Design Volva 3CC má svěží a klínovitý tvar, který v sobě spojuje dynamický charakter s nezaměnitelnými tvary vozů Volvo.
Pod kapotou se skrývá elektrické hnací ústrojí, které Volvo 3CC neslyšně pohání rychlostí až 135 km/h a dosahuje zrychlení z nuly na 100 km/h přibližně za 10 sekund – s nulovými emisemi!
S délkou 3 899 mm šířkou 1 624 mm a výškou 1 321 mm má Volvo 3CC rozměry podobné klasickým dvousedadlovým sportovním automobilům. Tady však veškerá podobnost končí. V porovnání se sportovními vozidly je zde jedno překvapení: jedinečné uspořádání sedadel 2+1, které poskytuje vpředu prostor dvěma dospělým, zatímco na zadním sedadle unikátní konstrukce může sedět jeden dospělý nebo dvě děti. Toto trojsedadlové uspořádání poskytuje ojedinělou možnost vzájemné komunikace cestujících, bezkonkurenční komfort pro osobu sedící vzadu a výhled do všech stran pro všechny cestující.
„S Volvem 3CC společnost Volvo Cars otevírá nové obzory mobility, aby si i budoucí generace mohly užívat stejnou svobodu, jakou automobil poskytl generaci naší. Jsme přesvědčeni, že je nezbytné ukazovat nové cesty v úsilí snížit znečištění a přeplněnost ulic dopravními prostředky,“ uvedl Lars Erik Lundin, viceprezident a generální ředitel střediska Volvo Monitoring and Concept Center (VMCC).
Volvo 3CC je výsledkem práce designérů, inženýrů a obchodníků ve středisku Volvo Monitoring and Concept Center v Kalifornii. Jejich úkolem bylo vytvořit „realistický koncept“, který by přispěl k rozvoji trvale udržitelné mobility, nabízející nejen nízkou spotřebu paliva, variabilitu, komfort a bezpečnost, ale byl by současně také pěkný a dobře ovladatelný.
„Chceme se v pozitivním slova smyslu spojit se spotřebiteli, chceme aby říkali „V tomhle autě bych chtěl(a) jezdit“, vysvětluje Lars Erik Lundin. „Naším cílem je lidem nabídnout ekologický automobil, který oslovuje všechny smysly a který si je získá.“
I přes své kompaktní rozměry bylo Volvo 3CC zkonstruováno tak, aby působilo prostorným dojmem – tohoto cíle bylo dosaženo použitím jednoduchých linií a světlých barev. Uvnitř vládne dokonalá ergonomie, nízkoprofilový A-sloupek vytváří dojem vzdušnosti, ke kterému dále přispívají tři průhledné panely ve střeše. Po otevření dveří, které se vyklápějí směrem nahoru, se pohyblivý panel palubní desky odsune vpřed, což usnadňuje nastupování i vystupování. Unikátní systém posuvných sedadel dále usnadňuje nástup na zadní sedadlo. Pedály jsou nastavitelné tak, aby jejich umístění vyhovovalo individuálním požadavkům.
Avšak záměrem společnosti Volvo Car Corporation nebylo pouze to, aby koncept 3CC dobře vypadal – konstruktéři chtěli naplnit cíle trvale udržitelné mobility dosažením vysoké účinnosti. Volvo tohoto cíle dosahuje díky dobré aerodynamice, kompaktním rozměrům, lehkým materiálům a elektrickému hnacímu ústrojí.
Konstruktéři společnosti Volvo se rozhodli použít u Volva 3CC vysokopevnostní prostorový ocelový rám a kompozitové sendvičové podlahové panely, které splňují požadavky na bezpečnost a nízkou hmotnost. Vnější karoserie je tvořena jednolitou skořepinou z uhlíkových vláken. Výsledná tuhost podvozku a také inovativní systém zavěšení kol dodávají automobilu skvělé jízdní vlastnosti.
„Dvojitá podlaha, ve které jsou umístěny elektrické články, přispívá k velké variabilitě konceptu, neboť toto uspořádání může být v budoucnu upraveno pro nejvhodnější hnací jednotku, ať se bude jednat o benzín, naftu, bioplyn nebo hybridní elektrický pohon,“ vysvětluje Ichiro Sugioka, vědecký pracovník kalifornského VMCC. „V Detroitu představujeme elektrické hnací ústrojí, které je jedním z nejatraktivnějších řešení pro zdůraznění potenciálu vozidla vzhledem k tomu, že již existuje dostatečné množství obnovitelných zdrojů energie, která může být přeměněna na elektřinu.“
Díky rozsáhlým zkouškám v aerodynamickém tunelu bylo možné dosáhnout mimořádné aerodynamické efektivity, která je o 30 % lepší, než u nového sedanu S40.
Potenciální akční rádius vozu dosahuje za určitých podmínek více než 300 km poměr točivého momentu a hmotnosti je přibližně srovnatelný s výkonným modelem T5, avšak tato hodnota je k dispozici v celém rozsahu 0 – 3 500 ot./min.
Tohoto výkonu je dosaženo pomocí hnacího ústrojí, které je konstruováno speciálně pro Volvo 3CC. Zdrojem hnací síly je 80 kW střídavý indukční motor disponující točivým momentem 220 Nm v celém rozsahu otáček, který je zárukou pružné akcelerace. Nejvyšší výkon 107 k je k dispozici při 12 000 ot./min. Motor může být využit také pro brzdění vozidla (točivý moment v tomto případě dosahuje 110 Nm). Při brzdění je získaná energie použita pro dobíjení baterií, čímž se zvětšuje akční rádius vozidla. Při typických jízdních podmínkách může být až 20 % energie obnoveno prostřednictvím rekuperačních brzd.
Elektřina je dodávána lithium-iontovými články, které jsou shodné s těmi, jež jsou používány v moderních přenosných počítačích. Umístěny jsou ve dvojité sendvičové podlaze. 3 000 spojených článků dodává napětí mezi 330 a 420 Volty až při 250 ampérech. Baterie mohou být dobíjeny z jakékoliv zásuvky se střídavým napětím 110 – 240 V, 50 – 60 Hz. Nabíjení je řízeno stejnou elektronikou, jaká ovládá motor.
Motor váží 50 kg a řídící elektronická jednotka 30 kg. Obě jednotky jsou chlazeny ventilátory.
Volvo 3CC je vybaveno pohonem předních kol a nápravami s dvojitými příčnými rameny. Na přední nápravě jsou tlumicí a pružicí jednotky umístěny vodorovně, díky čemuž bylo možné dosáhnout nízké linie kapoty. U zadní nápravy jsou pak tlumiče i pružiny umístěny klasicky. Díky nízké hmotnosti vozidla a výkonu rekuperační elektrické brzdy je dobrého brzdného výkonu dosaženo i s brzdami bez posilovače. 3CC je obuto do pneumatik Michelin Pilot Sport 215/45 ZR18, které se obvykle používají u supersportovních automobilů s vysokými výkony.
Přední sedadla v interiéru Volva 3CC nabízejí dynamickou a současně ergonomickou pozici pro řidiče i spolujezdce. Mezi unikátní řešení patří nahrazení tlačítek na přístrojovém panelu za bezdotykové snímače, které jsou aktivovány v okamžiku, kdy se prst přiblíží přibližně na vzdálenost 5 mm. Pomocí těchto spínačů se ovládají světlomety, klimatizační jednotka a audiosystém.
„Namísto zlepšování stávajících automobilů a technologií pro nové trhy konstruktéři Volva naslouchali, ptali se a přemýšleli o budoucnosti – výsledkem jejich práce je tento zcela nový koncept,“ uvedl Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro značku, produkty a obchodní strategii. „Domníváme se, že Volvo 3CC otevírá dveře do budoucnosti, a hodláme na vývoji tohoto konceptu dále pracovat.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas