Ke konci roku 2004 bylo v ČR registrováno téměř 6 miliónů vozidel

Jeden osobní automobil připadá na 2,68 obyvatele a průměrné stáří osobních automobilů je 13 a půl roku.

Z údajů Centrálního registru vozidel (CRV) vyplývá, že k 31.12.2004 bylo v České republice registrováno celkem 5 997 306 vozidel, z toho 5 197 357 ks motorových (včetně traktorů). Je to o 168 057 ks více než v konci loňského roku (z toho motorových o 135 866 ks). Průměrné stáří českého parku vozidel je 16,58 roku, u motorových vozidel pak 16,29 roku.


Mezi věkově nejstarší kategorie vozidel patří pásové traktory (478 ks, průměrný věk 45,55 roku), motocykly (757 061 ks, průměrný věk 31,45 roku) a traktorové přívěsy (95 724 ks, průměrný věk 29,52 roku). Naopak nejmladší jsou v průměru malé užitkové automobily kat. N1 (269 521 ks, 8,03 roku) a tahače návěsů (23 307 ks, 8,48 roku).


Osobních automobilů bylo k uvedenému datu registrováno celkem 3 815 547 ks, což je o 109 535 ks více než v konci roku 2003. Jeden osobní automobil tak v ČR připadá na 2,68 obyvatele (v konci roku 2003 to bylo 2,76). Podíl vozidel se vznětovým motorem činil 16,93 % (v konci roku 2003 to bylo 15,54 %).


Průměrný věk osobních automobilů opět mírně vzrostl – z 13,49 roku v konci roku 2003 na 13,53 roku ke konci roku 2004. Za rok 2004 bylo přitom podchyceno trvalé vyřazení z provozu cca 120 000 ks osobních automobilů (z toho 78 000 ks značky Škoda, převážně modelů Š120 a Š 105). Nejrozšířenějším modelem osobního automobilu je Škoda Favorit (286 679 ks, průměrný věk 14,15 roku), na druhém místě je Škoda Felicia (mimo Combi = 281 795 ks, 7,90 roku), třetí Škoda 120 (272 985 ks, 22,04 roku) a čtvrté místo patří vozům Škoda 105 (192 055 ks, 22,44 roku). Následují již moderní modely značky Škoda; Fabia (mimo Combi = 169 694 ks, 2,75 roku) a Octavia (mimo Combi = 123 719 ks, 4,82 roku). První ze zahraničních modelů dle počtu registrací je na devátém místě Ford Escort (74 893 ks, 11,95 roku), následuje VW Golf (64 441 ks, 13,41 roku) a Opel Astra (62 499 ks, 7,89 roku).




Nutno poukázat i na relativně vysoký průměrný věk 19 948 registrovaných autobusů, který činí 14,26 roku. Oproti konci roku 2003 se počet registrovaných autobusů snížil o 679 ks a jejich průměrný věk vzrostl o 0,17 roku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...