Servisní koncepty přinášejí nové možnosti. Rozsáhlá reforma pravidel hospodářské soutěže při prodeji a servisu automobilů přinesla v loňském roce rozsáhlé změny také do našich servisů. Cílem celé reformy je zvýšení konkurence v oboru. V oblasti oprav automobilů pak majitelé vozidel získali snazší přístup k poprodejnímu servisu za nižší ceny.
Od loňského roku můžete, bez ztráty záruky, servisovat vůz v jakékoli autoopravně, která ale musí splňovat určité podmínky. Autoservis musí například zajistit, aby při opravě byly používány originální nebo kvalitativně rovnocenné náhradní díly. Majitel vozidla se pak nemusí nijak obávat, že by při opravách v jiném, než značkovém servisu, přišel o možnost garancí. „Pokud si majitel nechá udržovat, nebo opravovat svůj automobil v nezávislém servisu, může totiž výrobce vozu vypovědět garanci pouze v případě, když bude tato oprava či údržba provedena špatně, nebo v rozporu s technickými informacemi,“ informuje Jiří Čikl, vedoucí manažer projektu AUTOSALON.
Celá problematika servisování vozidel v poslední době vyvolává mezi motoristy řadu otázek. Na část z nich se snaží odpovědět na letošním AUTOSALONU BRNO 2005 také specializovaná expozice v pavilonu „Z“, která je věnována právě projektům „Servisní koncept“. Na našem trhu jsou „Servisní koncepty“ již několik let nabízeny celou řadou předních firem z oboru, přesto jsou mezi motoristy ještě stále poněkud neznámé.
A o co se vlastně jedná? Budoucnost autoopravárenství v současné době nespočívá jen ve včasném zásobování kvalitními náhradními díly, ale především ve špičkové diagnostice, aktualizovaných technických informacích a pravidelném vzdělávání servisních odborníků. Tuto filozofii odráží právě „Servisní koncept“. Tyto projekty nejsou jen rozšířenou smlouvou o odběru náhradních dílů, kde je systémem bonusů zvýhodněna autoopravna při jejich dlouhodobém odběru. „Servisní koncept“ klientům především usnadňuje přístup ke kvalitnímu přístrojovému vybavení, k systematickému vzdělávání a také k potřebným informacím.
„Na pravidelnou údržbu a servis vozu existuje řešení, které si jeho majitel může zvolit z nabídky ležící někde uprostřed mezi značkovým dealerem/autoservisem a nezávislou autoopravnou,“ říká například Lenka Křivancová, product manager Servisních konceptů z divize Automobilová technika společnosti BOSCH. „Bosch Car Service, jako servisní koncept firmy Bosch, je mezinárodní síť autoservisů, která za optimální cenu nabízí řidičům kvalitu a zázemí největšího světového dodavatele automobilových částí a systémů.“
Servisní partneři sítě Bosch Car Service používají moderní diagnostické vybavení, montují kvalitní náhradní díly Bosch. Zkušení automechanici podstupují pravidelná technická školení a systémově spolupracují s firmou Bosch, aby technické novinky a změny v autoopravárenství získávali doslova z první ruky. Profesionální „Servisní koncept“ u nás představuje poskytování odborných autoopravárenských služeb pro všechny značky vozidel pod jednou střechou, kde majitel vozu získá kompletní služby značkového servisu za optimální ceny“, dodává Lenka Křivancová.
„Servisní koncept AutoPROFITEAM lze specifikovat ve dvou rovinách. V rovině profesní se jedná o tým značkových i neznačkových autoopraven, distributorů a prodejen náhradních dílů a autopříslušenství, školicích zařízení, dodavatelů servisní a garážové techniky a dalších partnerů – specializujících se na podpůrné aktivity určené k neustálému rozvíjení a posilování schopností zapojených servisů dlouhodobě obstát v konkurenčním prostředí, zvládnout rychle se měnící nároky na opravu vozidel a udržet si tím dostatek spokojených klientů. V rovině vztahu k zákazníkům má AutoPROFITEAM stanoven jako hlavní cíl profesionální služby motoristům, směřující k plnému vyřešení jejich potřeb, a tím i jejich maximální spokojenosti. „Každý člen AutoPROFITEAMu musí umět svého klienta nejen přátelsky vyslechnout, ale také mu kvalifikovaně poradit a za odpovídající cenu rychle a kvalitně provést potřebnou opravu, prohlídku vozu či jinou službu. Naším cílem je utvářet vnímání pojmu AutoPROFITEAM motoristou jako záruky profesionálních služeb v celostátní síti a jako správnou adresu pro komplexní péči o jeho vozidlo,“ říká za další z projektů Robert Babor, marketing manager společnosti APM-Automotive, s.r.o.
TEMPOSERVIS a.s., rozvíjí od roku 2001 v České republice nový koncept autoservisů, který šetří motoristům čas a peníze. Provozovny temposervisů jsou budovány v obchodních zónách, aby zákazník mohl opravu spojit s nákupem v obchodním centru. Výběr dodavatelů, nákupy náhradních dílů ve velkém a dobrá organizace práce umožňují nabízet služby na úrovni kvality značkových servisů, ale za výhodnější ceny. Temposervis se specializuje na údržbu a rychlé opravy osobních a dodávkových automobilů běžných značek, a to i bez objednání a na počkání a tyto služby nabízí i pro vozy v záruce. Kromě běžné údržby a preventivních prohlídek, přípravy a zajištění STK nabízí také opravy vozidel po nehodách s expresní likvidací škod u České pojišťovny. Součástí nabídky je také autopůjčovna a prodejny náhradních dílů, autopotřeb a tuning,“ představil v krátkosti další z projektů Tomáš Popelka ze společnosti TEMPOSERVIS, a.s.
Společnost Auto Štangl zastřešuje a zřizuje v současné době šest různých konceptů podle možností a typu servisu a jeho požadavků. Všechny servisní koncepty jsou přitom postaveny na úzké vzájemné spolupráci. Technická školení, která společnost Auto Štangl na letošní rok naplánovala, umožní smluvním servisům další zdokonalování a rozšiřování odborných znalostí, které jsou dnes tak nutné. Náročnost oprav na technické znalosti a speciální vybavení servisu totiž neustále roste.
Také společnost ELIT CZ, spol. s r. o. připravila pro letošní rok v programu PARTNER ELIT celou řadu novinek a inovací. Například PARTNER ELIT Autoservis PLUS je program pro servisy PARTNER ELIT, které nabízejí motoristům nadstandardní služby, jako jsou například prodloužená otevírací doba, zapůjčení náhradního vozidla, přistavení vozu na dohodnuté místo apod. Zákazníci zapojení v tomto programu dostávají kromě jiného také například prostředky na realizaci regionální marketingové podpory.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas