„Jsem rozčarovaný“, říká Prokop po startu s Fordem Fiestou WRC v Estonsku

Zdál se Vám někdy sen, ve kterém plavete proti neviditelnému proudu a nehnete se ani o centimetr?

Nebo běžíte a běžíte a běžíte a nepohnete se přitom z místa? Znáte ten pocit marnosti a bezradnosti, se kterým jste se pak probudili?

Tak takový dojem má český jezdec Martin Prokop

– po svém startu na Estonské Rally, který pro něj byl přípravou na další dějství světového šampionátu, které se odehraje první srpnový víkend ve Finsku.

„Divný pocit,“ říká český jezdec po dojetí výborně zorganizovaného podniku, ve kterém obsadil 4. místo za Ostbergem, Neuvillem a domácím Grossem. „Za sebe jsem měl dojem, že jsem naprosto nic nepodcenil, už jen proto, aby se varianty nastavení, které jsme chtěli vyzkoušet, mohly dokonale projevit. Začali jsme se ztrátou cca 1 sekundu na kilometr na Ostberga. Pak jsme provedli první alternativu set- upu a ztráta byla 1 sekundu na kilometr. A po další změně jsme se dostali -tramtadadá – na odstup 1 sekundu na kilometr…. Prostě vývoj nula. Ani pozitivní ani negativní. Už jsme opravdu nevěděli, co vymyslet,“ popisuje bezradnost Czech Ford National Týmu Martin Prokop.

Na superrychlých estonských šotolinových RZ

– posádky dosahovaly vysokých rychlostních průměrů, které přesahovaly hranici 125 km/h, jen stěží česká dvojice hledala místa, kde výslednou ztrátu nabírá. „Když se podíváte na kterýkoli onboard, je to pořád takový kalup, že se to opravdu najít nedá. Valnou většinu času jsme se po trati pohybovali rychlostí 180 – 190 km/h “, komentuje své dojmy Zdeněk Hrůza, sdílející s Martinem Prokopem kokpit Fordu Fiesta WRC. „Museli jsme si obstarat data Madse Ostberga, abychom neodjížděli s úplně zamotanou hlavou.“

Porovnání ukázalo, že český pilot brzdí na stejných místech, ve stejném okamžiku jako norský jezdec. Jediné v čem se ukázal rozdíl bylo pár kilo tlaku na brzdový pedál. „Mads podle dat brzdu jen polechtal, já byl důraznější. Takže jsou dvě možnosti. Buď mám větší sílu v noze nebo jsem se víc bál,“ už s nadhledem hodnotil Martin Prokop svůj testovací start na estonských tratích. „Snad se nám příčinu v dalších testech odstranit…“

Bude tedy opět platit:

Ve Finsku uspěje ten, kdo dokáže odhodit pud sebezáchovy? „Finské tratě jsou rozhodně ty nejvíc „na srdce“ z celého šampionátu. Pohříchu hranice mezi zahozením strachu a zahozením auta do lesa je tady tenčí než kde jinde. Pokusíme se tu linii najít. A nepřekročit.“, dodává český rallyový pilot Martin Prokop.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...