Hned dva české rekordy překonali redaktoři odborného magazínu fDrive.cz s modelem Kia EV3. Na jedno dobití ujeli trasu o délce 857,9 km, která navíc protnula všech 14 krajů České republiky. Téměř 23 hodin trvající jízdu průběžně sledoval komisař Agentury Dobrý den, který následně oba úspěchy zapsal do České knihy rekordů.

Naměřený rekordní dojezd EV3 by vystačil na cestu až do pařížského Disneylandu či do chorvatského Splitu
Rekordní trasa začala na dobíjecí stanici poblíž Pelhřimova, českého města rekordů. Z Vysočiny pak vedla přes Jižní a Severní Moravu a dále obloukem až do Jihočeského a následně Středočeského kraje a Prahy. Vůz se zapečetěným dobíjecím konektorem absolvoval jízdu o celkové délce 22 hodin a 7 minut čistého času se spotřebou (včetně dobíjecích ztrát) 10,098 kWh/100 km. Při současné přibližné ceně elektřiny pro domácí dobíjení 3,6 Kč za kWh tak jízda s EV3 dosáhla nákladů necelých 0,4 Kč na 1 km.

Úspornou jízdou lze dosáhnout ceny do 40 haléřů na 1 km
„S Kia EV3 máme dobré zkušenosti z Mistrovství ČR v EcoRally a věřili jsme, že potenciál dojezdu tohoto modelu je výrazně nad oficiální hranicí uváděných 605 km. Nakonec se nám jej podařilo překonat o více než 250 km a pokořili jsme hned dva rekordy – počet projetých krajů ČR a celkový dojezd na jedno dobití, které od roku 2021 držel Mercedes EQS,“ řekl Marek Tomíšek, redaktor fDrive.cz s tím, že dalším důvodem pro výběr modelu EV3 byla výzva překonat rekordy s kompaktním vozem, který je zároveň cenově dostupný pro větší okruh lidí.
Elektromobily Kia se kromě vysokých dojezdů vyznačují také rychlým dobíjením. Zatímco vozy Kia EV3 a EV4 je možné z 10 na 80 % kapacity dobít již za 30 minut, modely EV6 a EV9 to zvládnou ještě přibližně o 10 minut rychleji. Naměřených více než 850 kilometrů ujetých s EV3 na jedno dobití by pro představu teoreticky stačilo na cestu k moři do italského Rimini, na lyže na Mont-Blanc do francouzského Chamonix nebo za zábavou do dánského Legolandu.

Kam s ním?
Mezi základní funkce všech bateriových modelů Kia patří také technologie V2L. Ta umožňuje dobíjet přímo z akumulátoru vozu jiné spotřebiče, jako jsou elektrické grily, kávovary, nebo přímo další elektromobily. „Právě kvůli funkci V2L jsme si jako doprovodný vůz pro naši jízdu vybrali model EV9. Po úplném vyčerpání kapacity EV3 jsme tak náš testovaný vůz z EV9 snadno dobili natolik, že jsme pohodlně dojeli na nejbližší dobíjecí stanici,“ doplnil M. Tomíšek.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií