Kdo stojí za evropským boomem vozů SUV? Ford zjistil, že maminky, mladí lidé a aktivní padesátníci

Nový průzkum sponzorovaný Fordem ukázal, že motorem fenomenálního růstu popularity vozů SUV v Evropě jsou matky, „millennials“ a lidé nad 50 let s aktivním životním stylem.

1maminkyaSUVa900

1maminkyaSUVb900

Ford si nechal zpracovat průzkum mezi 5 000 respondenty z různých evropských zemí, aby lépe porozuměl prudkému vzestupu zájmu o SUV

  • Vozy SUV jsou dnes vnímány jako úspornější, šetrnější k životnímu prostředí a dosažitelnější než v minulosti; lidé v nich často spatřují stylový a bezpečný rodinný automobil
  • Podíl SUV na celém automobilovém trhu v Evropě se zvýšil z 6 % v roce 2005 na 23 % v roce 2015 – a očekává se, že ještě poroste

V Evropě se dnes prodává čtyřikrát více vozů SUV než v roce 2005

  • Jejich podíl přitom dále poroste, protože vozy této kategorie oslovují stále širší skupinu zákazníků. Vyplývá to z průzkumu, který si nechal zpracovat Ford. Dříve bývaly vozy SUV volbou vášnivých lyžařů a vyznavačů outdoorových aktivit. Dnes po nich touží matky malých dětí, mladí ve věku od 17 do 24 let (tzv. „millennials“) a také lidé, kterým je přes 50, ale cítí se mladí duchem a vedou aktivní život. Pro ty se vžilo anglické označení „quintastics“.
  • Pořízení SUV zvažuje přibližně každá třetí „moderní matka“, jeden ze čtyř „millennials“ a zhruba pětina všech „quintastics“. Ukázal to průzkum mezi 5 000 respondenty z Francie, Itálie, Neměcka, Španělska a Velké Británie. Osloveni byli lidé, kteří vlastní automobil nebo plánují jeho pořízení v horizontu 12 měsíců.*

Ford zveřejnil výsledky průzkumu v souvislosti s právě probíhajícím uváděním nového SUV Ford Edge na evropské trhy

  • „SUV v Evropě vyrostla z okrajové kategorie v jeden z nejvýznamnějších automobilových trendů poslední dekády,“ uvedl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Pokaždé, když někdo tvrdí, že se odbyt SUV zpomalí, ukáže se taková předpověď jako mylná. Vozy SUV jsou totiž atraktivní pro muže i ženy, pro mladší i starší.“
  • Výzkum upozornil na skutečnost, že vnímání kategorie SUV prošlo dramatickou proměnou. Celkem 82 % dotazovaných uvedlo, že SUV již nejsou jen luxusní automobily, ale že za posledních pět let klesla jejich spotřeba a staly se šetrnějšími k životnímu prostředí. Téměř všichni jsou si vědomi skutečnosti, že vozy SUV jsou dnes k dostání v nejrůznějších velikostech a provedeních.
  • „Očekáváme, že letos v Evropě prodáme 200 000 SUV značky Ford, což je o 200 % více než v roce 2013,“ řekl de Waard.
  • Podíl SUV na celém automobilovém trhu v Evropě se zvýšil ze 6 % v roce 2005 na 23 % v roce 2015.* Podle analytické společnosti IHS by měl dále růst, až na 27 % v roce 2020.

Pro skupinu „moderních maminek“ je důležitá zejména praktická stránka a styl:

  • 91 % z nich uvedlo, že v posledních letech je pro ně důležitější, aby auto ochránilo celou rodinu, a 59 % si tuto schopnost spojuje právě s vozy SUV
  • Pro více než 80 % matek je také důležitější než dříve, aby měl vůz dobré jízdní vlastnosti za špatného počasí nebo na špatných silnicích, a 63 % se domnívá, že SUV jsou v tomto ohledu lepší než jiná auta
  • U 56 % dotazovaných z této skupiny získaly v posledních letech na důležitosti vzhled a styl, což jsou atributy, které má 48 % maminek spojené s kategorií SUV

Pro „millennials“ je SUV symbolem úspěchu:

47 % mladých lidí ve věku 17 až 24 let touží více než v minulosti, aby jejich auto udělalo dojem na okolí, a 37 % si myslí, že SUV splňují tento požadavek lépe než jiné vozy

  • 45 % chce více než dříve jezdit autem, které je „sexy“, což jsou pro 35 % z dotazovaných „millennials“ právě SUV
  • A konečně, pro 36 % z nich je důležitější než dříve jezdit autem, ve kterém si připadají mocní či silní, přičemž podle mínění 45 % dotazovaných „millennials“ tomuto požadavku nejlépe odpovídají vozy SUV 

Lidé ve věku nad padesát let dnes stále vedou aktivní život a vozy SUV vnímají následovně:

  • Za několik posledních let získala u 81 % respondentů ve věku 50–59 let na důležitosti vyvýšená pozice za volantem; 65 % má tuto vlastnost nejvíce spojenou s kategorií SUV
  • Pro 63 % z nich je důležitější než dříve dojet autem všude tam, kam chtějí, a 54 % se domnívá, že nejlépe jim to umožní vozy SUV
  • 44 % uvedlo, že dnes je pro ně důležitější než dříve, aby automobil podporoval aktivní životní styl, a rovněž 44 % si myslí, že nejlepší jsou v tomto ohledu SUV
  • „Mnoha lidem dává SUV smysl, protože se jedná o všestranné řešení, podobně jako když chytrý telefon dokáže současně nahradit fotoaparát, hudební přehrávač a kapesní svítilnu,“ dodal de Waard.
  • Možnost, že si jako svůj příští vůz vyberou právě SUV, je nejpravděpodobnější u respondentů z Itálie (31 %) a Velké Británie (28 %).

* Statistiky JATO Dynamics

-vycházejí z informací konzultační služby JATO Consult a zakládají se na údajích ze 30 evropských zemí. Více informací na: www.jato.com

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...