Kia oznámila celosvětové prodejní výsledky za rok 2021 a cíle pro rok 2022

  • Prodeje vozů značky Kia v roce 2021 dosáhly celosvětově 2,78 milionu kusů při meziročním růstu o 6,5 % : Prodeje v zahraniční vzrostly meziročně o 9,1 %
  • Na rok 2022 si Kia stanovila cíl prodat v celosvětovém měřítku přes 3 miliony vozidel : Udržení rostoucích prodejů díky optimalizaci výroby a přednímu postavení v oblasti elektromobility

Kia Corporation oznámila, že v roce 2021 prodala celkem 2 777 056 vozidel, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 6,5 procenta.

Na trzích mimo domovskou Koreu pak Kia v roce 2021 vykázala meziroční růst o 9,1 procenta na 2 242 040 vozidel. Prodeje v Koreji činily celkem 535 016 kusů.

Světové měsíční prodeje značky Kia za samotný prosinec 2021 poklesly meziročně o 4,0 procenta na 208 965 vozidel.

V celosvětovém měřítku se v roce 2021 nejlépe prodával model Kia Sportage z kategorie SUV se 363 630 prodanými vozy; následuje Seltos (SUV) s 298 737 kusy a sedan Forte (v Koreji pod označením K3) s 240 627 prodanými vozy.

Kia vloni vykázala celkově rostoucí prodeje, na čemž má podíl účinná strategie řízení dodavatelsko-odběratelských řetězců i úspěch nově uváděných vozů vč. modelu EV6.

V roce 2022 plánuje Kia celosvětové prodeje v objemu 3,15 milionu vozů. S rozdělením podle regionů Kia očekává, že v Koreji prodá 562 000 vozů; na trzích mimo Koreu by se mělo prodat 2,59 milionu vozidel.

V roce 2022 plánuje Kia udržet prodejní trend, kdy bude cestou optimalizace výrobních plánů minimalizovat dopady narušení dodavatelského řetězce; současně si udrží vedoucí postavení na světovém trhu s elektromobily, kde se chlubí jedinečnou nabídkou elektrifikovaných prostředků mobility. V letošním roce Kia představí několik netrpělivě očekávaných modelů, jako např. EV6 GT nebo zcela nové Niro v souladu s odhodláním firmy stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility.

* Výsledky představují velkoobchodní prodeje.

* Měsíční prodejní údaje uvedené v této tiskové zprávě neprošly auditem a zatím se jedná o předběžná čísla.

* Tato tisková zpráva obsahuje výroky ohledně budoucího vývoje, které jsou založeny na aktuálním očekávání budoucích událostí. Skutečné výsledky se mohou z nejrůznějších důvodů lišit.

Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech

 

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra elektromobilu Kia EV6 – Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Světová premiéra elektromobilu Kia EV6...

EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6 představuje novou designovou filozofii značky

Kia EV6 představuje novou designovou...

Designová filozofie ‚Spojené protiklady‘ pro všechny budoucí vozy značky Kia Filozofie postavená na pěti pilířích: Výrazný jako příroda sama (Bold for Nature), Radost z rozumu (Joy for...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia odhaluje nové logo a celosvětový slogan značky na znamení smělé budoucí transformace

Kia odhaluje nové logo a celosvětový...

Kia oslavuje novou tvář a slogan hlásající budoucí přeměnu značky Nové logo obsahuje prvky ‚symetrie‘, ‚rytmu‘ a ‚vzestupu‘, zhmotňující sebedůvěru značky Kia a její zasazení o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rafael Nadal a Kia se spojili v úsilí inspirovat děti během pandemie

Rafael Nadal a Kia se spojili v úsilí...

Rafa Nadal si popovídal s dětmi ze své nadace o tom, jak si zachovat pozitivní myšlení v průběhu lockdownu, a vyprávěl jim, jak trénuje doma, aniž by vzal do ruky raketu. Společnost Kia Motors...