Cílem této speciální kategorie, ve které o vítězi rozhoduje odborná veřejnost, je vyzdvihnout modely nejšetrnější k životnímu prostředí.
Hodnotí se přitom modely nominované
– v anketě a varianty, které jsou v době ankety již v oficiální české distribuci. Hybridní crossover Niro zvítězil v konkurenci dalších 5 modelů, včetně zástupců prémiových značek.
Arnošt Barna, pověřený generální ředitel KIA MOTORS CZECH, který za společnost tuto prestižní cenu převzal,zdůraznil:
„Kategorie Ekologické auto roku je pro nás velmi důležitá a je nám proto ctí, že jsme v ní zvítězili právě s modelem Niro, s jehož pomocí se chceme stát v kategorii hybridních vozů jednou z dominantních značek na českém trhu. Ocenění je pro nás velmi důležitým okamžikem, který přichází v době, kdy plánujeme rozšířit na českém trhu svoji nabídku alternativních pohonů.“ Kia podle Arnošta Barny uvede v průběhu třetího čtvrtletí 2017 Plug-in variantu modelu Niro a Plug-in variantu modelu vlajkové lodi Optima v provedení kombi.
Od zahájení prodejů ve 3. čtvrtletí 2016 se v Evropě prodalo přes 13 tisíc vozů Kia Niro
Tento model přitom umožní značce Kia naplnit rostoucí poptávku po vozech s alternativním pohonem a zároveň pomůže značce také splnit její globální cíl snížit do roku 2020 průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014. Prodeje vozů s hybridním pohonem se v Evropě za posledních pět let více než zdvojnásobily a v roce 2020 by se zde mělo podle současných odhadů prodat až 700 tisíc hybridních vozů ročně. V České republice se od listopadu 2016 do února 2017 prodalo celkem 61 vozů Kia Niro. Automobilka přitom plánuje prodat v roce 2017 na českém trhu 300 vozů tohoto modelu.
Úspěch v kategorii Ekologické auto roku 2017
– přitom není jediným oceněním, kterým se Kia Niro může za krátkou dobu několika měsíců pochlubit. Model Niro, který spojuje praktické výhody a vizuální atraktivitu kompaktního crossoveru s elegantním vzhledem, získal již v únoru ocenění za produktový design v prestižní soutěži IF Design Awards. V prosinci roku 2016 se přitom model Niro zapsal také do Guinnessovy knihy rekordů jako nejúspornější hybridní vůz všech dob, když dokázal přejet Spojené státy americké s reálnou spotřebou 3,7 l/100 km.
Oficiálně uváděná spotřeba modelu Niro je přitom o desetinu litru vyšší a činí 3,8 l/100 km mimo město a 3,9 litru ve městě. Díky tomu Niro vykazuje velmi nízkou hodnotu emisí CO₂ na úrovni pouhých 88 g/km. To znamená, že Niro šetří peněženku svého majitele, ale je také velmi ohleduplný k životnímu prostředí a naší planetě. S přehledem splňuje i náročnou ekologickou normu EURO 6.
K mimořádně nízké spotřebě přispívá fakt
– že Kia Niro HEV je navržená od počátku jako čistě hybridní model. Kia Niro tak byla vyvinuta na zcela nové platformě určené pro nasazení specifické sady ekologicky zaměřených technologií a hnacích ústrojí příští generace. Zážehová jednotka Kia 1,6 litru ‘Kappa’ GDI – s výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm – spolupracuje v hybridním ústrojí speciálně vyvinutém pro model Niro s elektromotorem o výkonu 32 kW a lithium-iontovým polymerovým akumulátorem o kapacitě 1,56 kWh.
Díky speciální hybridní platformě, na které je Kia Niro postavena
– se také může pochlubit v rámci své kategorie nezvykle velkým zavazadelníkem o objemu 427 litrů, který lze sklopením sedaček zvětšit až na 1425 litrů. Jako jeden z mála hybridů Kia Niro také dokazuje, že obstojí i v náročných podmínkách – za automobil lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 1,3 tuny, což není u hybridních vozů zdaleka běžné. „Segment hybridních vozů má podle nás v nejbližších letech nejvyšší potenciál růstu. Zákazníkům nabízí dynamické vozy s nízkou spotřebou, které však dosud poněkud trpěly tím, že byly na hybridní vozy přestavovány z modelů vyvinutých pro čistě spalovací motory. Niro je úspěšné právě díky tomu, že jde od počátku o čistokrevný hybrid,“ dodává Arnošt Barna.
Více informací:
# # #
KIA MOTORS CZECH
– je výhradním dovozcem automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od dubna roku 1994. Za dobu své existence na českém trhu prodala více než 80 000 vozů. Kia má v České republice 60 autorizovaných prodejních a servisních míst a patří jí 7. místo na trhu. Úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity v roce 2014 rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce v roce 2009 věnovala společnost KIA MOTORS CZECH Nadaci Naše dítě částku převyšující 1 milion korun a podpořila více než 50 projektů na pomoc znevýhodněným dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na:
Kia Motors Corporation
– výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 3 milionu automobilů v 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 180 zemích celého světa. Kia celosvětově zaměstnává okolo 49 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat téměř 45 miliard USD. Je hlavním partnerem tenisového grandslamového turnaje Australian Open a také oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA – řídící orgán FIFA World CupTM.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií