním točivého momentu motoru v rámci celého systému AWD a intenzivnějším využíváním brzdné síly prostřednictvím systému TCS. Vozidlo si tak snáze zachovává hybný moment, aniž by došlo k jeho uvíznutí v bahně.

Režim Sand (Písek):

Režim Sand napomáhá k jistějšímu zdolávání písčitých cest, pláží, či dokonce pouští. Zmírňuje riziko zapadnutí vozidla tím, že slaďuje vyšší úroveň točivého momentu s opožděným řazením nahoru a co nejvíce rovnoměrným rozdělováním točivého momentu v rámci celého systému AWD. V režimu Sand také TCS zprostředkuje vyšší míru brzdné síly, a umožňuje tak podle potřeby dávkovat na kola více točivého momentu.

 

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia prodala v 30. roce působení v ČR historicky nejvíce automobilů

Kia prodala v 30. roce působení v ČR...

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla také nových maxim i v prodeji...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených z oceánu

Elektromobily Kia využijí recyklovaný...

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6: Model budoucnosti

Kia EV6: Model budoucnosti

Projeli jsme nejvíce revoluční a nejocenovanější model Kia všech dob. Od Prahy po Beskydy. A verdikt? Plně elektrickou EV6 doporučujeme…  Loňský rok byl pro model Kia EV6 výjimečný....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 debutovala na Goodwoodském festivalu rychlosti

Kia EV9 debutovala na Goodwoodském...

Po květnovém statickém odhalení ve Frankfurtu byl model Kia EV9 předveden všem návštěvníkům a fanouškům ikonických vozů v Goodwoodu. Na 200 000 lidí tak naživo vidělo, jak vlajková loď...